امام جمعه سرپل ذهاب:

جنایات صهیونیست ها باعث اتحاد امت اسلام و نابودی و فروپاشی آنها می شود

حجت الاسلام «ساداتی» گفت: جنایاتی که صهیونیست ها انجام می دهند هم باعث اتحاد حداکثری امت اسلامی شده و هم آنها را به نابودی و فروپاشی می کشاند.
کد خبر: ۶۹۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲ - 27September 2024

جنایات صهیونیست ها باعث اتحاد امت اسلام و نابودی و فروپاشی آنها می شودبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام «سید محمد ساداتی» امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بااشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان اظهار داشت : روز نهم مهرماه همزمان با شهادت فجیع محمدالدوره به دست رژیم صهیونیستی است که به نام روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان مظلوم فلسطینی نامگذاری شده است.

 امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب افزود: از ثمرات این شهادت مظلومانه گرایش نوجوانان و جوانان به فداکاری برای آزادی فلسطین بود که حماسه طوفان الاقصی از نتایج آن است.

وی تصریح کرد: چندی پیش دفتر اطلاع رسانی دولت غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ هفتم اکتبر بالغ بر شانزده هزار نفر کودک فلسطینی را به شهادت رسانده و بیش از هفده هزار کودک فلسطینی یکی از والدین یا هر دوی آنها را ازدست داده اند وسه هزار و پانصد کودک فلسطینی به علت قحطی غذا با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

ساداتی بابیان اینکه کودکان مظلوم‌ترین قربانیان جنگ‌ها هستند اذعان داشت: کودکان فلسطینی در این جنگ اخیر در مظلومیتی مضاعف قرار گرفته‌اند، طفل معصوم‌هایی که جرم‌شان تنها زاده شدن در سرزمین مادری‌شان است. ساداتی خاطرنشان کرد : کودک‌کشی مرام رژیم نژادپرست و آپارتایدی است که ایدئولوژیست‌هایش صراحتا می‌گویند«غیر از ما هیچ کس انسان نیست» يا «چیزی به نام غیرنظامی در غزه وجود ندارد».

وی افزود: صهیونیست‌ها به دلیل اینکه همه بشریت را حیوانات انسان‌نما و خدمتگزار خود می‌دانند در طول تاریخ همواره منفوربوده‌اند؛ اما منفوریتی که بخاطر کودک‌کشی پیدا کرده‌اند بسیار بیشتر و جهانی‌تر شده است.

خطیب جمعه شهرستان سرپل ذهاب گفت: حمایت از چنین رژیمی حتی برای برخی متحدانش هم سخت شده و آن‌ها هر از چندگاهی برای حفظ ظاهر هم که شده علیه این رژیم موضعی می‌گیرند مثلاً رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا که خودش از نزادپرستانی است که معتقد است: اروپا مانند باغ می‌ماند و الباقی کشورهای دنیا مانند جنگل هستند و جنگلی‌های وحشی به باغ‌های زیبا حمله می‌کنند بدون اشاره به نام رژیم صهیونیستی در مقر سازمان ملل گفت: «از گرسنگی به‌عنوان بازوی جنگی در غزه استفاده می‌شود،این بحران انسانی یک فاجعه طبیعی نیست، یک سیل نیست؛ یک زلزله نیست،بلکه ساخته‌ی دست بشر است».

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب افزود: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد هم خواستار الحاق تلآویو به لیست سیاه رژیم‌های کودک‌کش شده است اما صهیونیست‌ها در ورای این خنّاق سیاسی مدعیان حقوق بشر و نمایش‌های مُضحک سازمان مللی با این جنایات بی‌نظیر به جهانیان نشان می‌دهند هرگز به قوانین بین‌المللی و دلایل منطقی پای‌بند نیستد و به خواسته‌های جامعه بین‌الملل اهمیتی نمی دهند.

ساداتی در ادامه بابیان اینکه سران رژیم صهیونیستی باید از عاقبت فرعون کودک‌ کش عبرت بگیرند اذعان داشت: صهیونیست‌ها با انگیزه‌ای مشابه و هم‌سو با فرعون دست به قتل عام کودکان می‌زنند چون همانند فرعون معتقدند که این کودکان بعدها به نیروهای تروریست (بخوانید رزمندگان دلاور مقاومت) تبدیل می‌شوند ، اما عالّم صحنه حکمت الهی است و در نظام احسن این فجایع مقدمه تحقق وعده الهی است.

وی با اشاره به آیه شریفه ۴۲ سوره قمر تصریح کرد : در این آیه شریفه آمده است که «کَذَبوا بآیاتنا کُلها فََحَذْناهُم أَخَد عزیزمُقْنّدرِ» (فرعونیان کودک‌کش تمام آیات ما را تکذیب کردند ما هم آن‌ها را گرفتار مجازات کردیم مجازات کردن کسی که هرگزمغلوب نمی‌شود و مقتدر و تواناست) تعبیر شریف «اخذ عزیز مقتدر»تعبیر عجیبی است و این بخاطر آن است که فرعونیان بیش از همه به قدرت و عزت خود می‌بالیدند و همه جا سخن از نیروی حکومت آن‌ها بود اما خداوندفرمود: ما آن‌ها را گرفتیم ، گرفتن عزیز مقتدر تا معلوم شود این قدرت و عزت پوشالی در مقابل عزت و قدرت خدا هیچ و پوج است.

ساداتی خاطرنشان کرد: همان رود عظیم نیل که سرچشمه تمام ثروت و قدرت و آبادی و تمدن آن‌ها بود مامور نابودی آن‌ها شد و از همه مهم‌تر این که «اخذ عزیز مقتدر» با دست خود فرعون او را به نابودی کشید و با همان ظلمی که انجام می‌داد امت موسی (علیه السلام) را شکل دادو صهیونیست ها هم با همین جنایات هم در حال فروپاشی و هم باعث اتحاد حداکثری امت اسلامی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها