به‌منظور استمرار گفتمان حوزه‌های علمیهٔ جهان تشیع:

نخستین نشست شورای هماهنگی کنگرهٔ علمی «امناءالرسل» در قم برگزار شد

نخستین نشست شورای هماهنگی کنگرهٔ علمی «امناءالرسل» با حضور نمایندگان نهاد‌ها و مراکز علمی، فرهنگی و مذهبی، در قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰ - 05October 2024

نخستین نشست شورای هماهنگی کنگرهٔ علمی «امناءالرسل» در قم برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از قم، نخستین نشست شورای هماهنگی کنگرهٔ علمی «امناءالرسل» امروز با حضور نمایندگان نهاد‌ها و مراکز علمی، فرهنگی و مذهبی، به‌منظور ترسیم نقشهٔ راه کنگرهٔ امناءالرسل، ویژهٔ پاسداشت مقام علمی و معرفتی علمای تراز تشیع در حوزه‌های علمیهٔ بلاد اسلامی برگزار شد. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا اسکندری، دبیر کنگرهٔ علمی و بین‌المللی امناءالرسل، در نشست فوق طی سخنانی با تقدیر از نهاد‌های شرکت‌کننده در برگزاری اولین کنگره، آن را موفق و حائزاهمیت دانست و اظهار داشت: با عنایت الهی و همراهی و همکاری نهاد‌های شرکت‌کننده در برگزاری کنگرهٔ اول، شاهد به ثمرنشستن برکات آن هستیم.

وی افزود: همان‌گونه که از ابتدا گفته شد، هدف اصلی این کنگره، ترویج و تعمیق گفتگو‌های علمی بین اندیشمندان و حوزه‌های بزرگ شیعه برای تعامل و همفکری جهت نشر آموزه‌های بلند اهل‌بیت (ع) است که در کنگرهٔ نخست با نگاه به آثار علمی و برکات وجودی اندیشمند و محقق بزرگوار، آیت‌الله سید محمدمهدی موسوی الخرسان (ره)، ابعاد و زوایای علمی این عالم مجاهد در رشته‌های گوناگون و تألیف‌های متعدد، نشست‌های علمی متقن بین فضلای حوزهٔ علمیهٔ قم و نجف و نیز تألیف مقاله‌های متنوع در زمان حیات ایشان، فصل جدیدی از تبادل فکری حوزه‌های علمیهٔ تشیع در ایران و عراق و نیز دیگر کشور‌های اسلامی رقم خورد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسکندری در ادامه با اشاره به تأکید بزرگان حوزه و مدیریت حوزه‌های علمیه برای تداوم این حرکت نوین، خواستار ادامهٔ آن با بهره‌گیری از نقاط قوت و ضعف کنگرهٔ قبلی شد و در نشستی با مدیران نهاد‌های عضو، بر استمرار کنگره برای عالمان دینی دیگر تأکید کرد.

دبیر کنگرهٔ امناءالرسل خاطرنشان کرد: بر این اساس امروز اولین نشست نمایندگان تام‌الاختیار نهاد‌های عضو را شاهد هستیم.

در ادامهٔ این نشست، نمایندگان نهاد‌ها با ارائهٔ ظرفیت نهاد‌های متبوع خود برای کنگرهٔ بعدی، خواستار تقسیم کار مشخص و نیز تعیین وظایف و مأموریت‌های یکدیگر به تناسب ظرفیت‌های مالی و امکانات موجود خود شدند.

همچنین اعضای شورای هماهنگی کنگرهٔ امناءالرسل، پس از جمع‌بندی نظر‌های نمایندگان نهادها، مقرر کردند در نشست بعدی تقسیم کار و نیز ترتیب شخصیت‌های مطرح برای کنگره مشخص شده، سپس وارد مرحلهٔ اجرای مقدمات کنگره شوند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار