سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم:

کتاب «تذکره شهیدان» منبع مفیدی برای راویان و پژوهشگران دفاع مقدس است

«موسوی منش» گفت: کتاب تذکره شهیدان استان قم که در خصوص معرفی یکصد شهید استان تدوین شده، منبع مفید و مناسبی برای راویان و پژوهشگران دفاع مقاس می‌باشد.
کد خبر: ۶۹۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴ - 30September 2024

کتاب «تذکره شهیدان استان قم» منبع مفیدی برای راویان و پژوهشگران دفاع مقدس استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «سیدمحمد موسوی‌منش» سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در حاشیه چهارمین یادواره شهدای شهرداری قم با اشاره آغاز تدوین کتاب تذکره شهیدان استان قم اظهار داشت: بیشتر مطالب و خاطراتی که از شهید وجود دارد، به خوبی ثبت نشده و به بعضی شهیدان و خاطرات و وصایای آنها کمتر توجه شده است.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم نام و یاد شهدا را در جامعه زنده نگه داریم، ضرورت دارد مطالبی در قالب کتابی با عنوان تذکره شهیدان تدوین شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: تدوین این کتب شامل جمع‌آوری اطلاعاتی در مورد هر شهید است که به صورت پنج تا هفت صفحه‌ای تهیه خواهد شد، این صفحات شامل تصویر شهید، زندگینامه، نامه‌هایی از شهید و خاطراتی از زندگی‌اش خواهد بود.

موسوی‌منش اضافه کرد: هدف این است که با تدوین این مطالب، اثری منتشر شود که نه تنها برای راویان و پژوهشگران تاریخ مفید باشد، بلکه به عنوان یک منبع اطلاعاتی ماندگار برای مردم و به ویژه نسل‌های آینده، شناخته شود.

وی گفت: با این ستاره‌های درخشان می‌توانیم راه را پیدا و آنها را به عنوان الگویی برای جوانان امروز و آینده معرفی کنیم؛ این کتاب که به همت جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی در حال تدوین است، به امید خدا به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و یاد و خاطرات آنها را برای همیشه در دل‌هزا و ذهن‌ها زنده نگه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار