سرپرست اداره‌کل زندان‌های ‌خوزستان‌ معرفی شد

طی آئینی با حضور رئیس کل دادگستری خوزستان و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان از زحمات «غلامرضا روشان» مدیرکل سابق اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامین و تربیتی استان خوزستان، «قدرت هاشمی‌نیا» به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد.
کد خبر: ۶۹۵۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۹ - 01October 2024

سرپرست اداره‌کل زندان‌های ‌خوزستان‌ معرفی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خوزستان، طی آئینی که شامگاه دیروز (دوشنبه) با حضور «علی‌اکبر حسینی‌محراب» استاندار خوزستان، «علی دهقانی» رئیس کل دادگستری خوزستان و سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان برگزار شد با قدردانی از زحمات «غلامرضا روشان» مدیرکل سابق اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامین و تربیتی استان خوزستان، «قدرت هاشمی‌نیا» به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان در این مراسم با تبریک و تسلیت شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان و سردار نیلفروشان و سایر شهدای مقاومت، اظهار داشت: مقاومت جهانی زنده و پویاست و به برکت خون شهدا و در راستای اهداف متعالی مقاومت تحت زعامت مقام معظم رهبری تا رسیدن به هدف نهایی به مسیر خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: آنچه همواره مورد تاکید رئیس قوه قضاییه و از منویات مقام معظم رهبری بوده است، ساماندهی جمعیت زندانیان و اصلاح و تربیت آنان به عنوان دو رسالت مهم و اثرگذار در قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها است.

دهقانی گفت: کارکنان پرتلاش زندان‌ها با تلاش شبانه‌روزی و کار طاقت‌فرسا به دنبال تحقق این دو رسالت مهم هستند و سهم عمده‌ای در تامین امنیت جامعه دارند اما اجرای این سیاست‌ها نیاز به تدابیر ویژه، همکاری همدلانه و روشن‌سازی افکار عمومی دارد.

رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: زندان محل نگهداری افزاد محکوم به حبس، کسانی که در انتظار محاکمه هستند و یا محکومان مالی که معسر، که بدلیل عجز از پرداخت در زندان هستند.

دهقانی گفت: ساماندهی جمعیت زندانیان باید در زمان ورود فرد به زندان و اتخاذ تصمیم نهایی، تعیین و اجرای مجازات جایگزین حبس و استفاده از ظرفیت‌های جامعه و قوانین صورت گیرد و کسانی به زندان معرفی شوند که مستحق مجازات حبس هستند و حضورشان برای جامعه خطرآفرین است و به نظم و امنیت جامعه خدشه وارد می‌کنند.

وی افزود: در دادگستری استان همواره از قضات خواسته‌ایم که متناسب‌سازی قرارها و رعایت تناسب میزان حبس با جرم و یا میزان خسارت محکوم علیه به محکوم‌به دقت کافی داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار