سردار «عباس نیلفروشان» به شهادت رسید

سردار «عباس نیلفروشان» معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان حمله جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، به شهادت رسید.
کد خبر: ۶۹۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸ - 29September 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «عباس نیلفروشان» معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نقش مهمی در تقویت جبهه مقاومت در منطقه داشت، در جریان حمله جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، به شهادت رسید.

سردار «عباس نیلفروشان» به شهادت رسید

شهید نیلفروشان در سال ۱۳۴۵ در اصفهان متولد شد و در سن ۱۴ سالگی به‌عنوان بسیجی داوطلب به جبهه‌های غرب و سپس جنوب رفت و در دوران دفاع مقدس نیز با سمت‌های مختلفی در لشکر ۱۴ امام حسین(ع) و لشکر ۸ زرهی نجف اشرف نقش ایفا کرده‌است. فرماندهی دسته، فرماندهی گروهان، فرماندهی گردان، فرماندهی محور و معاونت عملیات لشکر ۸ نجف در زمان فرماندهی احمد کاظمی از دیگر مسئولیت‌های این شهید والامقام است. 

وی پیش‌تر معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه، فرماندهی دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه، جانشینی فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسین، معاونت اجرایی سپاه و جانشینی معاونت عملیات سپاه در زمان معاونت سرتیپ محمدرضا زاهدی را در کارنامه نظامی خود داشته‌است. 

این شهید والامقام، از سال ۱۳۹۸ تاکنون معاونت عملیات سپاه را برعهده داشت و همچنین سابقه ۵ سال حضور در لبنان و سوریه را در کارنامه خود دارد.

شهید نیلفروشان بعد از پایان دفاع مقدس، تحصیل خود را ادامه داد و با مدرک دکتری مدیریت استراتژیک از دانشگاه امام حسین(ع) در همین دانشگاه با رتبه دانشیاری از اعضای هیئت علمی بود و در دانشگاه عالی دفاع ملی نیز تدریس می‌کرد. 

وی همچنین نویسنده کتاب‌های بالامبو، دکترین جنگ‌های نوظهور، دکترین نظامی با رویکرد جنگ ناهمگون و دفاع در اندیشه امام خمینی می‌باشد. 

سردار نیلفروشان نقش مهمی در تقویت جبهه مقاومت در منطقه داشت. وی به‌عنوان یکی از استراتژیست‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران، همواره در صف مقدم حمایت از جریان مقاومت در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان منطقه‌ای بوده است.

این شهید والامقام در کنار سایر فرماندهان سپاه پاسداران، همچنان به‌عنوان یکی از ارکان کلیدی مقاومت اسلامی در منطقه شناخته می‌شود و تلاش‌های او تأثیر مهمی در حفظ و تقویت قدرت مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و نیرو‌های متجاوز داشته است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار