پیشکسوت دفاع مقدس:

با استفاده از حماسه‌های شهدا باید امید معنا پیدا کند

«اجاق» گفت: بنا بر سفارش رهبر معظم انقلاب، دفاع مقدس باید به گونه‌ای روایت شود که برای نسل جدید قابل لمس و فهم باشد و همچنین از طریق این یادواره‌ها و با استفاده از حماسه‌های شهدا باید امید معنا پیدا کند و به جامعه منتقل شود.
کد خبر: ۶۹۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱ - 07October 2024

با استفاده از حماسه‌های شهدا باید امید معنا پیدا کندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «عیسی اجاق» فرمانده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس استان کرمانشاه امروز در یادواره شهدای محله رودکی، شهدا را الگوهای فداکاری و غیرت برشمرد و اظهار داشت: جایگاه و مسئولیت امروز هر یک از ما مرهون از خودگذشتگی و ایثار شهدا است.

این فرمانده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس، برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌ شهدا را اقدامی ارزشمند و امیدآفرین در مقابل جنگ نرم دشمنان بیان کرد و افزود: این برنامه‌ها موجب تحکیم آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی می‌شود.

وی گفت: شهدا با اعتقاد و باور قلبی به‌ خاطر عشق به وطن و حفظ ارزش‌ها از مال و جان شیرین‌ خود گذشتند و آسمانی شدند لذا تکریم آن‌ها وظیفه ما است.

اجاق ادامه داد: بنا بر سفارش رهبر معظم انقلاب، دفاع مقدس باید به گونه‌ای روایت شود که برای نسل جدید قابل لمس و فهم باشد و همچنین از طریق این یادواره‌ها و با استفاده از حماسه‌های شهدا باید امید معنا پیدا کند و به جامعه منتقل شود.

وی در ادامه با بیان اینکه به فرموده حضرت امام خمینی (ره) نباید بگذاریم پیشکسوتان جهاد و مقاومت در پیچ و خم زندگی به فراموشی سپرده شوند، خاطرنشان کرد: دیدار با آن‌ها و خانواده‌هایشان و همچنین دعوت از آن‌ها در مناسبت‌های مختلف حداقل‌ کاری است که می‌توان برای این پیشکسوتان انجام داد.

اجاق با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تکریم پیشکسوتان جهاد، گفت: یکی از وظایف مسئولان به‌ میدان آوردن این ظرفیت است تا تجربه رشادت، پایداری و ایثار آن‌ها برای نسل جوان روایت و تبیین شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار