استاندار مرکزی:

موضوع جمعیت مسئله حیاتی کشور و اولویت استان مرکزی است

مخلص الائمه گفت: ستاد حمایت از خانواده از اوایل سال ۱۴۰۱ به منظور هم‌افزایی و همکاری مناسب بین دستگاه‌ها در استان تشکیل و برای اینکه کار در حوزه جمعیت شتاب بگیرد کارگروه‌هایی ذیل این ستاد ایجاد شد.
کد خبر: ۶۹۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶ - 30September 2024

موضوع جمعیت مسئله حیاتی کشور و اولویت استان مرکزی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در نشست بحران جمعیت استان مرکزی طی سخنانی اظهار داشت: ستاد حمایت از خانواده از اوایل سال ۱۴۰۱ به منظور هم‌افزایی و همکاری مناسب بین دستگاه‌ها در استان تشکیل و برای اینکه کار در حوزه جمعیت شتاب بگیرد کارگروه‌هایی ذیل این ستاد ایجاد شد.

این مسئول با بیان اینکه مسئله جمعیت، مسئله‌ای حیاتی است، گفت: برخی دستگاه‌ها وظایف خود را در این راستا به درستی انجام نمی‌دهند یا آنرا در اولویت قرار نمی‌دهند که باید مورد پیگیری و پیگرد قرار بگیرند.

وی افزود: مباحث مرتبط با موضوع جمعیت و حمایت از خانواده از موضوعات اولویت‌دار کشور و دولت چهاردهم است کما اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت بر مسئله جوانی جمعیت تأکید داشتند که نشان از اهمیت موضوع دارد بنابراین هیچ یک از دستگاه‌ها نباید این مسئله دیگری را از اولویت خارج کنند اما می‌توانند چندین مسئله را به عنوان مسائل اولویت‌دار استان همزمان دنبال کنند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: برخی از دستگاه‌ها متولی باید نسبت به مسئله طلاق که در حال حاضر از مسائل جدی است حساسیت بیشتری به خرج دهند و در جهت آموزش و آگاهی بخشی در جامعه گام بردارند.

مخلص‌الائمه بیان داشت: بانک مرکزی باید وظیفه خود را در قبال قانون جوانی جمعیت انجام دهد چراکه منابع لازم برای اعطای تسهیلات ازدواج و جوانی جمعیت به بانک‌های عامل در استان‌ها تزریق نشده است لذا باید موضوع در سطح ملی رسیدگی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار