یادداشت/ حسن علایی فعال

چگونه داغ شهادت سيد جبهه مقاومت را التيام بخشيم؟

نگاه واقع‌بینانه به دستاورد‌های بی‌سابقه و کم‌نظیر، درد جانکاه از دست دادن عزیزانی همچون شهید سید مقاومت را التیام می‌بخشد و امید به باروری بیش‌ از پیش و حرکت رو به‌ جلوی جبهه مقاومت را نوید می‌دهد.
کد خبر: ۶۹۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴ - 29September 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس- حسن علایی فعال؛ حادثه هرچند قابل پیش‌بینی، اما بسیار ناگوار بود. تصور نبودن سید در رأس هرم رهبری جبهه مقاومت هم دشوار بود، چه برسد به قبول واقعیت این فقدان جگرسوز! راه دشوار صف‌آرایی جبهه حق علیه باطل در طول تاریخ همواره این‌گونه بوده است و شهادت سرلوحه مردان خدا. در قاموس خلقت چنین نوشته شده است که مسیر پرفراز و نشیب حق‌خواهی طی نمی‌شود الا به بذل جان و تن.

چگونه داغ شهادت سيد جبهه مقاومت را التيام بخشيم؟

از زمانی که بارقه نهضت خمینی کبیر (رضوان‌الله تعالی علیه) درخشیدن گرفت، شهادت و ایثار و ازخودگذشتگی و جان‌فشانی بود که راه می‌نمود و مجاهدان راه خدا را پیش می‌برد.

راهبرد متعالی و آموزه قرآنی احدی الحسنین (چه بکشیم پیروزیم و چه کشته شویم پیروزیم) که توسط آن مرد الهی به‌خوبی تبیین شد راه هرگونه ناامیدی را در مسیر مبارزه با خیل عِدّه و عُدَه دشمنان سد کرد و بارقه امید و ایمان و انگیزه ایستادگی در مردان خدا را تقویت نمود.

امام عزیزمان (ره) فرمود هرگاه پرچم از دست سرداری بیفتد، سردار دیگری آن را به اهتزاز درخواهد آورد؛ و این‌چنین است که در طول تاریخ انقلاب اگر مطهری‌ها، بهشتی‌ها، رجایی‌ها، باهنرها، چمران‌ها، حاج قاسم‌ها و شهدای محراب و خیل عظیم شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم و امنیت و ... به خاک و خون افتادند، اسلام عزیز و ذیل آن انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌عنوان طلایه‌دار مبارز با سلطه‌ی سلطه‌گران همچنان شکست‌ناپذیر و بااقتدار به‌پیش می‌رود و ندای تشکیل امت اسلامی و تمدن اسلامی را سر می‌دهد؛ و این حقیقت را دشمنان به‌خوبی درک کرده‌اند که با طلایه‌داری انقلاب اسلامی و تقویت جبهه مقاومت در فلسطین و عراق و لبنان و سوریه و یمن و اقصی نقاط عالم چه بلایی بر سرشان آوار شده است و چگونه موجودیت باطل آنان در خطر انقراض و نابودی قرار گرفته است.

دشمنان، مصیبت بزرگ پیش رو را نه اتفاقات اخیر همچون طوفان الاقصی که در نوع خود بی‌نظیر و تاریخی بود؛ بلکه اسلام‌خواهی پنهان و آشکار مردم جهان به‌ویژه جوانان و شتاب نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌سوی ایجاد تمدن اسلامی می‌دانند.

مردم دنیا با دیدن چهره کریه جنایتکاران صهیونیستی و حامیان آنان؛ آمریکا و برخی کشور‌های غربی و سکوت و زبونی سردمداران کشور‌های عربی و اسلامی در نسل‌کشی مردم بی‌گناه فلسطین و غزه، امیدشان به عدالت‌خواهی جمهوری اسلامی و طرفدارانش مضاعف شده است. این است درد بزرگ رهبران جنایتکار رژیم صهیونیستی که پیش از عملیات طوفان الاقصی همه چیز را وفق مراد خود می‌پنداشتند و آرزوی دیرینه نیل تا فرات را دست‌یافتنی، اما اکنون شاهد بانگ رسای «مرگ بر اسرائیل»، آن‌هم به زبان فارسی! در خیابان‌های لندن و پاریس و واشنگتن و سایر کشور‌های اسلامی و غیر اسلامی هستند. جنایتکاران صهیونیست می‌خواستند آرمان فلسطین به بوته فراموشی سپرده شود و راهبرد عادی‌سازی با سرعت پیش رود، اما اینک آرمان فلسطین از مرز‌های چند کشور محدود اسلامی و عربی فراتر رفته و به یک آرمان جهانی تبدیل شده و عادی‌سازی روابط با رژیم کودک کَش صهیونیستی به یک ننگ بدل شده است. بدون شک این‌همه ثمره خون پاکان عالم؛ شهیدان حاج قاسم سلیمانی، ابو مهدی المهندس، اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سایر شهدای مجاهدت در راه آزادسازی قدس شریف است. با نگاه واقع‌بینانه به این دستاورد‌های حاصل‌شده که در مدت بیش از هفتاد سال اشغالگری سرزمین مقدس فلسطین، بی‌سابقه و کم‌نظیر بوده است، درد جانکاه از دست دادن عزیزانی همچون شهید سید مقاومت را التیام می‌بخشد و امید به باروری بیش‌ازپیش حرکت روبه‌جلوی جبهه مقاومت را نوید می‌دهد.

در پایان در واگویه‌ای می‌گوییم‌ای ذرَیه رسول خدا!‌ ای سید حسن! مبارک باد بر تو و شهدای والامقام حزب‌الله شهادت در راه خدا. چه نیک فرجامی داشتید شما عزیزکرده‌های خداوند تبارک‌وتعالی. خوشا به سعادتتان که عمری در راه خدا مجاهده کردید و همچون سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) شهادت در راه خدا را بر ذلت و زبونی ترجیح دادید. قسم به خون پاکتان راهتان ادامه خواهد داشت و به‌زودی مسلمانان جهان آرزوی شما که خواندن نماز در مسجدالاقصی بود را محقق خواهند کرد.

شما و خیل شهیدان به‌زودی رجعت خواهید کرد و در رکاب امام زمان (عج) جور و ستم فراگیر را منکوب و مظلومین جهان را از ظلم و ستم رهایی خواهید بخشید.

وعد الله الذین امنوا منکم و عملوا الصالحات لیستخلفنهم فی الارض کما استخلف الذین من قبلهم سوره مبارکه نور، آیه ۶۴

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار