مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی:

ثبت اولین شرکت وارد کننده دارو و واکسن در خراسان جنوبی

بخشی گفت: یک خبر خوب در حوزه دامپزشکی نیز ثبت اولین شرکت استانی وارد کننده دارو و واکسن است.
کد خبر: ۶۹۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶ - 03October 2024

ثبت اولین شرکت وارد کننده دارو و واکسن در خراسان جنوبیبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، محمد‌علی بخشی کارشک مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی امروز پنجشنبه ۱۲ مهر در نشست خبری به مناسبت هفته دامپزشکی اظهارداشت: شعار امسال دامپزشکی با عنوان صدسال خدمت و ۱۴ سال افتخار بوده است که به مناسبت چهاردهم مهر روز ملی دامپزشکی برنامه‌های، چون مسابقات ورزشی، برپایی اردو‌های جهادی و برگزاری مراسم تقدیر از برترین‌های حوزه دامپزشکی استان را خواهیم داشت.

وی گفت: در شش ماه نخست امسال ۱۲۲ گواهی صادر شد که ارزش آن ۱۳۲ میلیارد تومان بوده است.

بخشی افزود: بیشترین فرآورده صادر شده از استان با دو هزار و ۲۶۰ تن تخم مرغ بوده که در شش ماه گذشته به کشور‌های متقاضی از جمله افغانستان و عراق صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: این تخم مرغ‌ها از تمام واحد‌های تولیدی استان یعنی ۶۰ واحد موجود در استان صادر شده است.

وی افزود: دومین محصول صادراتی استان کرک یا موی بز است که ۳۶۰ تن از طریق دریا به سمت چین بوده و محصول بعدی پشم گوسفندی با ۴۱ تن صادرات رتبه سوم را در بین محصولات دامی خراسان جنوبی برای صادرات دارد.

بخشی با بیان اینکه با توجه به محدودیت‌ها بی‌نیازی طرف مقابل و نیاز داخل کشور، تنوع محصولات صادراتی دامی استان به خارج کم شده است، گفت: پیش از این ۱۵ نوع کالا از استان به کشور‌های دیگر صادر می‌شد که این رقم امسال به سه کالای تخم مرغ، کرک مو و پشم گوسفندی کاهش یافته است.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: یک خبر خوب در حوزه دامپزشکی نیز ثبت اولین شرکت استانی وارد کننده دارو و واکسن است.

وی افزود: از اوایل سال ۱۴۰۰ آزمایشگاه دامپزشکی ما مجهز به امکانات تشخیص مولکولی بیماری‌ها شد و در استان قادر به تشخیص بیماری‌هایی، چون نیوکاسل هستیم.

بخشی گفت: در خراسان جنوبی ۷۰ مرکز ارائه دهنده خدمات دامپزشکی شامل کلینیک و …داریم.

مدیرکل دامپزشکی استان یادآور شد: واردات دام از افغانستان از مرز خراسان جنوبی (دوکوهانه نهبندان) به صورت رسمی با طی کردن مراحل قانونی و قرنطینه و.. بلامانع است.

وی اظهار کرد: متقاضی واردات دام نیز وجود دارد ولی هنوز در عمل واردات دامی از افغانستان از طریق خراسان جنوبی انجام نشده است.

بخشی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان اعتبارات ما ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که فقط ۱۰ میلیارد آن تخصیص داده شد که ما صد در صد آن را جذب کردیم.

انتهای‌پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار