۲۸ اثر دفاع مقدس واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی شدند

جلسه شورای ملی ثبت آثار فرهنگی تاریخی غیرمنقول با موضوع میراث دفاع مقدس برگزار و در آن، ۲۸ اثر واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی کشور تشخیص داده شد.
کد خبر: ۶۹۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱ - 29September 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جلسه شورای ملی ثبت آثار فرهنگی و تاریخی غیرمنقول، به‌مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس، از سوی اداره‌کل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

۲۸ اثر دفاع مقدس واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی شدند

در این جلسه که با حضور اعضای حقوقی و حقیقی عضو شورا و سرهنگ «روح‌الله محمدحسین‌زاده» دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد، ۳۲ اثر از شش استان کشور شامل استان‌های همدان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، آذربایجان غربی و خوزستان مرتبط با میراث دفاع مقدس بررسی و از ۳۲ اثر ارزش‌گذاری‌شده، ۲۸ اثر واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی کشور تشخیص داده شده و تعداد چهار اثر نیز به جهت تکمیل مدارک و صحت‌سنجی‌های لازم، از دستور کار خارج شد.

سهم استان خوزستان از آثار تأییدشده ۱۴ اثر، استان ایلام سه اثر، استان همدان ۲ اثر، استان کرمانشاه شش اثر، استان آذربایجان ۲ اثر و استان لرستان یک اثر بود.

از آثار شاخص ثبت شده در این جلسه می‌توان به خانه شهید بروجردی، ایستگاه ارتباطات ماهواره‌ای شهید قندی، منطقه عملیاتی کوشک ایوان و منطقه عملیاتی چیلات دهلران اشاره کرد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار