سردار غزالی‌پور در کاشمر:

مدافعین حرم پوزه ٔامپراتوری رؤیایی عثمانی و خلافت اُموی را به زمین مالیدند/ شهدای مدافع حرم باعث عزت شیعه شدند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گفت: ترکیه در رؤیای امپراتوری عثمانی است. سعودی در رویای خلافت اُمَوی است و این مدافعین حرم و این شهدای شما که گمنام به شهادت می‌رسند و گمنام تشییع می‌شوند و گمنام به خاک سپرده می‌شوند پوزهٔ امپراتوری رؤیایی عثمانی و خلافت اُموی را به زمین مالیدند.
کد خبر: ۶۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸ - 07February 2016

مدافعین حرم پوزه ٔامپراتوری رؤیایی عثمانی و خلافت اُموی را به زمین مالیدند/ شهدای مدافع حرم باعث عزت شیعه شدند

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، به مناسبت ایامالله دهه فجر یادواره شهدای مدافع حرم در امامزاده سید حمزه کاشمر برگزار شد. در این مراسم که به همت اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر و همچنین ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشمر برگزار شد سردار ناصر غزالی پور معاون هماهنگکننده سپاه قدس که در دوران دفاع مقدس مسئولیت ریاست ستاد لشگر 5 نصر را بر عهده داشتند با گرامیداشت یاد و خاطره فجر آفرینان اظهار داشت: خدا را شکر میکنم که توفیق حاصل شد تا در جمع مردم شریف کاشمر و خانواده معظم شهدا، رزمندگان، بسیجیان، پیشکسوتان، علما باشم و توفیق پیدا کردم که از نزدیک بار دیگر چهرهٔ نورانی شما را زیارت کنم. کاشمر در همه عرصههای انقلاب و دفاع مقدس پیشتاز بوده است. این شهر شهدای بسیار گرانقدر و ارزشمندی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و مهد پرورش بهترین فرزندان این کشور بوده است و همیشه در خط مقدم مبارزه و مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب بوده و خواهد بود.

جنگ، دفاع و مقاومت هنوز خاتمه نیافته

معاون هماهنگکنندهٔ سپاه قدس افزود: بعد از دفاع مقدس و هماکنون، جنگ، دفاع و مقاومت ما تمام نشده است. شهدا و خانواده معظم آنان بیانگر این حقیقتاند که نبرد ما پایان نیافته بلکه به شکل دیگری استمرار پیداکرده است. ما در دوران دفاع مقدس از مرزهای جغرافیاییمان دفاع میکردیم و هماکنون از مرزهای اعتقادیمان دفاع میکنیم. امروز جغرافیای جنگ تغییر کرده است، اما دفاع و مقاومت به همان شکل با همان صحنههای ایثار و با همان فرهنگ ادامه دارد؛ در یک جغرافیای وسیعتر در یک پهنهٔ بزرگتر با همان ارزشهایی که از خاطرات دفاع مقدس به یاد داریم. دفاع و مقاومت همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز دفاع از حرم فقط دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) نیست، دفاع از عتبات عراق نیست؛ امروز مدافعان حرم فقط از نجف، سامرا،  کاظمین، کربلا و زینبیه دفاع نمیکنند. امروز دفاع از حرم دفاع از حریم مکتب اهلبیت و دفاع از تشیع است، دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) است که این اسلام پرچمش به دست ولی امر مسلمین حضرت امام خامنهای است. اشتباه میکنند آنهایی که دم از تشیع میزنند، آنهایی که دم از اهلبیت و حضرت ولیعصرعصر (عج) میزنند اما در این جبهه غایباند و پشت سر دیگران سینه میزنند.

مدافعان حرم محدود به مرزهای جغرافیایی نیستند

سردار غزالی پور تصریح کرد: مدافعان حرم فقط دریک سرزمین نمیجنگند، مدافعین حرم فقط از یک نژاد نیستند، فقط از یک جغرافیا نیستند. شما میبینید از کرانههای دریای سرخ در باب المندب تا کرانههای مدیترانه در لاذقیه مدافعین حرم مشغول مقاومتاند. نیروهای اسلام و نیروهای شیعه به آن مرزها رسیدند. امروز دفاع از حرم بهعنوان یک سنبل، و یک الگو و نماد برای تجدید قدرت شیعه بهعنوان مکتب حقه محمدی (ص) است.

استکبار یعنی مثلث آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی

معاون هماهنگکننده سپاه قدس اضافه کرد: همه شما میدانید در رأس همه این بازیها و توطئهها آمریکای جنایتکار است؛ اشتباه نکنید آمریکا که میگوییم یعنی استکبار جهانی یعنی مثلث آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی. وقتی میگوییم امریکا یعنی محور این شرارتها. سعودی، ترکیه و کشورهای کوچک اطراف خلیجفارس ابزارند. اینها عامل دست استکبارند. لکن برای خودشان هم اهدافی را تعیین کردند. یک راهبردهایی را برای خودشان تعریف کردند که با استکبار همجهت و هم سو است. ترکیه در رویای امپراتوری عثمانی است سعودی در رویای خلافت اُمَوی است و این مدافعین حرم و این شهدای شما که گمنام به شهادت میرسند و گمنام تشییع میشوند و گمنام به خاک سپرده میشوند پوزهٔ امپراتوری رؤیایی عثمانی و خلافت اُموی را به زمین مالیدند.

جمهوری اسلامی تنها قدرت منطقه

وی ابراز داشت: آمریکا و استکبار از انگیزهٔ این کشورها استفاده میکند؛ اینها خودشان هم میدانند که آمریکاییها اجازه نخواهند داد یک قدرت اسلامی در منطقه شکل بگیرد. اینها نه ظرفیت و نه توان دارند تا بتوانند رؤیاهای محقق نشدنی خودشان را محقق کنند. فعلاً از کینهای که نسبت به انقلاب اسلامی دارند، از کینهای که نسبت به امام و شیعیان دارند در این مسیر افتادند و با تمام توان پیش میروند، و شما میبینید که اهدافشان یکی پس از دیگری به شکست منتهی میشود. تنها قدرت و تنها کشوری که این پتانسیل و ظرفیت را دارد که تبدیل به یک قدرت اسلامی شود در منطقه شود فقط و فقط جمهوری اسلامی ایران است. آمریکاییها خوب این را میدانند که تنها ملتی که میتواند  استکبار و غرب را از این منطقه عقب بزند، جمهوری اسلامی ایران است. جمهوری اسلامی ایران یعنی انقلاب اسلامی با همان تعریفی که حضرت امام (ره) داشتند و حالا مقام معظم رهبری دارند. آنها به این دلیل آمدهاند تا از درون جامعه اسلامی، دشمنی را با این انگیزهها برای انقلاب اسلامی انتخاب و آن را به جان انقلاب ما بیندازند، غافل از اینکه همین حرکت  باعث تقویت و گسترش انقلاب اسلامی و فرهنگ مقاومت در منطقه شده و میشود. جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که دارای یک منطق قوی و استوار در منطقه و جهان است. عملش با حرفش یکی است. وقتی که ما میگوییم نمیخواهیم بمب اتم بسازیم اینها میدانند که ما راست میگوییم. و با امضای  برجام و مذاکرات خودشان به دست خودشان این مسئله را تأیید و امضا کردند که ما اشتباه کردیم و جمهوری اسلامی ایران به دنبال بمب اتم نیست. این موضوع را رهبر ما از همان ابتدا فرمودند.

همه دنیا متوجه باطل بودن تبلیغات دشمن شدهاند

سردار غزالی پور یادآور شد: امروز تمام دنیا میداند که همه تبلیغات دشمن باطل بود. وقتیکه القاعده و طالبان در افغانستان ظهور کرد تنها کشوری که در مقابلش ایستاد  جمهوری اسلامی بود. ما  میگفتیم اینها برای جهان اسلام آفتاند و روزی رسید که خودشان به آنها حمله کردند. دنیا منطق ما را میبیند؛ در بحث داعش حرف ما از اول چه بود؟ ما یکتنه در مقابل داعش ایستادیم. جمهوری اسلامی ایران یکتنه در برابر داعش ایستاد. اگر جمهوری اسلامی نبود، اگر شما ملت سلحشور و یگانهای بسیج جهان اسلام نبودند داعش بغداد و دمشق را میگرفت و اگر این دو پایتخت گرفته میشد الآن مشخص نبود وضعیت منطقه چگونه باشد، الآن همه کشورها  به این نتیجه رسیدهاند که گروه تروریستی داعش خطر اصلی است و همه تشکیل ائتلاف کردند، حتی همان سعودی که حامی مالی داعش بود و الآن نمیتواند اعتراف کند. این منطق جمهوری اسلامی ایران است.

منطق ایران اسلامی قابل قبول برای نفوس سالم

وی با اشاره به منطق و الگوی شدن جمهوری اسلامی گفت: کدام کشور در دنیا چنین منطقی دارد، این منطق قابلقبول برای نفوس سالم و عاقل در دنیا است. جمهوری اسلامی تنها کشوری است که الگوی مردمسالاری دینی را ارائه داده است؛ یعنی حق رأی و سرنوشت مردم در کنار همدیگر، طوری که هیچکدام مانع دیگری نیست. شما نگاه کنید الگویی که برخی کشورها ارائه میدهند از اسلام چیست؟ مثلاً حکومتی مثل ترکیه یا طالبان در افغانستان یا داعش در حلب. اما جمهوری اسلامی، الگویی را ارائه داده که نه آن زشتیها و پلیدیهای غرب و نه آن خشکمغزیهای طالبان و القاعده را دارد.

معاون هماهنگکننده سپاه قدس تصریح کرد: جمهوری اسلامی نیروهای سلحشور و رزمندهای را تربیتکرده که بدون کوچکترین چشمداشتی در سرتاسر جهان به کمک مظلومان میشتابند، اینها امتیازاتی است که جمهوری اسلامی را به قدرتی تبدیل میکند که توانمندی این را دارد تا یک قدرت بزرگ اسلامی را در منطقه شکل دهد و استکبار و غرب را از این منطقه بیرون کند و به همین جهت است که داعش و النصره  و القاعده را علیه ما سازماندهی کردند.

شعار آمریکا شیطان بزرگ از باب الممندب تا ساحل مدیترانه

وی گفت: دشمنان چه دستاوردی داشتند؟ ما چه دستاوردهایی داشتیم؟ الآن شعار آمریکا شیطان بزرگ  است از باب المندب تا ساحل مدیترانه گسترده شده و این شعار جهان اسلام با دهها هزار رزمنده شهادتطلب و سلحشور و شجاع در جهان بروز کرده است. انصار الله در یمن چه قدرتی است؟ حزبالله در لبنان چه قدرتی است؟ فاطمیون چه قدرتی است؟ رزمندگان عراق چه قدرتیاند که با یک اشاره امام دشمنان اهلبیت را کیلومترها عقب میرانند. این قدرتی است که از تشیع و اسلام ناب در جهان سازماندهی شده است. ما چه زمانی میتوانستیم چنین سازماندهی گستردهای را در عرض چند سال داشته باشیم. دشمن با طرح و توطئه خودش این فرصت را ایجاد کرد. اهدافی که آنان داشتند چه بود و به کدام رسیدند. سعودی میخواست یک حکومتی در مقابل جمهوری اسلامی با تفکر وهابیت ایجاد کنند. به کجا رسیدند؟ الآن یکییکی سرزمینهایی را که اشغال کرده بودند از دست میدهند. این اتفاق که در نبل و الزهرا افتاد و خط ارتباطی پشتیبانی ترکیه را از جبهه شمال سوریه قطع کرد یک عملیاتی است که آن را میشود به عملیات آزادسازی خرمشهر شبیه کرد، همانطور که بیتالمقدس و فتح خرمشهر در دفاع مقدس مهم بود این عملیات هم در جنگ سوریه مهم است و شما بهزودی ان شالله آثار آن را خواهید دید.

شهدای مدافع حرم باعث عزت شیعه و زمینهساز حکومت امام زمان (عج)

سردار غزلی پور یادآور شد: داعش در ذهن مردم به یک جریان منفور و حکومت پلید که دست به وحشیگری و جنایت و خونریزی میزند تبدیل شده است. چقدر آنها از ثروتهای مسلمان برای اهداف پلید خود هزینه کردند و به کجا رسیدند؟ جز اینکه حقانیت جمهوری اسلامی به اثبات رسید و جز اینکه بسیج جهان اسلام تشکیل شد، جز اینکه انقلاب اسلامی ایران از مرزهای فیزیکی کیلومترها فراتر رفت و قدرت رزمندگان و ایثارگران در جبهه دفاع از اهلبیت را به دنیا نشان داد. قدرتی بر مبنای عقلانیت و منطق و دفاع از مظلومین جهان و کمک به محرومین؛ این اتفاقی است که در منطقه ما افتاد و همه اینها به خاطر انقلاب اسلامی و رشادتهای شما ملت بزرگوار و خون شهدا و شهدای مدافع حرم، حزبالله و فاطمیون و.. بود. این شهیدان خونشان ریخته شد تا عزت برای شیعه و اهلبیت بمان.، ما در خدمت خانواده معظم شهدای فاطمیون هستیم و از آنان تشکر میکنیم که چنین فرزندانی تربیت کردند که باعث عزت شیعه و زمینهساز حکومت امام زمان (عج) شدند.

لشگر فاطمیون 500 شهید و 700 جانباز در کارنامه 4 ساله خود در راه دفاع از حرم

وی افزود: لشکر فاطمیون با یک عمر حدود ۴ ساله نزدیک به ۵۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی کرده است و بیش از ۷۰۰ جانباز تقدیم راه دفاع از حرم اهلبیت کرده است و اینان مظلومانه در کمال گمنامی در مسیر ارزشهای انسانی و اسلامی جانفشانی میکنند. جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که این شهدا را تکریم میکند. اینها بر اساس تکلیف شرعی  به دفاع از حرمین اهلبیت رفتند. دیگر شیعه اجازه نمیدهد که خیمهگاه اهلبیت پیامبر (ص) سوزانده شود، دیگر شیعه اجازه نمیدهد که به اهلبیت پیامبر (ص) اهانت شود، برادران ما در افغانستان و مهاجرین افغانی در ایران بر اساس تکلیف شرعی برای دفاع از حرم اهلبیت به سوریه رفتند و در آنجا سازماندهی شدند و وظیفه انسانی ما است که این شهدا را تکریم کنیم و خانوادههای آنان را ارج نهیم و هیچ فرقی بین شهدای ما و آنان نیست، کسانی که در بوقهای استکباری تبلیغ میکنند که جمهوری اسلامی ایران مهاجرین را بهزور به جبهه میفرستند. بیایند و ببینند شور و شوق و ارادتی که اینان نسبت به اهلبیت دارند چگونه است؟

بحث مورد نظر جمهوری اسلامی بحث اعتقادات است

سردار غزالی در پایان  اظهار داشت: بحث جمهوری اسلامی بحث ایران نیست، بلکه بحث اعتقادات است. چطور در عراق با اشاره مرجعیت میلیونها جوان روانه جبههها میشوند. چطور در خود شهرهای ما همه سر از پا نشناخته به جبهههای عراق و سوریه میروند، روزی دهها نفر به خود من مراجعه میکنند که آماده اعزام هستیم. امیدوارم خداوند کمک کند این انگیزههای پاک و الهی تقویت شود و ما بتوانیم بهزودی ان شاءلله  در مکه و مدینه پشت سر ولی امر مسلمین نماز جماعت بخوانیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار