رویداد ملی نقش فناوری‌های نوین در ارتقاء سلامت سالمندان جانبازان و توانبخشی برگزار شد

رویداد ملی «نقش فناوری‌های نوین در ارتقاء سلامت با محوریت سالمندان جانبازان و توانبخشی» امروز با حضور مقامات دولتی، متخصصان حوزه سلامت و فناوری، در سالن همایش‌های صدرا برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰ - 01October 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، رویداد ملی «نقش فناوری‌های نوین در ارتقاء سلامت با محوریت سالمندان جانبازان و توانبخشی» با هدف بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی سالمندان و جانبازان، به ویژه در زمینه توانبخشی و بهبود کیفیت زندگی آنان امروز با حضور مقامات دولتی، متخصصان حوزه سلامت و فناوری، در سالن همایش‌های صدرا برگزار شد.

رویداد ملی نقش فناوری‌های نوین در ارتقاء سلامت سالمندان جانبازان و توانبخشی برگزار شد

سالمندان و جانبازان به عنوان گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه نیازمند توجه ویژه‌ای هستند که با افزایش جمعیت سالمندان، ضرورت توجه به سلامت و رفاه این قشر بیش از پیش احساس می‌شود؛ در این راستا، تمامی بخش‌های دولتی، خصوصی و اجتماعی باید با همکاری یکدیگر به دنبال یافتن راهکار‌های مؤثر برای ارتقاء کیفیت زندگی سالمندان باشند.

فناوری‌های نوین می‌توانند نقش حیاتی در این زمینه ایفا کنند؛ از سیستم‌های هوشمند مراقبت از سالمندان گرفته تا اپلیکیشن‌های سلامت محور در بهبود وضعیت سلامت و توانبخشی این افراد نقش دارند؛ این فناوری‌ها نه تنها می‌توانند دسترسی به خدمات درمانی را آسان‌تر کنند بلکه امکان پیگیری وضعیت سلامت و ارائه مشاوره‌های پزشکی را نیز فراهم می‌آورند.

در این رویداد، دولت مردان، اعضای هیئت علمی دانشگاه، کارشناسان و پژوهشگران به بیان تجربیات و دستاورد‌های خود در زمینه استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه سلامت پرداختند.

همچنین پنل‌های تخصصی برگزار شد که در آنها به بررسی چالش‌ها و راهکار‌های عملی برای به‌کارگیری این فناوری‌ها پرداخته شد و در پایان این مراسم، حسن ابوالقاسمی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) بر لزوم همکاری نزدیک میان تمامی ذینفعان تأکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از فناوری‌های نوین، بتوانیم به بهبود کیفیت زندگی سالمندان جانبازان و توانبخشی آنان کمک کنیم و گام‌های مؤثری در راستای ارتقاء سلامت جامعه برداریم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار