سرلشکر باقری:

احداث مرکز درمانی شیمیایی کشور با توجه به حوادث منطقه اهمیت بسیاری دارد

رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح با اشاره به حوادث منطقه احداث مرکز درمانی شیمیایی کشور را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: نبردهای مختلف پیرامون کشورمان باید زیر ذره بین دقیق علمی، از جهات مختلف قرار بگیرد تا از آمادگی کامل برخور دار باشیم.
کد خبر: ۶۹۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ - 07February 2016

احداث مرکز درمانی شیمیایی کشور با توجه به حوادث منطقه اهمیت بسیاری دارد

به گزارش خبرنگار گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر محمد باقری رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح در مراسم افتتاح اولین مرکز درمانی اورژانس شیمیایی کشور گفت: حوادثی که کشورهای پیرامونی ایران به آن دچار هستند موجب شده تا احداث مرکز درمانی شیمیایی کشور اهمیت چندانی پیدا کند به همین خاطر اولین مرکز درمانی شیمیایی کشور در بیمارستان بقیه الله احداث شد.

وی افزود: نیروهای تکفیری 5 سال است کشور سوریه را درگیر مسئله جنگ کرده اند و همینطور تحرکات آنها در لیبی باعث شده تا این کشور رنگ آرامش به خود نبیند و در عراق نیز فعالیت آنها تا حد سقوط این کشور پیش رفت.

سرلشکر باقری با بیان اینکه باید در برابر تهدیدات احتمالی همواره آماده باشیم، افزود: مسلما دشمنان دست بردار نیستند و از هر فرصتی جهت ضربه زدن استفاده خواهند کرد، از این رو وظیفه نیروهای مسلح است که جهت مقابله با تهدیدات، پیش بینی و پیش گیریهای لازم را داشته باشد تا امنیت مردم حفظ و ارتقا یابد.

وی با اشاره به حوادث شیمیایی که در یک صد سال گذشته صورت گرفته عنوان داشت: استفاده انبوه از سلاحهای شیمیایی از جنگ جهانی اول در دستور کار کشورهای استکباری قرار داشته، البته در دوران دفاع مقدس نیز شاهد استفاده ازاینگونه سلاحها بودیم و حتی بعد از آن در سوریه و روسیه به اشکال دیگری از این نوع سلاحها استفاده شد.

رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح در ادامه درخصوص استفاده آمریکا از سلاح های اورانیوم ضعیف شده بیان داشت: زمانی که آمریکا به عراق حمله کرد از اورانیوم ضعیف شده علیه این کشور استفاده کرد که در ان زمان جهت باد از غرب به شرق در حال وزش بود به همین خاطر نگران بودیم که چگونه مردم آبادان و خرمشهر تا قصر شیرین را از حوادث ناشی از این جنگ مصون داریم.

وی با اشاره به اینکه با فکر بلند رهبر انقلاب و تدبیر ایشان پدافند غیرعامل تشکیل شد تصریح کرد: درمان شیمیایی، آموزش و تحقیقات موضوعاتی بود که می بایست تلاش هایی در مورد آن صورت می گرفت.

سرلشکر باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در دهههای گذشته همواره با تهدیدات کشورهای استکباری به طور جدی مواجه بودیم، ادامه داد: آمریکا بعد از حمله به افغانستان و عراق، صحبت از تهدید ایران میکرد و حتی در سال 82 از حمله به ایران صحبت می کردند؛ در همین رابطه مجموعه اطلاعات ما هم نشان میداد آنها در مراحل طراحی، آموزش، تمرین برای پای کار آوردن امکانات و نیرو قرار دارند تا حملهای را علیه ما انجام دهند.

وی اضافه کرد: اما وقتی با قدرت بازدارندگی ما مواجهه شدند و به این نکته پی بردند که خسارات حمله مستقیم به ایران، بسیار بالاتر از منفعت شان است، به سمت ایجاد گروههای تکفیری رفتند و بلای جدیدی را ایجاد کردند که اکنون با اشکال مختلف آن در منطقه مواجهه هستیم.

رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح سپس به ضرورت رصد جنگهای پیرامون کشورمان و حتی سایر کشورها به منظور کسب آمادگیهای بهتر برای مقابله با تهدیدات آتی علیه کشورمان، عنوان کرد: نبردهای مختلف پیرامون کشورمان باید زیر ذره بین دقیق علمی، از جهات مختلف قرار بگیرد تا از آمادگی کامل برخور دار باشیم.   
        

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار