فرمانده قرارگاه حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه:

شهید نیلفروشان از نخبگان نظامی دفاع مقدس و جبهه مقاومت بود

سردار استکی با اشاره به توانمندی‌ها و خدمات سردار نیلفروشان در طول دفاع مقدس و بعد از آن، گفت: شهید نیلفروشان از نخبگان نظامی دفاع مقدس و جبهه مقاومت بود.
کد خبر: ۶۹۴۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳ - 29September 2024

شهید نیلفروشان از نخبگان نظامی دفاع مقدس و جبهه مقاومت بودبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، سردار «جواد استکی»؛فرمانده قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه در صد و چهل و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و سردار عباس نیلفروشان، همچنین درگذشت مادر بزرگوار سردار شهید حاج حسین خرازی اظهار داشت: عملیات فرمانده کل قوا نخستین عملیات ایران در جنگ تحمیلی و پیش زمینه عملیات موفق ثامن الائمه برای شکست حصر آبادان بود که لشکر 14 امام حسین (ع) و لشکر 8 نجف اشراف نقش مهمی در این عملیات و دیگر پیروزی‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس داشتند. 

وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند که جنگ یک گنج است و باید از آن استخراج کرد، باید به این نکته اهمیت بدهیم و بدانیم اگر بعد از جنگ دشمن نتوانست به خاک ایران تجاوزی کند سبب آن خون شهیدان والامقام و حماسه آفرینی رزمندگان ایران در هشت سال دفاع مقدس است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند جبهه مقاومت از دفاع مقدس الگو گرفته است، یعنی با امکانات کم در برابر ابرقدرت‌ها ایستاده است. امروز رژیم صهیونیستی با حمایت تمام دنیای کفر و استکبار با در اختیار گرفتن پول و قدرت و امکانات علیه مردم مظلوم غزه و لبنان جنایت می‌کند. در دوران دفاع مقدس نیز ما چنین وضعیتی را در مقابل استکبار جهانی داشتیم.

استکی با بیان اینکه استقامت جبهه مقاومت و حزب الله سبب شده که دشمن حتی یک متر هم نتواند از طریق زمین اقدام کند، گفت: آنها با ریختن بمب بر سر زن و کودک که ناشی از بزدلی و ترس آن‌هاست به جنایت دست می‌زنند.

وی بیان کرد: از سید حسن نصرالله خواسته بودند تا ضاحیه را ترک کند اما او نپذیرفت و گفت من در بین مردم باید از این جغرافیا دفاع کنم، البته مرکز فرماندهی او مستحکم بود اما با بمب‌های 900 کیلویی سنگرشکن این اتفاق افتاد و سید مقاومت به شهادت رسید. 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس در ایجاد جبهه مقاومت تصریح کرد: قدرت بازدارندگی مقاومت بیش از آن است که اسرائیل تصور می‌کند و شاهد آن مقاومت یک ساله غزه است، ملت فلسطین در این یک سال مقاومت کرده و رژیم غاصب صهیونیستی به اهداف خود نرسیده است. هدف قراردادن اهداف در قلب اسرائیل توسط حزب الله نیز ناشی از همین نیروی مقاومت است که تاکنون از یک دهم توان خود استفاده کرده است.

استکی با اشاره به نقش سردار شهید زاهدی در جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: سردار زاهدی در چند برهه در جبهه مقاومت حضور داشت و اقدامات امروز حزب الله متأثر از مجاهدت‌های سرداران رشید جبهه مقاوممت از جمله ایشان است.

وی با اشاره به انتخاب حاج عباس نیلفروشان به عنوان جایگزین سردار زاهدی گفت: این شهید بزرگوار بعد از پیروزی انقلاب سوابق درخشانی در دفاع از انقلاب اسلامی داشت و در دفاع مقدس نیز در رده‌های مختلف فرماندهی و عملیاتی حضور داشت و از دستیاران موفق حاج احمد کاظمی بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه شهید نیلفروشان که افتخار اصفهان است از نخبگان نظامی در دفاع مقدس و جبهه مقاومت بود، تصریح کرد: تجارب و دانشی که ایشان در حوزه طراحی و عملیات تاکتیکی نظامی داشت سبب شد تا بعد از جنگ مسئولیت‌های مختلفی در حوزه دفاعی را برعهده بگیرد و پس از شهادت سردار زاهدی نیز به عنوان جایگزین ایشان انتخاب شود که در این مدت نیز به فرماندهی سید حسن نصرالله عملیات‌های موفقیت آمیز بسیاری را طراحی و اجرا کردند. 

استکی ادامه داد: ناامن کردن منطقه، مشغول کردن سه لشکر دشمن و ایجاد عملیات روانی از طراحی‌ها و ابتکارات شهید نیلفروشان بود. 

وی گفت: امت اسلامی اگر بایستند و دولت‌های خود را تحت فشار بگذارند تا در مقابل اسرائیل یکصدا شوند، رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها