با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شد؛

برگزاری اولین اجلاس «شهدای غریب اسارت» استان مازندران

اولین اجلاسیه شهدای غریب اسارت استان مازندران، با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار مازندران، پیش از ظهر روز سه‌شنبه دهم مهرماه، در سالن آمفی تئاتر ساری برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳ - 01October 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سعید اوحدی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (سه‌شنبه) در اولین اجلاسیه شهدای غریب اسارت استان که در راستای دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید دیار علویان خط شکن برگزار شد، از امضای تفاهم نامه برای رفع کم و کاستی‌های حوزه جامعه ایثارگری استان خبر داد و اظهار داشت: امید است ذیل این تفاهم نامه مشکلات این قشر اثرگذار با همکاری استاندار مازندران و بنیاد شهید و امور ایثارگران این خطه از شمال کشور مرتفع شود.

برگزاری اولین اجلاس «شهدای غریب اسارت» استان مازندران

وی ضمن گرامیداشت یاد و نام علمدار جبهه مقاومت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، افزود: به فرموده رهبرمعظم انقلاب اسلامی راه این شهید والامقام با قوت ادامه خواهد داشت. امروز غزه، فلسطین و مظلومیت مردم بی دفاع آنجا، مسئله اول جهان شده و کشور‌های مختلف دنیا برای دفاع از این مردم و حذف اسرائیل راهپیمایی می‌کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید براینکه پیروزی نهایی از آن جبهه مقاومت است، خاطرنشان شد: جبهه مقاومت با تاسی از سیره شهدا، طومار صهیونیست‌ها را در هم خواهد پیچید.

اوحدی ضمن تحسین همت والای مسئولان مازندران برای بزرگداشت یاد و نام شهدای دیار علویان خط شکن به ویژه ۸۲ شهید غریب در اسارت، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰ شهید دیار علویان خواستار قرائت، روایت و تبیین سیره و ایثار شهدای مازندران شد. به فرموده معظم له برای تبیین سیره شهدا باید از ظاهر عبور کرد. ایشان جنگ تحمیلی را به عنوان یک نعمت معرفی کردند و خواستار تبیین درست دستاورد‌های دفاع مقدس شدند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دفاع مقدس سرشار از مقاومت، تدبیر و حکمت بوده، افزود: در جنگ تحمیلی که در حقیقت یک جنگ بین‌المللی بود رزمندگان اسلام با ایمان و پایداری مقابل بعثیان ایستادند و از وعده و نصرت حق که همان پیروزی مجاهد در راه خدا در مقابل جبهه کفر است، بهره‌مند شدند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت تکریم و تجلیل خانواده‌های معظم شهدا به ویژه مادران و همسران این مردان خدایی، گفت: رزمندگان اسلام در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق شکنجه‌های بیشماری را متحمل شدند، باید سیره آزادگان سرافراز جمهوری اسلامی به درستی بازگو شود.

وی به روایتی از امام جعفرصادق علیه السلام اشاره کرد: اگر خداوند نعمتی را به انسان عنایت فرمود انسان اگر با تمام وجود خود این نعمت را درک کرد یعنی شکر نعمت را به جا آورده است. دفاع مقدس نیز نعمت خداوند متعال بود لذا ما در قبال این نعمت الهی وظایفی داریم، حفظ، تبلیغ و تبیین این نعمت (دستاورد‌های جنگ تحمیلی هشت ساله) برای نسل‌های آینده نوعی شکر نعمت است و کسب رضای خدا پاداش کسب رضایت خانواده شهداست، چرا که مطابق روایات دینی، هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان سرافراز وجود ندارد.

اوحدی با بیان اینکه ۲هزار و ۲۲۲شهید غریب در اسارت تاکنون شناسایی شده است، یادآورشد: ۸۲ شهید از این تعداد متعلق به دیار علویان خط شکن است.

وی از تلاش برای حذف دهک بندی در جامعه ایثارگری خبر داد و گفت: به زودی ۴۰۰۰نفر از فرزندان جامعه ایثارگری استان مازندران در دستگاه‌های اجرایی استان جذب خواهند شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار