مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اعلام آمادگی به امام جامعه، یک فرض شرعی و همگانی است

مقیمی با اشار به جنایت اخیر اسرائیل در به شهادت رساندن سید مقاومت گفت: امروز بر همه افراد فرض شرعی است که آمادگی خود را به گوش امام جامعه برسانند و اعلام حمایت کنند تا دست امام برای هر تصمیمی باز باشد و صدای حمایت از امام جامعه باید از روستاها، شهر‌ها و استان‌ها به گوش ولایت برسد.
کد خبر: ۶۹۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴ - 30September 2024

اعلام آمادگی به امام جامعه، یک فرض شرعی و همگانی استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «احمد مقیمی» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گرامیداشت شهید «سید حسن نصرالله» که در محل حوزه علمیه گناباد برگزار شد، اظهار داشت: شهر گناباد از قدیم مدافع، اسلام و مظلوم بوده و نماد آن شیخ محمد تقی بهلول گنابادی است.

وی افزود: نقطه اوج در شهادت‌ها از زمان شهادت سردار «حاج قاسم سلیمانی» شروع شد و پس از آن شاهد شهادت سردار «محمدرضا زاهدی»، «اسماعیل هنیه» و شهید «سید حسن نصرالله» هستیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سخنان و کتاب‌های آیت‌الله حائری شیرازی عنوان کرد: نقل قول است که از آیت‌الله حائری شیرازی پرسیده شده در چه وضعیتی قرار داریم؟ ایشان فرمودند در بین الطلوعین. در توضیح این پاسخ، ایشان بیان کردند آن وقتی که امام هست ولی حاکم نیست، دوران غیبت دوران مجوریت و حضور ظاهری امام نیست، بلکه دوران تاریک است و زمانی که ظهور امام (عج)، حاکمیت و مدیریت جهان به دست ایشان است روز روشن خواهد بود.

وی افزود: اکنون ما در بین الطوعین قرار داریم، نه در زمانی هستیم که بسیار تاریک است، یعنی در حال حرکت به سمت روشنایی هستیم و نه در زمانی هستیم که آنقدر روشن است که زمان ظهور باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: انقلاب اسلامی طلوع فجر است و ما در انتظار طلوع خورشید هستیم، در ۴۰ سال قبل، شیعه وضعیت مناسبی نداشت و در گوشه‌ای بود ولی امروز شیعه چه جایگاهی قرار دارد؟ اهل بیت در چه جایگاهی هستند؟

وی خاطرنشان کرد: نبرد حق و باطل طبیعت این دوران است و این سختی‌ها، سختی‌های طبیعی رسیدن به قله است و امروز مومن باید پای باور‌های الهی بایستد و مطمئن باشد به شکلی خدا راه را باز می‌کند که فقط بیان کنند این کار خدا بود.

مقیمی همچنین با اشاره به شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: این راه وابسته به فرد نیست و همانطوری که بعد از سید عباس موسوی، یک حسن نصرالله رویش کرد، به طور یقین بعد از او هم فردی رویش کرده و مسیر را ادامه خواهد داد و هر ستاره‌ای که خاموش می‌شود نشانه طلوع است و برای مؤمنین تردیدی ایجاد نباید شود.

وی با اشاره به اینکه پس از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان ولایت فقیه بر همه واجب است هر کاری از دست هر فردی برمی آید انجام دهد عنوان کرد: اگر مردم پای کار امام جامعه بایستند مسئله به گونه دیگری رقم می‌خورد، جریان تبلیغی و نخبگانی باید صحنه را برای مردم تبیین کنند و به طور یقین این مهم باعث تقویت ایمان مردم خواهد شد.

مقیمی در پایان صحبت خود تأکید کرد: امروز بر همه افراد فرض شرعی است که آمادگی خود را به گوش امام جامعه برسانند و اعلام حمایت کنند تا دست امام برای هر تصمیمی باز باشد و صدای حمایت از امام جامعه باید از روستاها، شهر‌ها و استان‌ها به گوش ولایت برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار