در هجدهمین روز از دهه مبارک فجر صورت گرفت؛

تقدیر از برگزیدگان هشتمین جشنواره شعر مقاومت و حماسه در مازندران

در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره شعرمقاومت و حماسه(اشک انار) که صبح امروز در یادبود شهدای بسیج جامعه پزشکی و سلامت استان مازندران در سالن غدیر سپاه کربلا برگزار شد،30 شاعر برگزیده این جشنواره تقدیر شدند.
کد خبر: ۶۹۵۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ - 07February 2016

تقدیر از برگزیدگان هشتمین جشنواره شعر مقاومت و حماسه در مازندران

به گزارش دفاع پرس از مازندران، در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره شعرمقاومت و حماسه(اشک انار) که صبح امروز در یادبود شهدای بسیج جامعه پزشکی و سلامت استان مازندران در سالن غدیر سپاه کربلا برگزار شد،30 شاعر برگزیده این جشنواره تقدیر شدند.

سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: برگزاری هشتمین جشنواره شعر مقاومت و حماسه (اشک انار) کار بزرگ و ماندگاری در حوزه ادبیات دفاع مقدس استان مازندران است.

وی از چاپ کتاب هشتمین جشنواره شعر اشک انار خبر داد و افزود: در این کتاب اشعار منتخبین جشنواره به چاپ رسیده است.

سردار ملکی همچنین از چاپ و انتشار اولین کتاب شعر کودک در حوزه دفاع مقدس در مازندران خبر داد و گفت: قرار است این کتاب با همکاری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به زیور طبع آراسته شود.

قاسم جانبابایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: بسیج در همه عرصهها پای کار بوده و هر کجا که کار و تفکر جهادی و بسیجی شکل گرفت، تأثیرات شگرفی را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه مشارکت عمومی در پیشرفت هر جامعهای نقش مهمی را ایفا میکند، افزود: در این زمینه بسیج پیشقدم بوده و توانسته است با استفاده از مشارکت نیروهای بسیجی، منشأ خدمات بسیاری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه بسیج جامعه پزشکی نیز از آغاز انقلاب تاکنون بهویژه در دوران جنگ حضوری موفق داشته است، گفت: مازندران افتخار تقدیم 350 شهید جامعه پزشکی به انقلاب را دارد و در حال حاضر نیز بسیج جامعه پزشکی میتواند با مشارکت مردم، پرچمدار سلامت باشد.

این مسئول با بیان اینکه رابطان بهداشت رابط بین حوزه سلامت با مردم هستند، بیان کرد: سلامت یکی از شاخصههای مهم پیشرفت در هر جامعهای است، لذا دانشگاههای علوم پزشکی نیز با برنامههای مختلف و استفاده از تجهیزات و نیروی انسانی سعی در مشارکت عمومی دارند و تا حدی توانستهاند از طریق رابطان بهداشت در مسیر ارتقای سواد سلامت جامعه قدم بردارند.

وی گفت: برای موفقیت در حوزه سلامت، راهی جز مشارکت عمومی نداریم و در این راه نیز ببیشتر نیاز به نیروهای جوان و آیندهساز جامعه داریم.دکتر جانبایی ادامه داد: در حال حاضر جمعیت 15 تا 50 سال ایران که نیروهای کار و تاثیرگذار در اقتصاد و سلامت جامعه هستند در معرض بیماریهای مختلفی قرار دارند و باید شاخص سلامت در این گروه سنی را بالا ببریم.

وی در پایان با بیان اینکه تنها 25 درصد حوزه سلامت در درمان خلاصه میشود، اظهار کرد: بخشی دیگر باید با مشارکت عمومی و زیرساختهای سلامت انجام شوند.

حجتالاسلام والمسلمین یدالله غلامی نماینده ولیفقیه در سپاه کربلای مازندران اظهار کرد: دوران هشت ساله دفاع مقدس بهترین و ماندگارترین دوران در تاریخ ایران بود، زیرا همه دنیا کمر به نابودی کشور ما بسته بودند و نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه باید چرایی دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل و برای آنها تبیین کنیم، افزود: یکی از اهداف دشمن این بود که بخشی از کشور را با محوریت خوزستان از ایران جدا کند، یعنی در عمل 70 تا 80 درصد ثروت ملی را از کشور بگیرد.

نماینده ولیفقیه در سپاه کربلای مازندران، گفت: شکستن نظام نوپای ایران اسلامی نیز دیگر هدف دشمن از تحمیل جنگ علیه کشور بود، آنها میخواستند ما را زیر سلطه و زور نگه دارند، ما با وجود آنکه زور و توان و تجهیزات بیشتری نداشتیم اما توانستیم در برابر همه قدرتهای استکباری بایستیم.

حجتالاسلام والمسلمین بیان کرد: همه ما بدهکار شهدا و دفاع مقدس هستیم، باید این موضوع را برجسته کنیم تا جوانان ما بدانند کجا بودیم و به کجا رسیدهایم، صدام که آغازکننده جنگ علیه ایران بود و حامیان او در کجا هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هشتمین جشنواره شعر اشک انار، اظهار کرد: گاهی یک دوبیتی میتواند معجزه کند و به اندازه چند کتاب حرف برای گفتن داشته باشد، لذا شاعران باید از منفیبافی در سرودههای خود بپرهیزند.

حجت الاسلام غلامی بیان کرد: شعرها از روی اخلاص و عقیده بیان میشوند، شعری که برای خدا باشد، چه دیگران بگویند و نگویند جایگاهی جاودانه دارد.

وی در پایان از شاعران خواست تا در پیامرسانی زوایای پیدا و پنهان دفاع مقدس با زبان شعر اهتمام بیشتری داشته باشند و پیام حماسههای بیبدیل شهدا و ایثارگران را از این طریق به جامعه منتقل کنند.

همچنین سید محمد صادقی سنگدهی مدیرهنری، ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران و دبیر هشتمین جشنواره شعر و مقاومت و حماسه(اشک انار) با اشاره به ارسال 1000 اثر از تعداد 300 شاعر مازندرانی به دبیرخانه جشنواره گفت: تعداد 30 برگزیده این جشنواره در این مراسم تقدیر شدند.

وی با اعلام اسامی برگزیدگان جشنواره اظهار کرد: در بخش دفاع مقدس، علیرضا دهرویه، محمد مهدی حبیبی، کمال رستمعلی، ایلیا تنکابنی، مهدی احمدی اتویی، سیده آرمینه کاظمی، فرحناز حمزه، مهدیه خلعتبری، فاطمه حیدری، مجتبی یاوری راد، در بخش فرهنگ عاشورایی در دفاع مقدس، محمد جواد مهدوی، میثم رنجبر، فاطمه ابراهیمی، در بخش شهدای هسته ای، جنگ نرم و شبیه خون فرهنگی، حماسه 9 دی، ولایتمداری و حجاب در دفاع مقدس، علیرضا حکمتی، سمیه علوی اندراجمی، سیده زهرا خندان، مهرانه شاه منصوری، در بخش مقاومت ملل و بیداری اسلامی، احسان مهدیان، بهروز رستگار، مهدی ذبیحی اترگله، در بخش شعر کودک، حسین خلیلی، مریم صادقی منش، دادیار حامدی، معصومه لمسو، در بخش شعر نوجوان، سینا نجفی، فائزه رسکتی، سمیه سپهدار و در بخش شعر محلی طبری، صغری نیک کار، رحمت الله حسن پور و جابر خانلری حائز رتبه شدند.

دبیر جشنواره شعر مقاومت و حماسه اشک انار همچنین ضمن برشمردن اسامی داوران جشنواره، افزود: علیرضا قزوه، هادی سعیدی کیاسری، شعبان کرمدخت و وحید دانا داوری این جشنواره را برعهده داشتند.

 مدیرهنری، ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه دبیر علمی هشتمین جشنواره شعر مقاومت و حماسه اشک انار را ذبیح الله ذبیحی برعهده داشت، گفت: تعداد 110 اثر نیز در کتاب جشنواره به چاپ رسید.

در این مراسم مدیران کل سردار شالیکار فرمانده قرارگاه غدیر شمال کشور،  سردار بابای فرمانده سپاه کربلا مازندران، حجت الاسلام والمسلمین غلامی نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا، سردار جعفری نسب فرمانده نیروی انتظامی استان، امیر گلمایی، سردار عمرانی و امیران وسرداران استان، دکتر جانبابایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان، حجت الاسلام ترابی نسب فرمانده قرارگاه علویان، رضایی مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان، فرمانده سپاه ساری حضور داشتند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید بار میرشجاعی
|
-
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
0
0
با سلام
امسال در جشنواره شرکت کردم و شعر من حتی در کتاب هم طاهر نشد. ادعایی ندارم ولی نام های برندگان دارد تکراری می شود شاهد بر این مدعا تورقی در کتب اشک انار است و تا حدی فامیلی ها هم دارد دخالت می کند در داوری ها.
اگر استاندارد ها هم لحاط شود مطمئنا نتیجه بهتر از این خواهد بود و چون پای شهیدان وسط است باید از نام ها گذشت و به کار ها توجه کرد.
با تشکر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار