چگونگی شناسایی و ترور فرماندهان مقاومت

ترور فرماندهان برجسته حزب‌الله و حماس توسط ارتش رژیم اشغالگر قدس نشان می‌دهد مسائلی وجود دارد که باید توجه بیشتری به آن می‌شد.
کد خبر: ۶۹۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۴ - 05October 2024

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- رحیم محمدی؛ طی هفته‌های گذشته اخباری مبنی بر ترور فرماندهان شاخص و گمنام حزب‌الله لبنان و حماس توسط ارتش رژیم کودک‌کش صهیونیستی منتشر شد؛ اخباری که هم موجب تأثر شد و هم این سوال را در اذهان ایجاد کرد که رژیم صهیونی چگونه توانسته با انجام عملیات‌های تروریستی دقیق، آن‌ها را به شهادت برساند.

چگونگی شناسایی و ترور فرماندهان مقاومت

هرچند که شهادت در راه حق فیضی عظیم محسوب می‌شود و جبهه مقاومت به واسطه از دست دادن چنین نفرات ارزشمندی دچار تزلزل نمی‌شود، ولی اینکه فرماندهان برجسته‌ای از حزب‌الله و حماس به واسطه ترور‌های ارتش رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسیدند، نشان‌دهنده موضوعی است که باید توجه بیشتری به آن می‌شد.

به عنوان مثال استفاده از فناوری‌های روز اگرچه باعث پیشرفت و تسریع در کار‌ها می‌شود، اما چنانچه کاربران به شکل ایمن و صحیحی از این فناوری‌ها بهره نبرند، نتایجی که حاصل می‌شود، مخاطرات جدی برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت که نمونه بارز آن، ترور شهید اسماعیل هنیه است.

رژیم صهیونیستی برای شناسایی محل اقامت شهید هنیه اقدام به آلوده کردن یکی از پیام‌رسان‌های مورد استفاده وی کرد و پس از ردیابی دقیق، عملیات تروریستی خود را به اجرا گذاشت. درباره حزب‌الله لبنان هم با استفاده از شیوه‌ای مشابه اقدام شد.

بر اساس آنچه منابع غیر رسمی عنوان کردند، رژیم صهیونیستی برای شناسایی فرماندهان حزب‌الله از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی کرده بود؛ بدین‌صورت که اطلاعات حاصل از عملیات‌های پهپادهای شناسایی، هک دوربین‌های مداربسته، شنود مکالمات تلفنی خانواده‌های رزمندگان حزب‌الله و حتی پیام‌های تسلیت را که در فضای مجازی برای شهدای حزب‌الله از سوی افراد مختلف منتشر می‌شد با بهره‌گیری از هوش مصنوعی به اطلاعاتی ارزشمند تبدیل کرده و سپس با استفاده از همین داده‌ها، فرماندهان حزب‌الله را شناسایی و ترور کرده است.

بنابراین همان‌گونه که عنوان شد، دشمن برای رسیدن به هدف خود از هر وسیله و ابزاری حتی عامل انسانی استفاده می‌کند و اگر رژیم کودک‌کش صهیونیستی توانسته عملیات‌های ترور فرماندهان حزب‌الله و حماس را با موفقیت انجام دهد، به‌دلیل رعایت نکردن برخی نکاتِ به ظاهر ساده و کم اهمیت در استفاده از فناوری‌های نوین از سوی فرماندهان مقاومت بوده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار