نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری:

حضور روحانیون در مدارس تأثیر زیادی در تربیت دینی دانش‌آموزان خواهد داشت

حجت‌الاسلام فاطمی گفت: حضور روحانیون در مدارس تأثیر زیادی در تربیت دینی دانش‌آموزان خواهد داشت و از بسیاری از مشکلات اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.
کد خبر: ۶۹۶۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶ - 07October 2024

روحانیت در تربیت دینی دانش‌آموزان اثرگذار باشدبه گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال‌ و بختیاری در نشست شورای همکاری‌های حوزه علمیه با آموزش‌ و پرورش اظهار داشت: حضور روحانیون در مدارس تأثیر زیادی در تربیت دینی دانش‌آموزان خواهد داشت و از بسیاری از مشکلات اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به ودیعه فطرت در درون همه انسان‌ها، افزود: خداوند متعال هر که را بخواهد فطرتش را بیدار می‌کند و بازگشت به فطرت مانع از انجام گناه خواهد شد. 

امام جمعه شهرکرد افزود: تکریم و محترم شمردن امام جماعت مدرسه موجب تأثیرگذاری بیشتر حضور او در مدارس و در بین دانش‌آموزان خواهد شد، لذا باید شرایط را برای نقش‌آفرینی روحانیون در مدارس مهیا نمود.

افشین امیریان مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال‌ و بختیاری نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان حوزه علمیه استان در ساماندهی و برنامه ریزی برای حضور نیرو‌های طرح امین در مدارس، گفت: طرح‌های متنوع تربیتی با همکاری حوزه علمیه در سطح مدارس استان اجرا شد که می‌توان به اجرای منظم نماز جماعت در مدارس، طرح محراب و طرح روشنا ویژه مدارس استعداد‌های درخشان اشاره کرد.

وی گفت: حضور نیرو‌های طرح امین در مدارس با استقبال خوب دانش‌آموزان مواجه شده و ارتباط خوبی بین دانش‌آموزان و مبلغین و مبلغات صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام اسحاق سعیدی مدیر حوزه‌های علمیه استان نیز در این نشست از فعالیت ۳۳۱ نفر از روحانیون استان در مدارس خبر داد و گفت: تعداد ۲۵ نفر روحانی به زودی به این تعداد اضافه خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: اولویت اعزام روحانی، حضور جهادی آنان در مناطق محروم و کم‌برخوردار است و در پایان این هفته اعزام این روحانیون را به مناطق کم‌برخوردار داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار