کتاب هنر شناخت مردم در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی معرفی شد

با همکاری اندیشگاه رضوی و انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران (شاخه خراسان)، نشست معرفی کتاب «هنر شناخت مردم» در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۶۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶ - 07October 2024

کتاب هنر شناخت مردم در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی معرفی شدبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، این نشست، با حضور جمعی از کارشناسان و خادمیاران سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و همچنین اهل علم و پژوهش، در تالار کنفرانس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برپا شد.

«علی‌اصغر محکی»، عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران که دبیری این نشست را برعهده داشت، اظهار کرد: کتاب هنر شناخت مردم، توسط «پل دی. تیگر» و «باربارا بارون. تیگر» نوشته و آن را محمد گذرآبادی در سال ۱۳۸۸ به فارسی ترجمه کرده است، این اثر که توسط انتشارات هرمس به زیور چاپ آراسته شده، تاکنون بیش از ۲۰ بار تجدید چاپ شده است.

در ادامه نشست، فرامرز نودهی، مدرس دانشگاه فرهنگیان، ضمن معرفی نویسندگان کتاب و تألیفات آنان، بیان کرد: این کتاب با محوریت تیپ‌شناسی شخصیتی، در سه بخش و ۱۲ فصل در ۳۰۰ صفحه منتشر شده است.

وی گفت: شخصیت فرد، بهترین و قابل‌اعتمادترین پیشگوی رفتارش است. در این میان، رفتار ما در موقعیت‌های مختلف متفاوت است، اما این به معنای تغییر شخصیت نیست، در واقع، شخصیت اغلب مردم، پایدار و باثبات است، همچنین یک تیپ شخصیتی بر تیپ شخصیت دیگر، برتری ندارد.

نودهی افزود: بر اساس این کتاب، نخست باید خود را شناخته تا بتوانیم دیگران را نیز خوب بشناسیم و با آنان ارتباطات مؤثر برقرار کنیم که در این راستا، شناخت تیپ‌های شخصیتی ضروری است.

وی ضمن معرفی ابعاد تیپ شخصیتی در چهار ترجیح اصلی؛ درون‌گرایی و برون‌گرایی، حسی و شهودی، احساسی و منطقی و دریافت‌کننده و قضاوت‌کننده، ویژگی‌های هرکدام از آنها را ذکر کرد.  

گفتنی است، بخش پایانی این نشست نیز به پرسش‌وپاسخ حاضران و کارشناسان برنامه، پیرامون مباحث این کتاب اختصاص داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار