سردار قنبری: کاهش ۱۹ درصدی سرقت/ ۱۰۰ پرونده‌های قتل منجر به کشف شده است

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: شاهد کاهش ۱۹ درصدی وقوع کل سرقت‌ها و افزایش ۱۷ درصدی کشفیات در کشور هستیم.
کد خبر: ۶۹۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۶ - 05October 2024

سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری شاهد سیر نزولی وقوع انواع سرقت‌ها هستیم، اظهار داشت: اوج کنترل را در کاهش ۱۹ درصدی وقوع کل سرقت‌ها و افزایش ۱۷ درصدی کشفیات شاهد هستیم.

سردار قنبری: کاهش ۱۹ درصدی سرقت/ ۱۰۰ پرونده‌های قتل منجر به کشف شده است

سردار قنبری ادامه داد: البته ۴۶ درصد سرقت‌های مهم و ۴۳ درصد سرقت‌های خُرد نیز منجر به کشف شده است. بیشترین سرقت‌های خُرد در تهران، مناطق غرب و شمال غربی آن رخ داده و ثبت کمترین سرقت‌ها هم مربوط استان زنجان بوده است.

رئیس پلیس آگاهی گفت: بیشترین میزان کشفیات مربوط به کشف سرقت اتومبیل با ۸۹ درصد کشف به وقوع است. میزان سرقت از اتومبیل در کل ۱۷ درصد کاهش داشته است.

وی با تاکید بر این که بیشترین میزان سرقت مربوط به خودروی پراید با سهم ۶۰ درصدی است که ۸۵ درصد از این میزان هم برای خودرو‌های مدل ۸۷ به قبل است، افزود: انواع پژو نیز با ۱۷ درصد در رتبه دوم ماشین‌های سرقتی است؛ اما با تلاش و نظارت همکاران در ارتقای ایمنی تولیدات داخلی، سهم سرقت از خودرو‌های داخلیِ تولید ۱۴۰۱ به بعد تنها یک درصد و این میزان در خودور‌های تولیدی ۱۴۰۳ به ۰.۴ درصد کاهش یافته است.

سردار قنبری با تاکید بر اینکه بیشترین میزان سرقت خودرو نیز در شهر تهران و بیشتر مربوط به غرب و شمال غرب تهران است، خاطرنشان کرد: ۵۹ درصد از این سرقت‌ها در روز اتفاق می‌افتد، زیرا نیرو‌های گشت پلیس در شب و کاهش تردد‌ها، رصد دقیق تری دارند.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: با راه اندازی تیم تخصصی ویژه مقابله با مالخران و تمرکز روی انهدام باند‌های سارقین حرفه‌ای تعداد ۱۴۵ هزار و ۸۱۷ نفر سارق و  ۹ هزار و ۶۳۹ نفر مالخر در این مدت دستگیر شدند.

سردار قنبری افزود: ۴۵ کارگاه جعل اسناد مالکیتی، اسکناس، مدارک شناسایی، مدارک تحصیلی، ضرب سکه‌های تقلبی طلا و تولید منسوجات طلا با عیار پایین، تولید لوازم یدکی تقلبی خودرو، تولید مواد غذایی تقلبی و ... در سراسر کشور کشف و تعداد ۱۹۰ نفر از متهمین دخیل در ثبت، چاپ، تولید و توزیع دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: میزان قتل‌ها نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته که با مهارت کارآگاهان پلیس جنایی ایران، ۱۰۰ درصد پرونده‌های تشکیل شده، منجر به کشف شده است؛ همچنین با اقدامات پیشگیرانه و هشدار‌های پلیس تنها یک مورد سرقت از بانک رخ داده که آن هم منجر به کشف و دستگیری شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار