معاون تربیت و آموزش اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش:

رشد و پویایی خانواده مورد توجه اسلام است

حجت‌الاسلام‌ خیر‌محمدی گفت: نهاد خانواده، اصلی‌‌ترین رکن جامعه، زمینه‌‌ساز خوشبختی انسان‌ها است از این رو اسلام عنایت ویژه‌‌ای به سلامت، رشد و پویایی این نهاد دارد.
کد خبر: ۶۹۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷ - 03October 2024

رشد و پویایی خانواده مورد توجه اسلام استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، آیین اختتامیه سومین دوره تعالی و بصیرت‌افزایی ویژه کارکنان، خانواده‌ها و بازنشستگان منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا علیه‌السلام، با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمد خیر‌محمدی» معاون تربیت و آموزش اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمد عدیده» رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق و جمعی از فرماندهان منطقه به میزبانی منطقه پدافند هوایی شمال شرق برگزار شد.

حجت‌الاسلام خیر‌محمدی در این مراسم با اشاره به نقش خانواده در شکل‌دهی شخصیت افراد و ایجاد روابط حسنه در جامعه اظهار داشت: خانواده به‌عنوان اولین و مهم‌‌ترین کانون اجتماعی، محیطی را فراهم می‌کند که در آن فرزندان مهارت‌های ارتباطی، همدلی، احترام متقابل و حل تعارض را می‌آموزند.

وی افزود: با تقویت روابط خانوادگی و ایجاد خانواده‌‌های سالم، می‌توان به جامعه‌ای سالم‌تر و با روابط انسانی بهتر دست یافت.

معاون تربیت و آموزش اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش خانواده سالم را مبنای جامعه سالم دانست و تصریح کرد: خانواده، مهمترین جایگاه تربیتی بشر و ظهور عواطف انسانی و رکن جامعه است و کمرنگ شدن و تزلزل ارزش‌های اخلاقی در خانواده، به متزلزل شدن جامعه منجر می‌شود.

حجت‌الاسلام خیرمحمدی با اشاره به نقش خانواده در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: مطالعات نشان داده است که خانواده‌‌های سالم و با ثبات، نقش مهمی در کاهش آسیب‌‌های اجتماعی ایفا می‌کنند و فرزندانی که در خانواده‌‌های سالم بزرگ می‌شوند، کمتر در معرض این آسیب‌ها قرار می‌گیرند.

وی در پایان هدف از برگزاری چنین دوره‌هایی را افزایش سطح آگاهی خانواده‌ها در مقابل آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی دانست و خاطرنشان کرد: نهاد خانواده، اصلی‌‌ترین رکن جامعه، زمینه‌‌ساز خوشبختی انسان‌ها است از این رو اسلام عنایت ویژه‌‌ای به سلامت، رشد و پویایی این نهاد دارد.

دوره بصیرت ویژه کارکنان و خانواده‌های منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا علیه‌السلام به مدت سه روز با موضوعات سبک زندگی فردی، اجتماعی، خانوادگی، مهارت‌های بعد از ازدواج و سواد رسانه در این منطقه برگزار شد. 

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار