امام جمعه زاهدان:

لزوم تلاش در راستای تحقق آرمان شهدا و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: تلاش در راستای تحقق آرمان شهدا و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان ضروری است.
کد خبر: ۶۹۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶ - 27September 2024

‌مطالبه‌گر ‌حقوق آسیب‌دیدگان‌ فاجعه ۸ مهر زاهدان هستیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، «آیت‌الله مصطفی محامی» در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: در طول دوران دفاع مقدس یک دوره سخت بر کشور ما گذشت اما با همه سختی‌هایش نورانیت، معنویت و شیرینی خود را به همراه داشت و دشمن با حمایت همه دولت‌های شرقی و غربی آن زمان از موقعیت آغاز انقلاب سوء استفاده و گمان کرد می‌تواند ایران را فتح و انقلاب را از بین ببرد اما برخلاف انتظار همه دشمنان، مردان مردی از سراسر کشور با پشتیبانی زنان قهرمان برخواستند و به جبهه رفتند.

وی ادامه داد: با وجود همه‌محدودیت ها، محاصره ها، کمبود امکانات و نیز سرزنش‌ها که ابراز می‌کرند چرا خود را بیهوده به کشتن می‌دهید اما مردانه ایستادند و از از کیان اسلام و آرمان انقلاب اسلامی دفاع کردند.

امام جمعه زاهدان گفت: این اتفاقات در صدر اسلام هم بود و منافقان مبارزان را سرزنش می‌کردند که چرا خود را به کشتن می‌دهید.

وی بیان کرد: در برابر شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان احساس شرمندگی می‌کنیم و از آن فضای معنوی فاصله گرفته‌ایم و گاهی این‌ها به فراموشی سپره شده اند و ارزش‌ها در جامعه تغییر کرده و گاهی برخی بی اخلاقی ها، بی عفتی ها و اختلاس‌ها دل خانواده شهدا را به درد آورده که فرزندان خود را دادیم تا این‌گونه‌ نشود اما این اتفاق افتاد و حتی کمترین کار که رسیدگی به خانواده‌ شهدا و درمان جانبازان است همین کار هم به درستی انجام‌نشده است.

آیت‌الله محامی گفت: جای سوال است که ما در برابر مردم مظلوم غزه و فلسطین و مردم بی گناه و بی دفاع لبنان که مورد هجوم قرار گرفته اند چه وظیفه‌ای داریم و چرا اقدام عملی برای توقف این کشتار صورت نمی‌گیرد و رئیس جمهور در سازمان ملل این را اعلام کردند اما چرا اقدامی نمی‌شود چرا که دفاع از مظلوم واجب است و رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند« دفاع از مظلوم و مردم فلسطین و لبنان واجب است و هر کس به هر نحوی که‌ می‌تواند باید کمک کند و صدای مظلومان را به جهانیان برساند».

وی با اشاره به حادثه ناگوار معدن طبس بیان کرد: متاسفانه در این حادثه جمع زیادی از هموطنان جان خود را از دست دادند و بر حسب روایت شهید شدند که این واقعه را تسلیت عرض می‌کنیم اما باید به درستی رسیدگی و با مقصران احتمالی برخورد بازدارنده شود.

امام جمعه زاهدان افزود: اگر کسی تخلف کرده، درست کار نکرده باید برخورد شود و به خانواده‌های این عزیزان هم رسیدگی شود چرا که از اقشار نیازمند جامعه هستند و به دنبال روزی حلال برای خانواده شان بودند.

وی با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید با اصحاب تعلیم و تربیت عنوان کرد: در طول مدت برنامه های مختلفی در سطح استان از جمله همایش بین‌المللی وحدت و مقاومت که توسط دفتر و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوجستان برگزار شد که بازتاب خوبی داشت و هم مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه را بود و در سفر به منطقه سیستان هم دیداری با دانشگاهیان، علما و روحانیون، سربازان و اقشار مختلف مردم داشتیم و در این جلسات تاکید کردم که باید همه با هم یک دست یک دل و یکصدا متحد و حرفمان یکی باشد و در استان همکاری و همدلی داشته باشیم تا حرفایمان در مرکز کشور خریدار داشته باشد.

آیت الله محامی گفت: در طول این مدت دیدارهایی با رئیس جمهور، معاون اول، وزرا و برخی معاونین وزرا داشتیم که اقبال برای سرمایه گذاری در استان وجود دارد که باید از این فضا استفاده و از همه ظرفتی‌ها برای رشد استان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها