حمله پهپادی یمن به تل‌آویو؛ شکست گنبد آهنین در رهگیری هواگردها

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک هدف حیاتی را در تل‌آویو با پهپاد‌های «یافا» مورد اصابت قرار داده است.
کد خبر: ۶۹۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴ - 03October 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای ضمن اعلام حمله پهپادی به تل‌آویو اظهار داشت: یگان پهپادی ارتش یمن یک هدف حیاتی در «تل‌آویو» را با چندین پهپاد از نوع «یافا» مورد اصابت قرار داد.

حمله پهپادی یمن به تل‌آویو؛ شکست گنبد آهنین در رهگیری هواگردها

وی افزود: عملیات تل‌آویو اهداف خود را محقق کرد و پهپاد‌ها بدون آنکه دشمن آن‌ها را رصد و یا سرنگون کند، وارد تل‌آویو شدند. این عملیات در چارچوب مرحله پنجم نبرد «فتح موعود و جهاد مقدس» انجام شده است.

سریع خاطرنشان کرد: به مبارزان در جبهه‌های غزه، کرانه باختری، لبنان و عراق درود می‌فرستیم و تا پایان تجاوز علیه غزه و لبنان به عملیات خود ادامه خواهیم داد.

بنابراین گزارش، پهپاد یافا که در هدف قرار دادن تل‌آویو توسط نیرو‌های مسلح یمن استفاده شد، تولید داخل این کشور است و پس از رهگیری تسلیحات یمنی توسط کشور‌های غربی و عربی برای حمله به مواضع رژیم اسرائیل در شهر ساحلی ام الرشراش (ایلات) ساخته شده است.

پهپاد یافا نسخه انتحاری همان پهپاد «صماد ۴» است که در نمایشگاه نظامی ارتش یمن در ۲۱ اسفند ۹۹ رونمایی شد.

پهپاد یافا مسیری حدود ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر را طی کرده است. در مجموع، پهپاد یافا یک پهپاد انتحاری دوربرد است که برد آن نسبت به «صماد ۳» بیشتر است و دایره عملیات ارتش یمن را تا تل‌آویو و نیمه جنوبی فلسطین اشغالی افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار