همزمان با اختتامیه نمایشگاه یاد یاران؛

رونمایی از هشتمین دوره طرح کوچه‌های آسمانی/ خانواده شهدای شهرداری قم تجلیل شدند

آئین رونمایی از سردیس شهدا، هشتمین دوره طرح کوچه های آسمانی و تجلیل از خانواده شهدای شهرداری قم همزمان با اختتامیه نمایشگاه یاد یاران هفته دفاع مقدس درسالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴ - 30September 2024

رونمایی از هشتمین دوره طرح کوچه‌های آسمانی/ خانواده شهدای شهرداری قم تجلیل شدندبه گزارش دفاع‌پرس از قم، چهارمین یادواره شهدای شهرداری قم و هشتمین دوره طرح کوچه‌های آسمانی همزمان با آئین اختتامیه نمایشگاه یادیاران در سالن همایش‌ ایثار مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پیام جوادیان مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم طی سخنانی اظهار داشت: با همکاری شورای اسلامی شهر و شهردار قم امروز بیش از دو هزار و 500 کوی و معبر به نام شهدا مزین شده است.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم نیز با بیان اینکه امروز حزب الله نیز در مسیر دفاع مقدس قرار دارد، مطرح کرد: با شهادت سیدحسن نصرالله مسیر حزب الله متوقف نشده و این مسیر با قدرت‌تر پیموده خواهد شد.

سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه استان قم نیز در پایان با اشاره به اینکه یکی از عوامل پیروزی ما استقامت و مقاومت بوده است، عنوان کرد: ما برای پیروزی نیازی به پیروی از غرب و مشرکین نداریم.

سیدمحمد موسوی‌منش مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم نیز در حاشیه مراسم عنوان کرد: با توجه به اهمیت حفظ یاد و نام شهیدان، تدوین مجموعه کتب «تذکره شهیدان استان قم» آغاز شده است.

وی افزود: بیشتر مطالب و خاطراتی که از شهید وجود دارد، به خوبی ثبت نشده است، همچنین به بعضی شهیدان و خاطرات وصایای آن‌ها کمتر توجه شده است، برای اینکه بتوانیم نام و یاد شهدا را در جامعه زنده نگه داریم، ضرورت دارد مطالبی تدوین شود.

در این مراسم خانواده شهدای شهرداری قم به نام های شهیدان والامقام مولوی، آل اسحاق، صادقی، ذوالفقاری، معماریان و بابااحمدی تجلیل شد؛ مرثیه سرایی حاج حسن شالبافان نیز بخش دیگری از مراسم بود.

همچنین سردیس شهیدان آیت الله بهشتی، کبیری، امینی بیات، رئیس کرمی و سیدمحسن روحانی و دو کتاب تذکره شهدای قم و اهمیت مشارکت مردم در جهش تولید و خنثی سازی تحریم ها و نیز تابلوی کوچه شهید رئیس کریمی به عنوان هشتمین دوره طرح تابلوهای آسمانی رونمایی شد.

در مراسم فوق، احمد حاجی زاده معاون سیاسی امنیتی استانداری قم، عباس ذاکریان فرماندار قم، حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان و فرماندهانی از سپاه، بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگر دستگاه های استان حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار