مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد مطرح کرد؛

بخش عمده‌ای از محاسبه دشمن نگاه به صحنه اجتماعی کشور است

سرهنگ حرزاده گفت: جنگ عرصه‌های مختلفی دارد، جنگ وقتی در صحنه تمام شود امروزه در عرصه رسانه ادامه پیدا می‌کند، بخش عمده‌ای از محاسبه دشمن نگاه به صحنه اجتماعی کشور است، نگاه می کند که واکنش مردم ایران چگونه بوده است. واکنش مردم در صحنه مجازی و سایبری چه بوده است و تصمیم گیری می کنند.
کد خبر: ۶۹۵۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱ - 02October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سرهنگ «محمدحامد حرزاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در ویژه برنامه «وعده صادق ۲» در صداوسیمای استان یزد اظهار داشت: بعد از فروپاشی شوروری و تغییر قدرت در دنیا همچنان که در طول تاریخ همیشه مستکبرین جنگ نظام های حاکم بر دنیا را مشخص کردند در سی سال اخیر شاهد هستیم که بخصوص امریکا و نظام های سلطه با شروع جنگ های متعدد به دنبال این هستند که نظمی که می خواهند را حاکم کنند. 

وی افزود: جنگ های مختلف الان در دنیا درجریان است که عمدتا در راستای همین موضوع است. در منطقه خاورمیانه هم سالهاست که این مطلب را شروع کردند منتهی به لطف خدا و استقامت ملت ایران، مردم منطقه قوی تر شده اند. 

سرهنگ حرزاده بیان داشت: اینها ملت منطقه هستند که از الگوی مقاومت ایران شیوه گرفتند و امروز می توانند از خود دفاع کنند. قبلا با سنگ مقابل صهیونیست ها ایستادند امروزه با موشک و پهباد مقابله می کنند. 

وی ادامه داد: می بینیم که رژیم در یک سال اخیر تمام جنایت ها را انجام می دهد اما نتوانسته است این جنگ را مهار کند و خود را در یک قدمی پرتگاه هولناکی می بیند. 

سرهنگ حرزاده افزود: در این جنگ مرگ و زندگی کسی پیروز است که استقامت بیشتر و عظم پولادینی داشته باشد. 

وی گفت: مردم عزیز ما در این دو ماه گذشته گله می کردند که چرا اقدامی صورت نمی گیرد، جنگ محل مواجهه عقل های سرد است که باید محاسبه گر باشد و قلب های آتشین که رزمندگان و فرماندهان ما این ویژگی ها را دارند. 

حرزاده اظهار داشت: دیروز یکی از ایام الله هایی بود که وعده الهی بروز کرد و قلب نه تنها مردم ایران بلکه همه مستضعفان عالم در کشورهای مختلف اظهار شادمانی کردند. 

وی با بیان اینکه صحنه نبرد ادامه دارد گفت: چرا جنگ های هشت روزه و سی و سه روزه رژیم یک سال طول کشیده است؟ چون معادلات عوض شده است. امریکا تمام قد پشت این جریانات است و مذاکره و آتش بس توسط امریکا معنایی ندارد. 

سرهنگ حرزاده بیان داشت: دیشب یکی از رفتارهای محکم جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القری جهان اسلام را دیدند. از موشک های درجه یک و دو استفاده شده که تقریبا بالای ۹۰ درصد آنها اصابت کرد. 

وی ادامه داد: سامانه های میلیارد دلاری که دشمن برای آنها هزینه کرده بودند اصلا کار نکرد. اگر عقلانیت به خرج دهند سطح نظام را پایین تر جلوه می دهند و به یک شکل دیگری مساله را حل می کنند. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: جنگ عرصه‌های مختلفی دارد، جنگ وقتی در صحنه تمام شود امروزه در عرصه رسانه ادامه پیدا می‌کند، بخش عمده‌ای از محاسبه دشمن نگاه به صحنه اجتماعی کشور است، نگاه می کند که واکنش مردم ایران چگونه بوده است. واکنش مردم در صحنه مجازی و سایبری چه بوده است و تصمیم گیری می کنند. 

وی افزود: بعضی از اقدامات دشمن معطوف به نوع عمل مردم ایران است و از این بستر افکارسازی و اداراک سازی تصمیمات بعدی را می سازد. 

حرزاده با بیان اینکه قدم های بعدی را مردم منطقه برمی دارند گفت: عملکرد محور مقاومت الحمدلله تاکنون خوب بوده است و انشالله استمرار خواهد داشت. 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد با اشاره به شخصیت شهید حزب الله سید حسن نصرالله گفت: عملیات شب گذشته فقط کار عزیزان سپاه نبود و مجموعه نیروهای مسلح، عزیزان پدافند ارتش، وزارت دفاع و یک کار مشترک بود و این سیلی توسط عزیزان هوافضای سپاه زده شد. 

وی افزود: شهید عزیز سید حسن نصرالله بیش از ۳۰ سال فرماندهی حزب الله لبنان را بر عهده داشت، حزب الله لبنان حق بزرگی بر امنیت ملی ما دارد، به عنوان خط مقدم امنیت مردم ما و جمهوری اسلامی ایران هستند. 

حرزاده افزود: شهید حسن نصرالله سومین دبیرکلی بود که انتخاب شده بود. لبنان فضای سیاسی اجتماعی بسیار خاصی دارد. شهید سیدحسن نصرالله درمقابله با دخالت کشورهای بیگانه به گونه ای عمل کرده بود که محبوب نه تنها مردم منطقه بلکه مردم جهان عرب شده بود. 

وی در پایان گفت: این بزرگوار به آرزوی خود که شهادت بود رسید و مسیر ادامه دارد. 

تنظیم: ندا دهقانی زاده

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها