معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

گرامیداشت دفاع مقدس از مصادیق توجه به ایام الله است

حجت اسلام «روستاآزاد» گفت: برگزاری محافلی به یاد شهدا و در راستای بزرگداشت ایام هفته دفاع مقدس از مصادیق توجه و تذکر به ایام الله است.
کد خبر: ۶۹۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱ - 27September 2024

گرامیداشت دفاع مقدس از مصادیق ایام الله استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در یادواره مبلغان مجاهد و نکوداشت اسوه‌های جهاد و تبلیغ در سالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: برگزاری چنین جلساتی را می‌توان از مصادیق توجه به ایام الله نامید، چرا که مفاهیم ارزشی در آن جاری و ساری بوده و به همین دلیل لازم است این ایام را گرامیداشت.

حجت‌الاسلام سعید روستاآزاد ادامه داد: برگزاری چنین مراسم‌هایی سبب رشد معنوی افراد و تقویت وطن‌دوستی و روحیه ولایت مداری در بین عموم مردم می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به حضور روحانیون در دفاع مقدس، افزود: این قشر سهم بسزایی در دفاع مقدس داشته و آمار بالایی از شهدا نسبت به جمعیت خودش، تقدیم نظام کرده است.

وی ادامه داد: بیش از نیمی از روحانیت در جبهه ها حضور داشته اند و بسیاری از این افراد در دفتر دارای پرونده تبلیغی بوده و به جبهه اعزام می‌شدند و افرادی هم بدون داشتن پرونده در جبهه حضور داشتند و بعد‌ها معلوم می‌شد که این افراد طلبه و یا روحانی بوده اند.

روستاآزاد خاطرنشان کرد: حدود ۱۴۰ هزار نفر از روحانیون حوزه علمیه قم در دفاع مقدس حضور داشتند که ۴ هزار نفر از آنها به فیض شهادت رسیدند که بالغ بر ۱۲ درصد مجموع طلاب حوزه علمیه در دوران دفاع مقدس بود.

روستاآزاد ابراز کرد: طی دوران دفاع مقدس افزون بر ۵۰ درصد از طلاب حوزه‌های علمیه، مشارکت موثر و مستمری در جبهه‌های حق علیه باطل داشتند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در پایان گفت: در دفتر تبلیغات اقسام مختلف تبلیغ تخصصی وجود دارند از جمله گروه ابوفاضل، راهیان نور و سیره شهدا است و در ایام خاص به تبلیغ می‌روند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار