یادداشت/اسماعیل زارعی

ما در راه فتح قله ایم، نفس دشمن به شماره افتاده است

ترور سبعانه دبیر کل حزب الله لبنان و فرمانده هان ارشد، نشان از استیصال رژیم صهیونیستی و یک ناامیدی آشکار بود و حمله مقتدرانه سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی با آن همه شوکت و عظمت آخرین میخ های تابوب صهیونیسم را کوبید. 
کد خبر: ۶۹۶۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵ - 05October 2024

گروه استان‌های دفاع‌پرس - «اسماعیل زارعی» فعال رسانه‌ای هرمزگان، عملیات طوفان الاقصی همانگونه که نشان داد عمق و اثر بخشی بی نظیری در جبهه مقاومت ایجاد کرد که یکی از آن فاکتورهای بی نظیرش که دارای ارزش نظامی و استراتژیک دارد اتحاد گروه های پراکنده مقاومت در سطح منطقه و یکپارچگی آن در برابر یک هدف مشخص یعنی فرسایش تدریجی ارکان ارتش تروریستی حیفا و کابینه بنیامین نتانیاهو که مدعی اصلی حذف محور مقاومت است و این مولفه مهم از محاسبه کارشناسان نظامی و حامیان مسکتبر این رژیم دور ماند چه بسا میتوان این مهم را یکی از نشانه های ضعف در ساختار اطلاعاتی دشمن و مهم تر از همه نصرت و سنت الهی برای یاری دهندگان دین خدا باشد که بازهم در مخیله حسابگر دنیایی رژیم غاصب نگنجیده و باورش بعید به نظر می رسد. 

شکست هیمنه پوشالی سیستم های اطلاعاتی آمریکا، اسراییل و متحدانش و حتی بازیگران منافق منطقه که در ظاهر دوست و در باطن ذوب در هیاهوی پوچ رژیم تلاویو،  یک دستاورد محسوب می شود و هزینه هزاران راه نرفته را کاهش و تحلیل پذیر بودن دشمن را سهل تر کرد و این شاه  ترکش داغ بر پیشانی آمریکا با میلیاردها دلار هزینه اطلاعاتی و صرف سالها زمان رمزنگاری، تربیت جاسوس، عملیات نفوذ که به نتیجه آن دل بسته بود جا خوش کرده و با هیج  لطایف الحیلی تطهیر نخواهد شد.

جبهه خودی اگرچه خسارت های مادی، انسانی، زیرساختی و نظامی قابل توجهی دیده اما بدوا عملیات طوفان الاقصی با همین پیش بینی ها و ارزیابی ها کلید خورد اما هدفهای تعبیه شده در دل این عملیات که سالها تدارک آن در زیر چتر اطلاعاتی و اشراف دقیق سیستم های امنیتی اتفاق افتاده بود ضربه مهلکی بر بدنه و ساختار نظامی رژیم تروریستی اسراییل وارد کرد.  

عملیات وعده صادق ۱ و ۲ فارغ که سطح موفقیت و اصابت بالای پرتابه ها به اهداف حیاتی دشمن علیرغم پروپاگاندای شدید رژیم و درز قطره چکانی اخبار از سطح ویرانی و نابودی اهداف در واقع یک چالش پیش بینی شده برای ایران و پنجه انداختن جسورانه نیروهای موشکی، هوافضا و پدافند نیروهای مسلح با شبکه درهم تنیده چندین کشور مدعی در حوزه سلاح و تجهیزات که راس آنها آمریکا بود.  

شکست مفتضحانه کارتل های تسلیحاتی آمریکا خاصه در حوزه پدافند و بازدارندگی هوایی پس از سرنگونی پرنده فوق سری و پنهانکار گلوبال هاوک بر فراز آبهای سرزمینی ما تحت هیچ شرایطی قابل احصا و جبران نیست و دست برتر ایران را در جنگهای فرا سرزمینی در حوزه هوا فضا را بیش از پیش نمایان ساخت. 

دشمن برگ برنده ای جز کشتار زنان و کودکان بی دفاع و بمباران بی دغدغه خلبانان f ۳۵ بر فراز باریکه غزه که هیچ سامانه ضدهوایی، پدافند و رادار و ترور شخصیت ها، فرماندهان مقاومت ندارد و اکنون پایگاه هوایی نواتیم که محل نگهداری این هواپیماهای گرانقیمت آمریکایی بود با موشکباران فرشی و منظم هوافضای سپاه رسما از چرخه خدمت خارج و بازوی هوایی رژیم را عملا خرد کرد. 

حماس هنوز نفس می کشد، تونل ها کشف و منهدم نشده اند و گروگانها در چنگ نیروهای شبه نظامی فلسطینی هستند و موساد پر مدعا یک باخت اساسی در مقابل شبه نظامیان مقاومت فلسطینی روی میز دارد. از سوی دیگر حزب الله با وجود حذف فیزیکی فرماندهان ارشد کادر مرکزی و بمباران های سنگین ضاحیه در جنوب لبنان اما در ساعات اولیه فرود بمب سنگر شکن در محل جلسه سری فرماندهان مقاومت و قطع به یقین شهادت همه آنها، آنهم در لحظاتی که دشمن با همه ترفندهای اطلاعاتی اش پیگیر صحت و سقم حذف سیدمقاومت بود، با طمانیه و آرامش زاید الوصفی به امورات نظامی و رتق و فتق صحنه نبرد پرداختد و سپس حمله سنگین موشکی به سرزمین های اشغالی پرداخت و عظمت و عمق راهبردی اش را به رخ دشمن کشید.

پرواضح است که دشمن صهیونیستی در منطقه به اهداف خود که همان تصرف نیل تا فرات است نرسیده و در کمتر از یکسال چندین جبهه پرقدرت موشکی و پهپادی را در برابر خود گشوده و تحلیل ها و ارزیابی های موجود مبین این ادعاست که اسرائیل با شیب و سرعتی به مراتب تندتر رو به اضمحلال و سقوط پیش می رود. 

آری خدا با ماست و سنت های الهی خلل ناپذیرند. 

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها