تهیه‌کننده فیلم تک‌تیرانداز:

فیلم‌های دفاع مقدس نیازمند توجه بیشتری در مرحله اکران دارند

اصغری گفت: امیدوارم نهادهای مرتبط به حمایت از فیلم‌های دفاع مقدس، در مرحله‌ اکران توجه بیشتری داشته باشند تا این فیلم‌ها فرصت دیده شدن بیشتری پیدا کنند و بتوانند پیام‌های مهمی را به مخاطبان منتقل کنند و تا تأثیرگذاری آن‌ها بیشتر شود.
کد خبر: ۶۹۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶ - 06October 2024

فیلم‌های دفاع مقدس نیازمند توجه بیشتری در مرحله اکران دارندبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «ابراهیم اصغری» تهیه‌کننده فیلم تک‌تیرانداز در دومین رویداد «هشت در هشت» که در پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار شد اظهار داشت: سینما می‌تواند به شدت پایه قهرمان مخاطب را با خود جذب کند. از سال‌ها پیش، به دنبال این بودم که شخصیتی با محوریت یک تک‌تیرانداز مشهور بسازم.

وی ادامه داد: سال‌های زیادی پیگیر بودیم تا قصه‌ای آماده شد که این پروژه به ثمر بنشیند. سال ۱۳۹۸ با وجود اینکه ۱۲ فیلم با نام «اسنایپر» با محوریت تک‌تیرانداز در جهان ساخته شده بود، کار بسیار دشواری داشتیم، اما به سراغ این ایده رفتیم.

تهیه‌کننده فیلم تک‌تیرانداز گفت: با توجه به اینکه فیلم‌های شاخص و ویژه‌ای در دهه ۹۰ ساخته شده بودند و مخاطب امروزی، حتما این فیلم را با باقی موارد مقایسه می‌کند سعی کردیم تا شخصیت و واقعیت‌های آن زمان را وفادارانه به تصویر بکشیم.

اصغری خاطرنشان کرد: هدف ما ارائه یک نگاه سینمایی و اصطلاحاً «هالیوودی» بود تا بتوانیم مخاطب را جذب کنیم و فیلم قابل رقابتی بسازیم. تلاش‌های تیم و همکاری ویژه علی غفاری به‌عنوان کارگردان منجر به ساخت محصولی شد که امروز شما آن را روی پرده تماشا کردید. امیدوارم تاثیر این فیلم را به خصوص روی مخاطبان جوان مشاهده کنیم.

وی عنوان داشت: این فیلم مستند در مورد شهید زرین به بررسی شخصیت این شهید والامقام و تاثیرات آن می‌پردازد. این مستند می‌تواند در به تصویر کشیدن هراس‌ها و چالش‌های این شخصیت، کمک کند؛ اما یک فیلم سینمایی باید قصه‌ای داشته باشد که مخاطب از ابتدا تا انتهای آن را دنبال کند. در ساخت این فیلم ما سعی کرده‌ایم داستانی خلق کنیم که با واقعیت‌های جنگ و شخصیت پایبند باشد.

تهیه‌کننده فیلم تک‌تیرانداز تصریح کرد: در یک بازنمایی سینمایی عنصر اساسی، طراحی یک روایت است که از آغاز تا پایان با مخاطب ارتباط برقرار کند و به نتیجه‌ای قوی منجر شود. ما با پیچیدگی‌های اضافی مواجه هستیم، زیرا فیلم بر زندگی یک شخصیت تاریخی متمرکز است که نیاز دارد به وقایع واقعی وفادار بمانیم در حالی که داستانی جذاب را خلق می‌کنیم.

اصغری ادامه داد: به عنوان مثال شخصیت شهید زرین بار‌ها به هدف اصلی ارتش بعثی عراق تبدیل شده بود که از بسیاری تک‌تیراندازان برای حذف او استفاده می‌کرد. خوشبختانه او توانست همه آنها را شکست دهد. علاوه بر این صحنه‌ای که گلوله‌ای به گوش او می‌خورد، بر اساس رویداد‌های واقعی است که چالش‌هایی را که ما در تعادل بین واقعیت و داستان‌گویی داشتیم، برجسته می‌کند.

وی بیان داشت: ما برای وفاداری به واقعیت‌ها و داستان، از اطلاعات دقیق پیرامون این شخصیت بهره برده‌ایم و داستان را به گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که مخاطب را تا پایان با خود همراه کند. لازم به ذکر است که شرایط شهادت شهید زرین همواره یک راز باقی مانده است. سکانسی که برای شهادت ایشان طراحی کرده‌ایم، متناسب با واقعیت‌های جنگ بود، اما هیچ‌کس نمی‌تواند جزئیات دقیق لحظه شهادت ایشان را به تصویر بکشد.

تهیه‌کننده فیلم تک‌تیرانداز در مورد سختی‌های تولید فیلم‌های دفاع مقدس اظهار کرد: چالش‌ها در فیلم‌سازی به ویژه در زمینه موضوعات جنگ و دفاع، معمولاً تکراری و مستند شده‌اند. باید بگویم که امروزه این نوع فیلم‌سازی بسیار چالش‌برانگیز است؛ با این حال ساخت فیلم دشوار بود و نیاز داشت تا با مسائل لجستیکی مختلفی، از جمله تأمین تجهیزات نظامی و پیدا کردن مکان‌های مناسب در بیابان‌ها و مناطق دورافتاده روبه‌رو شویم.

اصغری خاطرنشان کرد: همچنین حمایت‌های لازم از نهاد‌های مربوطه از جمله مشکلاتی است که ما با آن مواجه هستیم. نکته دیگری که نیاز می‌بینم به آن اشاره کنم این است که در حال حاضر فیلم‌های دفاع مقدس معمولا با پیش‌داوری مواجه هستند، که احتمال فروش آنها را کاهش می‌دهد.

وی گفت: امیدوارم نهاد‌های مرتبط به حمایت از این نوع فیلم‌ها، در مرحله اکران توجه بیشتری داشته باشند تا تأثیرگذاری آنها بیشتر شود.
این تهیه‌کننده عنوان داشت: امید است که این فیلم‌ها فرصت دیده شدن بیشتری پیدا کنند و بتوانند پیام‌های مهمی را به مخاطبان منتقل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها