مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه:

تبیین دستاوردهای دفاع مقدس از ضروریات امروز جامعه است

سردار «خوشبخت» گفت: تبیین مفاهیم عمیق و دستاورد‌های دفاع مقدس برای نسل‌های جدید انقلاب از ضروریات امروز جامعه است که باید به صورت گسترده به آن پرداخته شود.
کد خبر: ۶۹۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵ - 06October 2024

تبیین دستاوردهای دفاع مقدس از ضروریات امروز جامعه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار پاسدار «بهروز خوشبخت» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه امروز در اجلاسیه شهدای دانشجو معلم استان کرمانشاه که با حضور دانشجو معلمان سراسر کشور در سالن انتظار این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: تبیین مفاهیم عمیق و دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل‌های جدید انقلاب از ضروریات امروز جامعه است که باید به صورت گسترده به آن پرداخته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه افزود: تعمیق ارزش های دفاع مقدس برای جوانان نتایجی بس بزرگتر از دستاوردهای آن دارد.

سردار خوشبخت گفت: استان کرمانشاه از ابتدای انقلاب تاکنون مظهر ایستادگی و مقاومت بوده و هنوز هم جوانان این دیار در دفاع از انقلاب و ایران اسلامی و در دفاع از حرم اهل بیت (ع) در خط مقدم هستند و کرمانشاه سرزمین بی بدیلی در ایران اسلامی است که برادران شیعه و سنی و اهل حق در آن دست در دست هم با خصلت پهلوانی خود در صحنه های مختلف از جمله هشت سال جنگ تحمیلی مردانه در برابر دشمنان ایستادند. 

وی ادامه داد: به تعبیر امام (ره) جنگ ما جنگ حق و باطل و تمامی نیز نخواهد داشت؛ یک روز در قالب نظامی است و یک روز در قالب فرهنگی و یک روز دیگر در قالب اقتصادی است و جنگ تحمیلی باعث شد ما چهره دوست و دشمن را بشناسیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه اضافه کرد: ما در دوران دفاع مقدس؛ هیمنه ابرقدرت های شرق و غرب را شکسته‌ایم و برگزاری این همایش ها نیز به خاطر یادآوری مجاهدت، ایثار و شهادت پیشکسوتان و زحمات آنان است که به یاد داریم چه فداکاری‌هایی برای کشور و نظام انجام داده اند و باید به نسل جوان و آینده گفته شود.

سردار خوشبخت گفت: امام (ره) با زنده کردن ارزش های ناب اسلامی مانند ایثار و شهادت راه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان را به ما نشان داد و نمونه بارز آن ایستادگی و رشادت مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس است.

وی افزود: ادبیاتی مانند ایثار و شهادت بود که ما هشت سال دفاع مقدس در برابر ۴۰ کشور و همه ابرقدرت جهان ایستادگی و مقاومت کردیم تا جایی که دشمنان عقب نشستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه تأکید کرد: اگر ایران امروز دارای اقتدار و عظمت است مرهون خون شهدا است، چون در هشت سال دفاع مقدس از ارزش‌ها دفاع شد، لذا موفقیت و پیروزهای عظیم دوران دفاع مقدس متعلق به توپ و تانک نبود، این ایمان و اخلاص رزمندگان ایران بود که آن پیروزهای عظیم را بوجود آورد.

این مسئول عنوان کرد: مردم این منطقه در دوران دفاع مقدس در ۲ جبهه هم با رژیم بعث و هم با گروهک‌های ضد انقلاب می جنگیدند و این رشادت‌های آنان فراموش نشدنی است و باید قدردان آنان باشیم.

سردار خوشبخت با تأکید بر ضرورت فعالیت‌های گسترده در زمینه تبیین و تثبیت حقایق دوران دفاع مقدس بیان داشت: در حوزه دفاع مقدس هرچه کار شود، کم است چرا که این حوزه به دریایی بیکران و خروشانی مبدل شده که باید زوایای مختلف آن کشف و استخراج شود.

وعده صادق۲ مهم‌ترین نقاط عطف در معادلات امنیتی و نظامی منطقه محسوب شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: عملیات «وعده صادق» که توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اجرا شد، یکی از مهم‌ترین نقاط عطف در معادلات امنیتی و نظامی منطقه محسوب می‌شود. این عملیات به رژیم صهیونیستی پیام داد که دوران جنایات بدون پاسخ آن به پایان رسیده و جمهوری اسلامی آماده است در صورت هرگونه تهدید یا تجاوز، به شکلی قاطع و مستقیم پاسخ دهد. 

سردار خوشبخت اذعان داشت: «وعده صادق ۲» توانست قدرت بازدارندگی ایران را در سطح منطقه به شدت افزایش داده و هیمنه پوشالی اسرائیل را که به حمایت‌های آمریکا متکی است، به چالش بکشد.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته عملیات «وعده صادق ۲» این بود که جمهوری اسلامی ایران به‌صورت مستقیم و از خاک خود به تجاوزات رژیم صهیونیستی پاسخ داد. این اقدام به‌طور ویژه حائز اهمیت بود، زیرا نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی از مرحله دفاعی به مرحله تهاجمی و بازدارندگی فعال وارد شده است. این عملیات پاسخی بود به سال‌ها تجاوز و جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در فلسطین، لبنان و سایر نقاط منطقه که به وسیله حمایت‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا تداوم یافته بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار