انتقام در دریای سرخ

یک سال پس از حمله ویران‌گر حماس به رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر، حملات بی‌امان انصارالله یمن در دریای سرخ در راستای حمایت از ملت مظلوم فلسطین، تجارت صهیونیست‌ها و غربی‌ها را تحت فشار سنگین قرار داده است.
کد خبر: ۶۹۶۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱ - 05October 2024
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، به فاصله شش هفته پس از آن که حماس با انجام عملیات طوفان‌الاقصی شدیدترین حمله را در تاریخ به رژیم صهیونیستی انجام داد، انصارالله یمن برای نخستین بار یک کشتی باری متعلق به بریتانیا را در دریای سرخ مصادره کرد. 
 
انصارالله؛ ملکه عذاب آمریکا در دریای سرخ
 
اقدام جسورانه مقاومت یمن در ربایش کشتی انگلیسی موسوم به «رهبر کهکشان» نقطه آغازی بود بر قدرت‌نمایی جنبش انصارالله یمن در دریای سرخ که ظرف یک سال گذشته به صورت مستمر ادامه یافته است.

در حالی که تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه در آستانه یک سالگی قرار دارد، حملات یمنی‌ها بدون هراس از تهدید‌های آمریکا و متحدان غربی‌اش عملا حمل و نقل تجاری آن‌ها را مختل و ستون فقرات تجارت جهانی را به لرزه درآورده است.
 
۱۳۰ حمله به کشتی‌های دشمن

بر اساس گزارش نهاد‌های بین‌المللی، انصارالله یمن ظرف یک سال گذشته بیش از ۱۳۰ بار به کشتی‌های وابسته به آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس حمله کرده است. انصارالله یمن همواره تاکید کرده که این حملات صرفا در صورت توقف جنگ در غزه متوقف می‌شود.
 
انصارالله؛ ملکه عذاب آمریکا در دریای سرخ
 
اگرچه تعداد کشتی‌هایی که توسط انصارالله هدف قرار گرفته در قیاس با حجم ترافیک عبوری از دریای سرخ محدود به نظر می‌رسد، با این حال راهبرد مقاومت یمن به‌طور کامل موفق از آب درآمده چراکه از طریق افزایش ریسک کشتی‌رانی و بالابردن هزینه‌های حمل و نقل، هزینه هنگفتی بر تجارت کشور‌های غربی تحمیل شده است. از زمان آغاز حملات انصارالله، نرخ بیمه کشتی‌ها و دستمزد ملوان‌ها به شدت افزایش یافته که به افزایش هزینه‌ها در سراسر جهان منجر شده است. 
 
بر اساس گزارش مشترک صندوق بین‌المللی پول و دانشگاه آکسفورد، میانگین عبور روزانه کشتی‌ها از کانال سوئز از ۸۰ به ۲۹ مورد کاهش یافته و شرکت‌های کشتی‌رانی مجبور به تغییر مسیر ترانزیتی به سمت دماغه جنوبی آفریقا شده‌اند. کانال سوئز تا قبل از آغاز جنگ در غرب آسیا، بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از ترافیک ترانزیت جهانی را پذیرا بود. همچنین متوسط حجم تجارت روزانه در این مسیر، از حدود ۴.۸۹ میلیون تن به ۱.۳۶ میلیون تن کاهش یافته است.
 
انصارالله؛ ملکه عذاب آمریکا در دریای سرخ
 
تحمیل تورم به اقتصاد جهانی

تغییر مسیر تجارت به سوی دماغه امید زمان ترانزیت را بین ۱۰ تا ۱۴ روز افزایش داده و در نتیجه هزینه حمل و نقل را در سال گذشته تا سه برابر افزایش داده است. این تغییر مسیر برای کشتی‌ها تقریباً یک میلیون دلار هزینه سوخت اضافی در هر سفر به همراه دارد. افزایش هزینه‌های حمل و نقل به‌صورت مستقیم موجب افزایش هزینه کالا‌های روزمره در نقاط مختلف جهان شده است.
 
بر اساس تخمین نهاد‌های بین‌المللی، حملات انصارالله در دریای سرخ ۰.۷ درصد به تورم کالا‌های اساسی در سراسر جهان افزوده است. یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در لندن تخمین زده که اگر موضوع بسته شدن کانال سوئز قبل از پایان سال جاری حل نشود، تورم جهانی طور فزاینده‌ای افزایش خواهد یافت. 
 
انصارالله؛ ملکه عذاب آمریکا در دریای سرخ
 
ناتوانی آمریکا در برابر مقاومت یمن
 
در حالی که فعالان تجارت جهانی به شدت خواهان حل و فصل مشکلات در دریای سرخ و پایان یافتن اختلال ترانزیتی در این منطقه هستند، آمریکا و متحدانش عملا هیچ گزینه‌ای برای متوقف کردن جسارت و شجاعت انصارالله در اختیار ندارند. 
 
واقعیت این است که حملات هوایی ایالات متحده، بریتانیا و رژیم صهیونیستی به یمن، بیشتر جنبه نمادین داشته و فاقد ارزش واقعی و عملیاتی است. انصارالله همواره با اقدام پیش‌دستانه تجهیزات نظامی و حساس خود را مخفی و ایمن کرده است.
 
انصارالله؛ ملکه عذاب آمریکا در دریای سرخ
انتهای پیام/ 944
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار