«هادی حق‌شناس» استاندار گیلان شد

«هادی حق‌شناس» استاندار جدید گیلان با حضور وزیر کشور در رشت معارفه شد.
کد خبر: ۶۹۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸ - 05October 2024

«هادی حق‌شناس» رسماً به‌عنوان استاندار گیلان معرفی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «هادی حق‌شناس» استاندار جدید گیلان امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید در سالن ناجا رشت با اشاره به اینکه دولت‌ها همواره با کمبود منابع و اعتبار مواجه بوده‌اند اظهار داشت: تنها با تکیه بر منابع دولتی نمی‌توان مشکلات را حل کرد.

وی با اشاره به معضلات استان گیلان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در بحث پسماند، تالاب انزلی و گردشگری و کشاورزی تصریح کرد: تالاب انزلی مقصد فاضلاب ۳۰ درصد جمعیت استان است و مشکلات ناشی از زباله سراوان و رودخانه‌های رشت هم در سالیان سال وجود داشته، اما تنها با منابع دولتی نمی‌توان این مشکلات حل کرد.

حق‌شناس از مشکلات اسکان برخی گردشگران و نواقص زیرساخت‌های گردشگری استان سخن گفت و افزود: استان‌ها با استقبال از گردشگران و برطرف کردن مشکلات زیرساختی به‌دنبال کسب درآمد و ثروت برای استان هستند، اما در گیلان به دلیل مشکلات شبکه حمل و نقل عمومی، هتل و بوم‌گردی و عدم وجود زیرساخت‌های مناسب گردشگری، در کسب درآمد برای استان موفق نبوده‌ایم.

وی با بیان اینکه استان گیلان بیشترین میزان بارندگی را دارد، اما در برخی فصول سال و در برخی مناطق، با تانکر به مردم آب رسانده می‌شود افزود: باید فکر اساسی برای رفع این گونه مشکلات داشته باشیم و تصمیم بگیریم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ کشور دنیا برای رفع مشکلات خود به درستی از علم اقتصاد استفاده کردند عنوان کرد: استانداران می‌آیند و می‌روند، اما این آمدن‌ها باید فایده‌ای برای مردم داشته باشد و برای گیلان باید اقدامات اساسی انجام شود قبل از اینکه نسل فعلی به‌خاطر مشکلات معیشتی و آسیب‌های اجتماعی صدمه بیشتری ببیند.

حق‌شناس با بیان اینکه گیلان می‌تواند مهد دانشکده‌های دریایی و توجه به صنعت دریامحور باشد خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های صنعت دریامحور می‌توانیم گام‌های قابل توجهی در جهت رشد و پیشرفت استان برداریم؛ گیلان دارای مرز دریایی، زمینی و هوایی است، اما نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها برای رشد استان به خوبی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت ویژه از تولیدکنندگان و برنجکاران گیلانی تصریح کرد: به خودروسازان که می‌رسیم بحث حمایت از تولیدکننده مطرح می‌شود، اما به برنج که می‌رسیم حمایت از مصرف‌کننده مطرح می‌شود در حالی که باید توازن ایجاد شود به‌طوری‌که هم به‌نفع تولیدکننده و هم مصرف‌کننده باشد تا مردم کشاورزی را رها نکنند.

حق‌شناس با بیان اینکه ۵۰ درصد گیلانیان از راه کشاورزی درآمد خود را تامین می‌کنند افزود: متاسفانه هزینه‌های تولید برای کشاورز بسیار بالاست و این مسائل و مشکلات منجر به آسیب‌های اجتماعی، فرار از استان، تبدیل شدن به پیرترین استان کشور می‌شود و لذا باید نظام مسائل به درستی تبیین شود و همه باهم در سایه وفاق ملی و همدلی دستگاه‌ها در توجه به اولویت‌ها به جمع‌بندی برسیم و رضایت مردم را جلب کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار