سه شرط مقاومت عراق برای توافق خروج نیرو‌های بیگانه

هیات هماهنگی مقاومت عراق برای هرگونه توافق دولت این کشور برای خروج نیرو‌های ائتلاف موسوم به ضد داعش شروطی تعیین کرد.
کد خبر: ۶۹۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷ - 29September 2024

به گزارش­ گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، هیات هماهنگی مقاومت عراق سه شرط برای توافق خروج نیرو‌های بیگانه از این کشور تعیین کرد. 

سه شرط مقاومت عراق برای توافق خروج نیرو‌های بیگانه

هیات هماهنگی مقاومت عراق در بیانیه‌ای اظهار داشت: مساله خروج همه نیرو‌های بیگانه-از جمله آمریکایی- از عراق از مهم‌ترین اهداف مقاومت است که در این راه و برای تحقق حاکمیت کشور و عزت مردم، فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌های زیادی انجام شده است.

در این بیانیه آمده است، مقاومت عراق ضمن استقبال از تلاش‌های دولت عراق برای خارج کردن نیرو‌های موسوم به ائتلاف بین‌المللی از کشور، معتقد است که طرف آمریکایی در سخنان خود صادق نیست و در تلاش برای وقت‌کشی است، از همین روی ما بر موضع پیشین خود که به نخست‌وزیر و رهبران محترم چارچوب هماهنگی انتقال دادیم، تاکید می‌کنیم؛ هرگونه توافقی که منعقد می‌شود باید به صراحت دربردارنده ۳ مورد اساسی باشد:

نخست: خروج نیرو‌های بیگانه فراگیر و طبق جدول زمانی روشن و مورد توافق باشد.

دوم: عملیات آنها-که می‌خواهند از مبدا اراضی عراق در داخل سوریه انجام دهند-در تضاد با قانون اساسی عراق و روابط حُسن هم‌جواری میان دو کشور نباشد.

سوم: هیچگونه مصونیتی به نیرو‌های نظامی بیگانه با هر اسم و عنوانی داده نشود، در غیر این صورت، ما نسبت به هرگونه توافقی که شامل موارد مذکور نباشد، پایبند نخواهیم بود.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار