مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان:

موزه دفاع مقدس همدان به ثبت ملی رسید

«معصوم‌علیزاده» از ثبت ملی دو اثر حوزه دفاع مقدس در استان همدان خبر داد و گفت: این آثار شامل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان و ایستگاه ماهواره‌ای مخابراتی شهید «قندی» اسدآباد است.
کد خبر: ۶۹۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱ - 29September 2024

موزه دفاع مقدس همدان به ثبت ملی رسیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «محسن معصوم‌علیزاده» مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت دفاع مقدس در جمهوری اسلامی، اظهار داشت: دفاع مقدس نشان‌دهنده ایستادگی و مقاومت مردم ایران در برابر تهاجم و تجاوز خارجی است که باعث شده که ایرانیان به عنوان یکی از مردمان مقاوم در جهان شناخته شوند. 

وی افزود: دفاع مقدس نشان دهنده قدرت و توانایی نظامی ایران است که باعث شده که ایران به عنوان یکی از قدرت‌های نظامی منطقه و جهان شناخته شود و همچنین دفاع مقدس نشان دهنده وحدت و همبستگی مردم ایران است که باعث شده است که مردم ایران با همبستگی و وحدت خود، توانستند در برابر تهاجم و تجاوز خارجی مقاومت کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان تصریح کرد: در همین راستا و بمنظور حفظ آثار هشت ساله دفاع مقدس و پاسداشت این رشادت‌ها، لزوم ثبت آثاری از این برهه از زمان بیش از پیش احساس می‌شد.

وی عنوان کرد: اداره‌ شورای ثبت آثار تاریخی، فرهنگی میراث دفاع مقدس در ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد و در این جلسه دو اثر حوزه دفاع مقدس از پایتخت تاریخ و تمدن مطرح و به ثبت ملی رسید.

معصوم‌علیزاده متذکر شد: این آثار شامل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس هست که در کشور منحصر به فرد است و دیگری ایستگاه ماهواره‌ای مخابراتی شهید «قندی» اسدآباد که چندین مرتبه در جنگ تحمیلی هدف حمله هوایی و راکتی دشمن قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار