رئیس پلیس راهور فراجا: انقلاب اسلامی معادلات جهانی را تغییر داد/ باید تفکر جبهه مقاومت را در حوزه‌های مختلف گسترش دهیم+ فیلم

سردار حسینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی معادلات جهانی را تغییر داد، گفت: برای اینکه بتوانیم تفکر انقلاب اسلامی را ادامه دهیم، باید آگاهی تلفیقی و شناختی پیدا کنیم، چرا که قالب جنگ‌ها و هجمه‌های امروز دشمن از نوع جنگ‌های ترکیبی و شناختی است.
کد خبر: ۶۹۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱ - 30September 2024

گروه جامعه دفاع‌پرس: حضور سردار «سید تیمور حسینی» رئیس پلیس راهور فراجا در خبرگزاری دفاع مقدس فرصتی شد برای گپ‌وگفتی صمیمی با او در موضوعات مختلف، که بخش مربوط به دفاع مقدس و مرور خاطرات آن دوران را در ادامه می‌خوانید؛ 

دفاع‌پرس: از دوران دفاع مقدس، حضورتان در جبهه‌ها و آن‌چه که دفاع مقدس را ماندگار کرد بگویید.

در همه دنیا کشور‌ها برای اهداف میهنی، ملی و مذهبی درگیر جنگ‌هایی بوده‌اند که همواره دوران درگیری کشور‌ها، دست‌مایه هنرمندان برای تولید و ساخت آثار گران‌بها بوده است. اساساً قوام و دوام هر ملتی به عرقی است که به خاک، ناموس و دین و آئین‌شان دارند؛ در یک دوره‌ای از تاریخ، کشور ما هم درگیر جنگی نابرابر شد، چرا که انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ بسیاری از فرمول‌ها و معادلات حاکم بر جهان را تغییر داد.

سردار حسینی: پیروزی انقلاب اسلامی موجب افول بلوک شرق و غرب شد/ جوانان در دفاع مقدس با دست خالی مقابل تمام جنگ افزار و ماشین جنگی دشمن ایستادند/ دفاع مقدس ظرفیتی عظیم برای تولیدات سینمایی/ انقلاب اسلامی تفکری قوی و دارای مولفه‌های پیشبرده است/

در خصوص ریشه و ایجاد استعمار شاهد دوره‌های مختلف تاریخی هستیم. دوره اول حضور کشور‌های استعمارگر در کشور‌های مستعمره و خیمه زدن بر آن کشور‌ها است. در دوره دوم از حیات این پدیده شاهد ایجاد دولت‌های وابسته بودیم. در سال ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی جرقه‌ای برای افول دوره دوم حیات استعمار بود. انقلاب مردم ایران اولین پیامش این بود که دولت‌های وابسته به پایان عمر خود نزدیک می‌شوند.

قرار بود تکلیف ایران و انقلاب اسلامی چند روزه روشن شود

دنیای استعمار و سرمایه‌داری که این تغییرات حساب شده را برنمی‌تابید تلاش کرد این مانع را بردارد و به همین دلیل جنگی را تدارک دید و همه دنیای شرق و غرب را مقابل این تفکر، مکتب و اصول قرار داد. طبق محاسباتی که آن‌ها داشتند چند روزه می‌بایست تکلیف ایران و انقلاب اسلامی را روشن می‌کردند. فکر همه معادلات نظامی و منطقی را روی کاغذ کرده بودند، اما یک چیزی را جزو معادلاتشان نیاورده بودند و آن‌هم یک تفکر بسیار موثر و پیشران به عنوان تفکر عاشورایی و جهادی بود.  

آن مقطع زمانی مصادف بود با امامت و رهبری انسانی خاص در تاریخ معاصر، و هدایتی که ایشان داشتند باعث شد یک تهییج و شور بسیار وصف‌ناپذیر ایجاد شود و جوانان این سرزمین با دست خالی مقابل ماشین جنگی دشمن در شرق و غرب دنیا ایستادگی کنند و حماسه‌ای بزرگ را رقم بزنند.

شروع جنگ مصادف با دوران جوانی ما بود. به هر حال بر اساس تکلیفی که داشتیم راهی جبهه شدیم. همان تفکر، باور و تربیت دست‌مایه‌ای شد برای تربیت نسلی که بعد از جنگ نیز توانستند در سنگر‌های حساس انجام وظیفه کنند و تا به امروز برای این کشور مایه خیر و برکت باشند.

دفاع‌پرس: شما در دوران دفاع مقدس در کدام جبهه حضور داشتید؟

من در جنوب و غرب منطقه سومار حضور داشتم. افتخار می‌کنم که با شهیدانی چون کلهر و حاج‌خداکرم همرزم بودم. آنها انسان‌های خاصی بودند که من در کنار آنها سربازی کردم، و اگر بخواهم یادی از آنها کنم باید بگویم که از جمله ویژگی این شهیدان والامقام نجابت و خلوص آنها بود. شهدا واقعا بلااستثناء انسان‌هایی بسیار نجیب و خالص بودند.

 

دفاع‌پرس: یکی از موضوعات مهم پس از پیروزی انقلاب اسلامی موضوع صدور انقلاب بود که حضرت امام خمینی (ره) به این موضوع تاکید داشتند و ما امروز شاهد تحقق این مسئله هستیم و می‎بینیم که جبهه مقاومت اسلامی برگرفته از فرهنگ انقلاب اسلامی و  دفاع مقدس در برابر استکبار قدرت‌نمایی می‌کند، تحلیل شما در این خصوص چیست؟

بحث صدور، توسعه و اشاعه یک تفکر الزامات دقیق و خاصی نیاز دارد، صدور یک تفکر بسیار موضوع پیچیده‌ای است، یعنی باید به‌قدری تفکر قوی، دارای منطق و مولفه‌های پیش‌برنده باشد که بتواند بر تفکر غالب دنیا فائق آید.

من در ابتدای صحبت‌ به دو دوره تاریخی استعمار اشاره‌ای داشتم. اما دوره سوم از حیات استعمار، ایجاد مانع بر سر راه صدور تفکر و باورها است؛ پس از اینکه انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و بعد از مدتی انقلاب‌هایی در کشور‌های عربی در مقابل دولت‌های حاکم شکل گرفت، استعمار تغییر رویکرد داد و با عبور از دولت‌های وابسته به سراغ ملت‌های وابسته رفت، با این هدف که جوامع انسانی و ملت‌ها را با خود همراه کند و فرهنگ خود را به مردم و ملت‌ها القاء کند. این دوره به مراتب از دوره‌های قبلی خطرناک‌تر است. رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌هاست از این پدیده به عنوان جنگ نرم، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی یاد می‌کنند.

اما در مقابل، ما و مردم شریف‌مان برای اینکه بتوانیم این تفکر را ادامه دهیم، اولاً باید دچار خودباختگی در برابر این هجمه‌ها نشویم و در مرحله بعد یک کار تلفیقی و شناختی انجام دهیم، چرا که قالب جنگ‌های امروز از نوع جنگ‌های شناختی است. باید بتوانیم تفکری مثل جبهه مقاومت را در حوزه‌های مختلف گسترش دهیم.

قطعا راه شهیدانی مانند شهید سید حسن نصرالله و همرزمانش به ویژه سردار شهید عباس نیلفروشان ادامه دارد و گسترش این تفکر در گرو بودن آدم‌ها نیست، بلکه شهادت این بزرگ‌مردان قطعا درخت مقاومت را بارورتر و قوی‌تر می‌کند. 

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار