امام جمعه قزوین:

همانند ایام دفاع مقدس برای نابودی دشمن صهیونیستی آماده‌ایم

امام جمعه قزوین گفت: ما نمازگزاران اعلام می کنیم همانند ایام دفاع مقدس برای نابودی دشمن صهیونیستی آماده ایم تا در کنار رزمندگان و در سنگرهای آنان برای حرکت جهادی قیام کنیم.
کد خبر: ۶۹۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴ - 27September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین آیت الله «عبدالکریم عابدینی» امام‌ جمعه و نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، اظهار کرد: پیروزی، سربلندی، عزت، وحدت، محبت و مهربانی در کلمه تقوا جمع شده است، وقتی کسی در مسیر تقوا قدم بر می دارد و لیاقت تقوا پیدا می کند، یعنی لیاقت همه خوبی ها را پیدا کرده است.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین این خوبی ها این است که عضویت در نظام امامت پیدا کرده است، حضرت مهدی (عج) را امام خودش می داند و از نایب آن حضرت پیروی می کند، در زمان غیبت برای نظام امامت آن حضرت در اطاعت از ولی فقیه تمرین می کند، آداب و ادب نظام امامت را یاد می گیرد و به آن عمل می کند تا بتواند بگوید من آماده ظهور هستم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: این پیام قرآنی را به عزیزانمان در لبنان، به رزمندگان مقاومت در فلسطین، غزه، کرانه باختری و همه سرزمین های اشغالی عرض می کنیم که خدای متعال در آیه 104 سوره نساء فرموده است (و در تعقیب و جست‌وجوی دشمن سستی نکنید، اگر شما در رویارویی با دشمن درد و رنج می بینید، آنان نیز چون شما درد و رنج می بینند، و شما چیزی را چون پیروزی و پاداش از خدا امید دارید که آنان امید ندارند، و خدا همواره دانا و حکیم است).

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خدای متعال در این آیه فرموده اگر سختی می کشید، اگر مصائب برای شما پیش می آید، اگر خانه هایتان را بر سرتان خراب می کنند، اگر عزیزانتان به شهادت می رسند، اگر مجروح می شوید، اگر گرسنگی و بی‌خانمانی می بینید، سست نشوید؛ البته می بینیم این عزیزان رزمنده ما سست نشدن را با مقاومت، ایستادگی، شجاعت و جوانمردی خود به عالم مخابره کرده و آموزش می دهند.

وی خاطرنشان کرد: خدای متعال در ادامه می فرماید همان طور که شما سختی می کشید، دشمن را هم به مشقت انداخته اید، عرصه را بر دشمن تنگ کرده اید، کار دشمن به جنون کشیده است، اعمالی که دشمن انجام می دهد معلوم می شود ذره ای عقل و اندیشه در کارشان نیست و دیوانه‌وار کار می کنند و به جنون رسیده اند، این نتیجه مقاومت رزمندگان ما بوده است، بنابراین دشمن هم گرفتار است.

آیت الله عابدینی تأکید کرد: خدای متعال در ادامه فرموده فرق رزمندگان ما با دشمن در این است که رزمندگان ما به خدا امیدوار هستند، اما دشمنان به چیزی امیدوار نیستند و در دنیا منتظر خشم، انتقام و قهر خدا هستند، در آخرت هم جهنم انتظارشان را می کشد، خدا همه صحنه های مقاومت، جوانمردی، شجاعت و ایستادگی شما را می بیند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: همه ما در فضای مجازی شاهد بودیم که کودکی روی خرابه های خانه شان نشسته بود و می گفت حسبی الله و نعم الوکیل، این کودک به جهان درس توحید، عزت، مردانگی و جوانمردی داد.

وی یادآور شد: روز همدردی و همبستگی با مردم فلسطین و همچنین مردم لبنان را داریم، ما به این عزیزان این پیام قرآنی را می دهیم که وعده خدای متعال در همه جا از یمن تا عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و غزه پیروزی شما و شکست دشمنان شماست، خدا این را وعده داده و خدا هم در وعده های خود تخلف ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: این مردمی که در لبنان و غزه پای کار هستند، این ها کوتاهی نکرده اند، بنابراین به تحقق وعده خدا بسیار امیدوار هستیم.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: قیام مردم مسلمان و غیرمسلمان در سراسر جهان برای حمایت از رزمندگان هر روز جدی‌تر و گسترده‌تر می شود، این خبر بسیار خوشی است که صهیونیست ها را به انزوا می کشاند و مشوق حرکت مقاومت اسلامی است.

همانند ایام دفاع مقدس برای نابودی دشمن صهیونیستی آماده‌ایم

وی بیان کرد: ما می خواهیم اعلام کنیم و بگوییم هم‌اکنون در فضای ذکر و یاد خدا و در فضای نماز عبادی سیاسی جمعه، ما نمازگزاران اعلام می کنیم همانند ایام دفاع مقدس برای نابودی دشمن صهیونیستی آماده ایم تا در کنار رزمندگان و در سنگرهای آنان برای حرکت جهادی قیام کنیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان، سرداران، سربازان و بسیجیانی را داشتیم که در جبهه شرکت کردند، همچنین مادران و همسرانی که در پشت جبهه از این رزمندگان حمایت می کردند و به آن ها روحیه می دادند، بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس را داریم، سردارانی مانند شهید فلاحی، شهید فکوری، شهید نامجو، شهید کلاهدوز، شهید جهان‌آرا، این عزیزان شهدایی هستند که در ایام سالگرد آن ها قرار داریم و همه شهدای گرانقدری که هر روز گرامیداشت آن هاست، ما امنیت و عزتمان را مرهون فداکاری شهیدان، رزمندگان و خانواده های این عزیزان هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: روز گذشته در استان ما بزرگداشت عده ای از فرماندهان عزیز با محوریت سردار گرانقدر دوران دفاع مقدس، سردار عبدالله عراقی عزیز بود، ایشان چند بار مجروح شده اند و تا مرز شهادت پیش رفته اند، ایشان شهید زنده هستند.

وی تصریح کرد: روز گذشته در قزوین مجلس باشکوهی برای بزرگداشت سردار عراقی برگزار شد که سرلشکر رحیم صفوی هم به عنوان سخنران به استان ما آمده بودند، این مجلس ارزشمندی بود که از برپا کنندگان آن تشکر می کنیم و ان‌شاءالله سراغ همه بزرگانمان را بگیریم و این نوع محافل تأثیرگذار را برای آنان برگزار کنیم.

آیت الله عابدینی یادآور شد: روز جهانی سالمندان را در پیش داریم، ما باید با همه ایمان و عقیده پای کار سالمندان باشیم، بنده عزیزانی را دیده ام که پدر و مادرشان در اواخر عمر به فراموشی گرفتار شده اند، مدیریت چنین سالمندانی خیلی سخت است، اما دیده ایم فرزندانی را که سال ها به این پدر و مادر خدمت کرده اند و بعد از اینکه این پدر یا مادر از دنیا رفته اند می گویند حالا می فهمیم چه گوهری را از دست داده ایم.  

امام جمعه قزوین اظهار کرد: ما باید قدر این گوهرهای گرانقدر یعنی پدران، مادران، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها را بدانیم تا نسل های آینده هم قدر ما را بدانند.

وی عنوان کرد: پیامبر (ص) فرموده اند سالمندان برکت زندگی و خانواده هستند؛ مبادا هوس کنید این برکات را از خودتان دور کنید و به خانه سالمندان ببرید، قدر این برکات را بدانید، صورت، دست و پای این عزیزان را ببوسید و با عزت، احترام و کرامت از آن ها نگهداری کنید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام صادق (ع) فرمودند بزرگانتان را بزرگ نگه دارید؛ یعنی بزرگی، کرامت، حرمت، وقار و شکوه شخصیت‌شان را حفظ کنید، امام (ع) در ادامه فرمودند نسبت به دیگر خویشاوندان هم صله رحم را رعایت کنید؛ نباید فامیل را فراموش کرد، گاهی ما به خاطر اشتغالات آن گونه که باید نمی توانیم به این دستور ائمه (ع) عمل کنیم، نگویید این فامیل دور یا آن فامیل نزدیک است، باید به هر فامیلی احترام گذاشت و با او ارتباط برقرار کرد.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: امت نیز همین طور است، امت یعنی آدم ها همدیگر را فراموش نکنند و همدیگر را ببینند، این دیدن ها از خانه ها شروع می شود، فرزندانمان را ببینیم، همسران، برادران و خواهران قدر همدیگر را بدانند، خانواده انسجام داشته باشد، یعنی یک امت در خانه باشند، در میان خویشاندان هم امت باشند، در جامعه هم این امت های خانوادگی به هم وصل می شوند و آن امت بزرگ اسلامی را می سازند.

وی تأکید کرد: امام صادق (ع) در ادامه فرمودند یکی از مصداق هایی که صله رحم را پابرجا می کند این است که مبادا از شما آزاری به اقوام برسد، مبادا بر سر مال و میراث با هم درگیر شوید، خیلی مسائل ممکن است پیش بیاید که منجر به بداخلاقی شود، امام صادق (ع) سفارش کرده اند که مبادا میراث و این طور چیزها باعث شود از شما به خانواده و اقوامتان بدی برسد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: یکی از زیبایی های صله رحم جلوگیری از آسیب ها و بدی هایی است که ممکن است به یکدیگر برسانیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: روز گرامیداشت نخبگان را در پیش داریم، انبیاء برای نخبه پروری آمده اند، دلیلش هم فرمایش امیرالمؤمنین (ع) در نهج البلاغه است که حضرت فرموده اند انبیاء آمده اند تا گنج های شخصیت های انسان ها را برای آنان آشکار کنند و زمینه رشد این گنج ها را فراهم آورند.

وی اظهار کرد: یکی از جاهایی که مرکز گنج معرفتی، انسانی و عقلانی است نخبگان ما هستند، بنابراین ما وظیفه داریم که نخبگان را شناسایی کنیم، در مدارس این ها خودشان را نشان می دهند، همچنین در میادین جهاد و فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و سازندگی این ها استعداد خودشان را نشان می دهند.

آیت الله عابدینی افزود: همچنین ما باید توانمندی های این عزیزان را هم شناسایی کنیم و موانع سر راهشان را برداریم، اگر یک آدم مستعد و نخبه می خواهد یک اختراعی را به جایی برساند یا یک شرکت تولیدی را فعال کند، نباید برای او دست‌انداز و مانع درست کنیم، اگر می توانیم موانع را از سر راهش برداریم، این از وظایف جدی ما به حساب می آید.

خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: این حرکت تروریستی صهیونیستی یعنی استفاده از پیجرها به عنوان ابزار تروریستی و وسیله انفجاری که باعث شهادت، مجروحیت و نقص عضو عده ای از عزیزان در لبنان شد، نشان می دهد که ضرورت دارد ما تکنولوژی خود را بومی‌سازی کنیم، خودمان مسلط بر ابزار و وسایل باشیم، این تلفن‌های همراه ما نیز ممکن است یک روز وسیله تروریستی دشمن شود، بنابراین باید کاری کنیم که خودمان آن‌ ها را بسازیم، خودمان بدانیم این ابزاری که استفاده می کنیم چگونه ساخته شده است، این ضرورت را باید دریابیم.

وی بیان کرد: مخصوصا در صنایع دفاعی و امنیتی باید روی پای خودمان بایستیم و با علم، دانش و فناوری خودمان به جلو حرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: روز آتش نشانی و ایمنی را در پیش داریم، عزیزان آتش نشان ما هر کجا خطری وجود دارد نفر اول حاضر در صحنه هستند و مردم را از خطر و گرفتاری نجات می دهند، قدر این عزیزان را می دانیم، دستشان را می بوسیم و به آن ها خداقوت عرض می کنیم، امیدواریم در دنیا و آخرت موفق باشند.

آیت الله عابدینی تأکید کرد: از حادثه دیدگان معدن طبس یاد می کنیم که این بندگان خدا خیلی مظلومانه در حین زحمت و رنج دعوت حق را لبیک گفتند، خانواده های این عزیزان بسیار داغدار شدند و مصائب زیادی را متحمل شدند، از آن روزی که این حادثه اتفاق افتاد تا آخرین روزی که جنازه آخرین نفرات را پیدا کردند، خانواده های این عزیزان بسیار رنج کشیدند، امیدواریم خدا به خانواده های این عزیزان صبر و اجر عنایت کند و آن عزیزان را هم با ائمه اطهار (ع) محشور کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار