رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قزوین:

۹ پرونده قتل از ابتدای سال جاری تاکنون در قزوین به مصالحه رسید

حجت الاسلام «حیدری» گفت: ۶۰۰ صلح یار در استان با احکام رسمی در راستای امورات ستاد صبر (صلح، بخشش، رضایت) مشغول به فعالیت هستند.
کد خبر: ۶۹۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴ - 01October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، حجت الاسلام «محمد حیدری» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قزوین گفت: ستاد صبر در سال جاری پس از تدوین برنامه هفتم توسعه شکل قانونی گرفت و دبیرخانه ملی آن در شورای حل اختلاف کشور تشکیل شد.

وی اضافه کرد: کسانی در استان‌ها با ستاد صبر فعالیت دارند، صلح یار یا سفیر صلح شناخته می‌شوند، البته صلح یار افرادی هستند که به صورت عادی در این ستاد مشغول به کار هستند، اما سفیران صلح در درجه و مرتبه بالاتری قرار داشته و حتی در سطح ملی فعالیت می‌کنند، یعنی می‌توانند برای صلح در یک پرونده به استان دیگری نیز مراجعه کنند.

حیدری با بیان اینکه در استان قزوین سفیر صلح نداریم، ادامه داد: شورای حل اختلاف کشور در نظر دارد که در سطح ملی از ظرفیت ورزشکاران و همچنین چهره‌های محبوب در قالب سفیران صلح استفاده کند که البته استفاده از این افراد مستلزم دانسته‌های قضایی و حقوقی است.

این مسئول در ادامه بیان کرد: در شورای حل اختلاف واحدی به نام مصالحه قتل وجود دارد که پس از ارجاع پرونده‌ها از دادسراها، اجرای احکام یا زندان، موضوع صلح و سازش را پیگیری می‌کنند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قزوین با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ پرونده قتل به مصالحه منجر شده است، یادآور شد: واحد مصالحه پس از شناسایی اولیای دم بررسی می‌کند که آیا قتل به وقوع پیوسته قابلیت مصالحه دارد یا نه، ابتدا نشست‌هایی برگزار می‌کنند یا به منازل اولیای دم رفته و صحبت می‌کنند و از طریق متنفذین و روحانیون و با به کارگیری نفوذ اجتماعی پرونده را به مصالحه می‌کشانند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مصالحه ، سازش
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار