برگزاری اختتامیه سومین مهرواره قصه‌گویی «من کشورم را دوست دارم» + تصاویر

سومین مهرواره قصه‌گویی «من کشورم را دوست دارم» با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۶۹۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷ - 01October 2024

به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، آیین پایانی سومین مهرواره قصه‌گویی «من کشورم را دوست دارم»، با حضور «محمدمهدی حسین‌پور» مدیرکل کانون پرورشی فکر کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، «شیوا خوش‌نسب» مدیرکل امور بانوان استانداری، «راضیه رضاپور» مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، «ملیحه غیور» مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

مهرواره قصه‌گویی «من کشورم را دوست دارم» امسال سومین سال خود را پشت سر گذاشت، لزوم قصه‌گویی و روایت از دلاوران میهن و بخصوص شهدا و گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار سلیمانی، شهدای کودک و نوجوان، بانوان شهیده و شهدای خدمت از جمله محور‌های این مهرواره بود.  

این مهرواره بر قالب‌های همسو با فضای کودک و نوجوان امروز کار کرده است، به گونه‌ای که قصه کلیپ، قصه کاردستی، قصه نقاشی، قصه انیمیشن، قصه نمایش نیز در این مهرواره امتحان خود را به خوبی پس داده است؛ لذا تایید و تکرار ارزشمندی وطن، هویت دینی و هویت بومی و محلی و حفظ ارزش‌های فرهنگی این وسعت از جغرافیا با هنر قصه‌گویی ماناتر خواهد شد.

هیئت داوران سومین مهرواره قصه‌گویی «من کشورم را دوست دارم» متشکل از محمود خرقانی، سارا امیدوار، نرجس ترابی، پس از ارزیابی نهایی از مجموع ۱۲۰ اثر رسیده به دبیرخانه شامل ۵۰ قصه کودک و ۵۰ قصه نوجوان و ۲۰ قصه بزرگسال، برگزیدگان این مهرواره را اعلام کردند.

«معصومه گلستانی» از نیشابور با قصه «حماسه پرواز»، «مهربان زهرا دنکوبان» از مشهد با قصه «شهید حنایی» و «زینب عباسپور» از مشهد با قصه «زال و سیمرغ» برگزیدگان بخش کودک، «امیرصدرا عادلی» از مشهد با قصه «شب بخیر فرمانده»، «نیکا وحدتی» از قوچان با قصه «یک گربه زیبا»، «زهرا صفدری‌پور» از فریمان با قصه «سرباز وطن» و «سوگند طاهری‌زاده» ازتایباد با قصه «سهراب و گردآفرید» شایسته تقدیر بخش کودک انتخاب شدند.

«حلما حاجی‌محمدی» از مشهد با قصه «کوه سبز»، «ستایش علیزاده» از تربت حیدریه با قصه «رستم و اشکبوس»، «محیا سلیمانی» از قوچان با قصه «الله مزار»، «حلما سادات مصطفوی» از مشهد با قصه «بزرگمرد»، «النا جعفرآبادیان» از فریمان با قصه «طاهره که بود» و «زهرا سادات جغتایی» از جغتای با قصه «گذر سیاوش از آتش» برگزیدگان و شایسته تقدیر بخش نوجوان این جشنواره شدند.

همچنین «فاطمه بلوچ» از سبزوار با قصه «پرنده پنجشنبه»، «زهره اکبرآبادی» از نیشابور با قصه «سهم بچه‌های جبهه»، «نسرین نامور» از کاشمر با قصه «هیس‌هیس»، «زهره کرامت» از سبزوار با قصه «شهید خدمت» و «مریم فرخ‌فال» از مشهد با قصه «خودکار آبی» به‌عنوان برگزیدگان و شایسته تقدیر بزرگسال مورد تقدیر قرار گرفتند.

در قسمت تقدیر از مادران شهید و گرامی داشت کودک و نوجوان شهید با حمایت کنگره ۱۸۰۰۰ هزار شهید خراسان رضوی از مادران شهیده «پری چراغی»، «زهرا مدنی‌فرد»، «مهری زارع عباس‌آبادی»، «زینب پورحسن فلاحیه» و «فاطمه مهرافروز» خواهر شهید و «سمیه غضنفری» فعال حوزه دفاع مقدس تجلیل شد.

همچنین از اجرای عضو نوجوان «پوریا خوش‌دین» با قصه شهیده «زینب پورحسن فلاحیه» تقدیر ویژه به عمل آمد.  

برگزاری اختتامیه سومین مهرواره قصه‌گویی «من کشورم را دوست دارم» + تصاویر

برگزاری اختتامیه سومین مهرواره قصه‌گویی «من کشورم را دوست دارم» + تصاویر

برگزاری اختتامیه سومین مهرواره قصه‌گویی «من کشورم را دوست دارم» + تصاویر

برگزاری اختتامیه سومین مهرواره قصه‌گویی «من کشورم را دوست دارم» + تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار