امام جمعه قزوین:

صهیونیست های دیوانه با سیلی و انتقام سخت مهار می‌شوند

آیت الله «عابدینی» گفت: صهیونیست‌ها به دیوانگی رسیده‌اند، البته دیوانه را باید مهار کرد، آنچه دیوانه را مهار می‌کند سیلی‌های محکم، انتقام سخت و شدید و سریع و ضربه مهلک از ناحیه مسلمانان به سوی آنان است.
کد خبر: ۶۹۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲ - 29September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» امام جمعه و نماینده ولی فقیه در قزوین در مراسم راهپیمایی و تجمع مردم قزوین که به‌مناسبت شهادت سید مقاومت، سید حسن نصرالله و محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال در آیه ۱۶۹ سوره آ‌ل‌عمران می فرماید «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ»، یعنی (هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏‌اند مرده مپندار بلكه زنده‏‌اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى‌شوند).

وی ادامه داد: اگر برای درگذشتگانمان فقط تسلیت می‌گوییم، برای شهدایمان تبریک را قبل از تسلیت بیان می‌کنیم، چرا که شهادت این شهدا جز رحمت، اقتدار، برکت، پیشرفت و پیروزی چیزی برای ما ندارد، یعنی شهادت این عزیزان به معنای خسارت و لطمه نیست، بلکه پیروزی، اقتدار و عظمت است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: شهادت حضرت اباعبدالله (ع) و یاران باوفای آن حضرت در کربلا نشان داد که دشمن بعد از شهادت امام حسین (ع) فقط عقب‌نشینی کرده و ذلت، شکست، روسیاهی و بدبختی نصیبش شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: همیشه همین طور بوده است، شهدای انقلاب اسلامی ما روی پایه‌گذاران و حامیان رژیم شاهنشاهی را سیاه کردند و سیاهی چهره نحس آن‌ها را نشان دادند، شهدای دفاع مقدس نیز چهره بعثی‌های جنایتکار و اربابان آمریکایی، انگلیسی و دیگر اربابانشان را به تصویر کشیدند، این نتیجه جهاد است، شهدای دفاع از امنیت هم چهره منحوس فتنه‌گران را ترسیم کردند.

وی خاطرنشان کرد: این‌ها نتیجه شهادت است، هیچ‌گاه شهادت به معنای ضعف و عقب‌نشینی نبوده است، بلکه زمینه‌ساز ضربه‌ای کوبنده‌تر و تبیینی افشاگرانه علیه ماهیت شیطانی مستکبران بوده است، این نگاهی قرآنی است.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: سید حسن نصرالله تا زمانی که به شهادت نرسیده بود، یک فرد زنده و فعال فرهنگی، ایمانی، معنوی و حماسی در دنیا بود، اما زمانی که به شهادت رسید آن زنده‌ای شد که خدای متعال فرمود «أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ».

امام جمعه قزوین تصریح کرد: این زنده بیشتر از آن زنده و مجاهد فعال عرصه‌های مقاومت می‌تواند به جهان مقاومت روحیه ببخشد و روحیه مستکبرانی که رهبر حکیم انقلاب آن‌ها را به سگ هار تشبیه کرد‌ه‌اند را تضعیف کند، آن‌ها از این شهید سید حسن نصرالله بیشتر از سید حسن نصراللهی که در میدان جهاد و مقاومت بود وحشت دارند و این وحشت، انتقام خداست که بر سرشان خواهد بارید، این تجربه تاریخی و طولانی‌مدت نهضت‌های انبیاء، ائمه (ع)، علما، بزرگان، پیشتازان و پیشکسوتان نهضت‌ها در طول تاریخ است و ما در این معنا به باور رسیده‌ایم.

وی یادآور شد: شهادت سید مقاومت، سید حسن نصرالله، شهادت سردار مستشار نیلفروشان و شهادت شهیدان دیگری که با این عزیزان همراه بوده‌اند، پاداش ده‌ها سال مبارزه، جهاد مخلصانه، دعا و مناجات شبانه، ذکر و یاد خداست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خدای متعال در آیه ۲۳ سوره احزاب می‌فرماید «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا»، یعنی (از ميان مؤمنان مردانى‏‌اند كه به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند برخى از آنان به شهادت رسيدند و برخى از آن‌ها در همين انتظارند و هرگز عقيده خود را تبديل نكردند).

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: سیستم دینی و نظام ایمانی این گونه است که رجال و بزرگانی می‌آیند و رسالت ایمانی و جهادی خود را به اجرا در می‌آورند، این عزیزان جایزه و پاداش خود یعنی شهادت را از خدا دریافت می‌کنند، سپس نوبت آن‌هایی فرا می‌رسد که منتظر بودند.

وی بیان کرد: اینکه شهیدی می‌رود و جایگزینی راه او را ادامه می‌دهد، محصولش افزایش اقتدار، برافراشته شدن پرچم حق در سراسر جهان و ضعف، سستی و عقب‌نشینی دشمن است، این‌ها نتیجه این جابجایی‌هاست، بنابراین هر چه می‌بینیم سود است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خدای متعال در آیه ۱۱۱ سوره توبه می‌فرماید «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُمْ بِهِ وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ»، یعنی (در حقيقت ‏خدا از مؤمنان جان و مالشان را به بهاى اينكه بهشت براى آنان باشد خريده است همان كسانى كه در راه خدا مى‌‏جنگند و مى‌‏كشند و كشته مى‌شوند اين به‌عنوان وعده حقى در تورات و انجيل و قرآن بر عهده اوست و چه كسى از خدا به عهد خويش وفادارتر است پس به اين معامله‏‌اى كه با او كرده‏‌ايد شادمان باشيد و اين همان كاميابى بزرگ است).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: در این آیه خدا می‌فرماید مؤمن می‌تواند با خدا معامله کند، وقتی خدا مؤمن را به معامله دعوت می‌کند، این فقط مؤمن است که سود می‌برد، زیرا خدا نیازی به این معامله ندارد، خدا فقط می‌خواهد به مؤمن سود برساند.

وی تصریح کرد: در شهادت حاج قاسم سلیمانی، آیت‌الله رئیسی، ابومهدی المهندس و همه شهیدانمان همین را می‌بینیم، یعنی مشاهده می‌کنیم که یک معامله‌ای بین بنده خدا و خداوند صورت می‌گیرد، خدا بهترین بندگانش را در این معامله می‌پذیرد، وقتی معامله صورت گرفت، آنچه از خدا در جامعه و در قلوب انسان‌ها جاری می‌شود، رشد، کمال و معنویت است و آنچه نصیب دشمنان خدا می‌شود خسارت، انتقام الهی، ضعف، زبونی و پستی است.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: شیرینی فریاد سید حسن نصرالله هرگز در اذهان و افکار ما به فراموشی سپرده نمی‌شود، این سید مقاومت رژیم منحوس صهیونیستی را به لانه عنکبوت تشبیه کرد و این آیه شریفه را با بیان تأثیرگذار و حماسی خود فریاد زد که خدای متعال در آیه ۴۱ سوره عنکبوت فرموده است «مَثَلُ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِيَاءَ كَمَثَلِ الْعَنْكَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَيْتًا وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنْكَبُوتِ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ»، یعنی (مثل حال آنان که خدا را فراموش کرده و غیر خدا را به دوستی و سرپرستی برگرفتند در سستی و بی‌بنیادی حکایت خانه‌ای است که عنکبوت بنیاد کند و اگر بدانند سست‌ترین بنا خانه عنکبوت است).

امام جمعه قزوین اظهار کرد: سست‌ترین خانه‌ها خانه عنکبوت است، این آیه یعنی ای رژیم صهیونیستی تو اصلا زیرساختی نداری، یک وجود انگلی داری، اصل و ریشه‌ای نداری، فقط آمریکا، انگلیس، مکاران عالم، وابستگان به آمریکا و انگلیس از تو حمایت می‌کنند، تو مانند حامیانت مستکبر و شیطان هستی، تو موجودیت و استقلال نداری، تو نه کشور و نه ملت هستی.

وی عنوان کرد: افراد از جاهای مختلف در سرزمین‌های اشغالی جمع شده‌اند، این‌ها ریشه‌دار، اصیل و اهل خانواده نیستند، تیره و طوایف به حساب نمی‌آیند، پس ملت نیستند، این‌ها چون ملت نیستند نمی‌توانند دولت داشته باشند، این‌ها فقط یک پایگاه نظامی برای پست‌ترین انسان‌های خون‌آشام عالم مثل آمریکا و انگلیس هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیام تسلیت‌شان برای این سید مقاومت فرمودند او یک شخص نیست، یک راه است، یک جریان است، یک مکتب است؛ اگر سید حسن نصرالله را یک شخص ببینیم، از شهادت او احساس خسارت می‌کنیم، اما وقتی او را  به‌عنوان راه و مکتب شناختیم، این یعنی با شهادت سید حسن نصرالله پیروان این راه هر روز طوفنده‌تر ادامه پیدا خواهد کرد و رهروان این راه زودتر به مقصد و قله خواهند رسید.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: سید حسن نصرالله زمانی کارش را شروع کرد که مبارزه با صهیونیست‌ها از طرف رزمندگان به وسیله سنگ انجام می‌شد، یعنی تقریبا 31 سال پیش بود.

وی تأکید کرد: اینکه صهیونیست‌ها با استفاده از بمب‌های اربابشان آمریکا و اجرا کردن آنچه که اربابشان می‌گوید، از بمب‌های سنگرشکن استفاده کرده و ساختمان‌ها را بر سر مردم خراب می‌کنند، این‌ها به دلیل آن‌ است که خودشان هم می‌فهمند که جهان علیه آنان شوریده است و این شورش جهانی هر روز بیشتر می‌شود، اما این‌ها به 2 دلیل این کارها را می‌کنند، نخست اینکه کارشان به جنون کشیده و دوم اینکه به استیصال افتاده‌اند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: صهیونیست‌ها احساس می‌کنند ریشه‌شان در حال کنده شدن از بیخ و بن است، همین باعث می‌شود دیگر روی حساب و کتاب کار نکنند، بلکه به دیوانگی رسیده‌اند، البته دیوانه را باید مهار کرد، آنچه دیوانه را مهار می‌کند سیلی‌های محکم، انتقام سخت و شدید و سریع و ضربه مهلک از ناحیه مسلمانان به سوی آنان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: خدای متعال می‌فرماید یهودی‌ها خیلی جانشان را دوست دارند، خدا با گفتن این حرف می‌خواهد به ما بفهماند جان این‌ها را نشانه بگیرید، خدای متعال می‌فرماید این‌ها به مال بسیار وابسته هستند و علاقه دارند، یعنی بندرهای تجاری‌شان را زیر ضربات موشکی و منهدم‌کننده قرار بدهید.

وی اظهار کرد: دشمن دیوانه را باید مهار کرد، مسلمانان هر روز به جمع مقاومت اسلامی بیشتر گرایش و پیوست دارند، یک روزی در فلسطین انتفاضه حجاره بود و این عزیزان با سنگ از خودشان دفاع می‌کردند، این مبارزه اکنون تبدیل به موشک‌هایی شده که 2 هزار کیلومتر برد دارد و از یمن نقطه مشخصی را نشانه می‌گیرد.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: فرق ما با دشمن این است که ما نشانه می‌گیریم و آنجایی را می‌زنیم که باید بزنیم، آن‌ها جانشان را دوست دارند، ما هم جان سران و مرکز و مبدأ شیطنت، قساوت و بی‌رحمی را نشانه می‌گیریم، ما برای تحقق این معنا بسیار آماده‌ایم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی فرمودند فرض است بر همه مسلمان‌ها به هر شکلی، جهاد با زبان، جهاد با مال و جهاد با جان کنند و در صورت فرمان رهبر فرزانه انقلاب در لبنان و هر کجایی که باید در مقابل مستکبران صهیونیستی بایستند و ما نیز برای این منظور اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: چهره صهیونیست‌های خونخوار همان‌ است که اکنون مشغول نسل‌کشی‌اند و بی‌محابا کودکان، زنان و مظلومان بی‌دفاع را به شهادت می‌رسانند، چهره زشت و خبیث این‌ها هر روز برای مردم دنیا بیشتر آشکار می‌شود و باعث گرایش مردم به عدالت، دین، حق، قرآن و ائمه (ع) می‌شود، یعنی ما هر روز گام‌های بلندتر و با سرعت بیشتری در این مسیر بر می‌داریم تا لیاقت و آمادگی‌مان را برای ظهور منجی عالم بشریت نشان بدهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها