مراسم هم‌اندیشی سالمندی در ایثارگران برگزار شد

مراسم هم‌اندیشی سالمندی در ایثارگران، همزمان با گرامیداشت روز جهانی سالمند، به همت معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان، صبح روز یکشنبه، هشتم مهرماه برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲ - 29September 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم هم‌اندیشی سالمندی در ایثارگران، همزمان با گرامیداشت روز جهانی سالمند، به همت معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان، صبح روز یکشنبه، هشتم مهرماه برگزار شد.

مراسم هم‌اندیشی سالمندی در ایثارگران برگزار شد

عبدالرضا عباسپور، سرپرست معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در ابتدای این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان گفت: در دوران کرونا، با ایشان دیداری داشتم و متوجه شدم که ایشان بسیار آرزوی شهادت داشتند.

وی با اشاره به اینکه جامعه آماری بنیاد شهید و امور ایثارگران بیشتر از بقیه جامعه به سمت سالمندی پیش می‌رود، تصریح کرد: امروز اگر میزان سالمندی در کشور حدود ده درصد باشد، در شرایط فعلی حدود ۲۷ درصد از جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران در سن سالمندی هستند.

دکتر عباس‌پور ادامه داد: تکریم سالمندان در جامعه بسیار مهم است و مهمترین و بزرگترین تاثیر روحی و روانی را بر سالمندان عزیز دارد، ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این خصوص برنامه‌ریزی مناسبی داشتیم و در این نشست هم هر نقطه نظر علمی را ملاک عمل قرار خواهیم داد.

وی اضافه کرد: موضوع پیشگیری، مراقبت، آموزش و توانمندسازی برای سالمندان مورد توجه است و ما خدمات را به صورت ویژه‌تر در نظر گرفتیم، همچنین موضوع واکسیناسیون و پیشگیری، در کنار آموزش سالمندی را داریم که در این رابطه بیش از هزار نفر پزشک پایش سلامت، آموزش‌های لازم در خصوص سالمندان را ارائه می‌دهند.

وی یادآور شد: تاکنون بیش از ۱۶۲ برنامه آموزشی را در آپارات به صورت انیمیشن جهت استفاده بارگذاری کردیم و در بحث درمان از پایش سلامت به خصوص برای والدین شهدا استفاده کردیم.

در ادامه این نشست تعدادی از پزشکان پایش سلامت به بررسی مشکلات سالمندی پرداختند و در انتهای این مراسم، توسط مهندس اوحدی، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از تعدادی از والدین شهدا تجلیل شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار