جملات جانسوز مادر شهید مفقودالأثر در مراسم استقبال از شهدا+ فیلم

مرسوم است که در مراسم‌ استقبال و تشییع پیکرهای مطهر شهدا، مادران شهدایی که سال‌هاست چشم‌انتظار فرزند خویش هستند، به میان پیکرهای شهدا می‌آیند و به‌دنبال یوسف گمگشته خود می‌گردند و برای شهدایی که هنوز هویت آن‌ها مشخص نشده است، مادری می‌کنند.
کد خبر: ۶۹۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵ - 27September 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، پیکر‌های مطهر ۳۵ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، روز گذشته (پنج‌شنبه) همزمان با هفته دفاع مقدس از مرز مهران وارد کشور شدند؛ همان گذرگاهی که یادآور حماسه‌های دوران دفاع مقدس از جمله عملیات غرورآفرین «کربلای یک» است و هرساله تعداد زیادی از زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از آن عبور می‌کنند و بدون‌شک این هموار شدن مسیر زیارت حضرت سیدالشهداء (ع)، از آرزوی‌های رزمندگان دفاع مقدس بود.

مرسوم است که در مراسم‌های استقبال و تشییع پیکرهای مطهر شهدا، مادران شهدایی که سال‌هاست چشم‌انتظار فرزند خویش هستند، به میان پیکرهای شهدا می‌آیند و به‌دنبال یوسف گمگشته خود می‌گردند و برای شهدایی که هنوز هویت آن‌ها مشخص نشده است، مادری می‌کنند؛ این اتفاق در مرز مهران، هنگامی که پیکر‌های مطهر ۳۵ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس را به میهن اسلامی آوردند نیز تکرار شد.

مادر یکی از شهدای مفقودالأثر شهر مهران، نمونه‌ای از همین مادران شهدا بود که در این مراسم تصویر فرزند خویش را در دست داشت و می‌گفت: «پسرم بیا غذا ارات درس کردمه بیا برمته لای باوگت عزیزم. باوگت دیر چم نیری روله (پسرم بیا برات غذا درست کرده‌ام؛ بیا ببرمت خونه پیش بابات؛ بابات دیگه چشم ندارد شما را ببیند فرزندم».

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها