عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

حفظ خون شهید به اندازه شهادت او ارزشمند است

حجت‌‌الاسلام تقوی گفت: شهدا جزو میراث فرهنگی ما هستند و از رسالت‌های روحانیت همیشه در صحنه نیز حفظ این میراث مهم است چراکه در فرهنگ شیعه، حفظ خون و همچنین تبیین و تفسیر خون شهید، به اندازه شهید و شهادت او ارزشمند است.
کد خبر: ۶۹۵۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۶ - 02October 2024

حفظ خون شهید به اندازه شهادت او ارزشمند استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «سیدرضا تقوی» عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در مراسم گرامیداشت چهل و سومین سالگرد شهادت جوانمرد فاضل آیت‌الله «سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد» و سومین روز شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان شهید «سید حسن نصرالله» که در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد، ضمن تبریک اجرای عملیات وعده صادق ۲ به نیروهای مسلح در خونخواهی شهیدان اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سرلشکر عباس نیلفروشان، برای شهدای جبهه مقاومت و شهدای راه اسلام و انقلاب اسلامی، علو درجات را از خداوند متعال مسئلت کرد.

وی در ادامه با اشاره به نقش شهید هاشمی‌نژاد در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: این شهید بزرگوار با فداکاری و مبارزات خود، نام و یاد خود را در انقلاب اسلامی ایران ثبت کرد و خون پاک او در تاریخ انقلاب ماندگار شد. شهید هاشمی‌نژاد از یاران امام راحل بود که مسئولیت‌های مهمی را در جریان شکل‌گیری انقلاب اسلامی بر عهده داشت.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم یاد و نام شهدا فراموش شود، افزود: نباید از یاد ببریم که شهید هاشمی‌نژاد و هاشمی‌نژادها در چه شرایطی مبارزه می‌کردند و سخن می‌گفتند و مردم را در خط امام خمینی (ره) هدایت می‌کردند.

حجت‌‌الاسلام تقوی در ادامه گفت: شهدا جزو میراث فرهنگی ما هستند و از رسالت‌های روحانیت همیشه در صحنه نیز حفظ این میراث مهم است. در فرهنگ شیعه، حفظ خون شهید و تبیین و تفسیر خون شهید، به اندازه شهید و شهادت او ارزشمند است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت جهاد تبیین در جامعه خاطرنشان کرد: نباید از هجمه‌های دشمن هراسید و باید در برابر او مقاومت کرد. انقلاب اسلامی بیش از چهار دهه است که با حمایت از محرومان، مستضعفان و مجاهدان راه حق در سراسر جهان با پافشاری بر فرهنگ اسلامی، انقلاب را به سراسر جهان صادر کرده‌ اما در این بین دشمن نیز دست از توطئه بر نداشته است.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در ادامه به بیان برخی از ویژگی‌های شهید هاشمی‌نژاد در کلام امامین انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امام خمینی (ره) از شهید هاشمی‌نژاد با عنوان «جوانمرد فاضل» یاد کردند. رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز ایشان را فردی شجاع و روشن‌بین معرفی کردند که خط سیاسی این شهید والامقام به معنای واقعی کلمه، خط امام بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار