«زندان موصل» رونمایی می‌شود

کتاب خاطرات «علی‌اصغر رباط جزی» با عنوان «زندان موصل» دوشنبه 19 بهمن‌ماه با حضور مسئولان و مدیران فرهنگی و هنری، پژوهشگران تاریخ شفاهی و خانواده آزادگان، جانبازان و شهدا رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۶۹۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ - 07February 2016

«زندان موصل» رونمایی می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «زندان موصل» که توسط جواد کامور بخشایش گردآوری و تدوین شده و در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده، ساعت 15:30 دوشنبه 19 بهمنماه با حضور مسئولان و مدیران فرهنگی و هنری، پژوهشگران تاریخ شفاهی و خانواده آزادگان، جانبازان و شهدا در فرهنگسرای اندیشه رونمایی میشود.

 

در این مراسم شخصیتهایی همچون سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنیشریف رئیس حوزه هنری، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمدحسن ابوترابیفرد نماینده مجلس شورای اسلامی، مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری، محمدرضا سنگری و همچنین علیاصغر رباط جزی آزاده و جانباز کشور و خانوادههای شهدا و آزادگان حضور خواهند داشت.

 

کتاب «زندان موصل» به خاطرات «علیاصغر رباط جزی» از رزمندگان و اسرای دوران دفاع مقدس میپردازد. رباط جزی بیش از هشت سال از دوران اسارت خود را در اردوگاههای موصل یک، دو، سه و چهار تکریت عراق گذراند و در این مدت اقدامات مختلفی از نظر فرهنگی، سیاسی و عقیدتی برای تقویت روحیه اسرا و نیز اتحاد میان آنها انجام داد.

 

جواد کامور بخشایش نویسنده کتاب، درباره شخصیت «علیاصغر رباط جزی» میگوید: سابقه مبارزاتی این آزاده به سالهای قبل از انقلاب بازمیگردد که به عنوان یک مبارز سیاسی با گروههای مختلف پیش از انقلاب همکاری داشت. در اوج مبارزات انقلاب و در آخرین روزهای سقوط حکومت پهلوی تیری به سینه وی اصابت و ایام پیروزی انقلاب را در بیمارستان سپری کرد.

 

او همچنین اظهار میکند: کتاب «زندان موصل» جزو خاطراتی است که زاویه جدیدی از فضای اسارت را روایت میکند و در کنار شکنجههایی که در آن مقطع زمانی و مکانی صورت گرفته، این کتاب به بحث رهبری فرهنگی شخصیت اصلی میپردازد. البته این شخصیت را نمیتوان با حجت الاسلام ابوترابی مقایسه کرد چرا که ایشان در دوران اسارت شخصیتی مذهبی بودند، اما علیاصغر رباط جزی به نوعی رهبری فرهنگی را اداره میکند و در تمامی برنامههای فرهنگی در دوران اسارت نقش دارد و دخیل است.

 

کتاب خاطرات «علیاصغر رباطجزی» از سوی فرهنگسرای اندیشه و انتشارات سوره مهر رونمایی میشود.

 

علاقهمندان برای حضور در این مراسم میتوانند در روز یادشده به فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه مراجعه کنند.

منبع:ایسنا

نظر شما
پربیننده ها