مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سرهنگ فلاحی گفت: موزه دفاع مقدس استان خراسان جنوبی ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بخش زیادی از اسکلت نصب شده است.
کد خبر: ۶۹۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰ - 07October 2024

بازدید اعضای شورای شهر و شهردار بیرجند از پروژه موزه دفاع‌مقدس خراسان‌جنوبیبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، امروز اعضای شورای شهر بیرجند از پروژه در حال ساخت موزه دفاع مقدس استان خراسان جنوبی بازدید کردند.

سرهنگ غلامرضا فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در این بازدید اظهار داشت: موزه دفاع مقدس استان ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بخش زیادی از اسکلت نصب شده است.

وی عنوان کرد: کل مساحت ابنیه و محوطه مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌ مقدس استان ۳۳ و نیم هکتار بوده که در فضای باز و محوطه آن استقرار ادوات و تجهیزات نظامی، فضای سبز، صحن، آمفی تئاتر روباز، زمین بازی پینت بال، یادمان شهدای گمنام، مسیر پیاده روی، محلی برای تجمعات مردمی در مراسمات مذهبی و ملی و... در نظر گرفته شده است.

سرهنگ فلاحی افزود: نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد مراسم راهپیمایی که در مناسبت‌های مختلف صورت می‌گیرد از خیابان شهدا به سمت موزه دفاع مقدس ختم شود تا بهره برداری بهتر و مؤثرتری صورت گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تصریح کرد: برای ساخت ابنیه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بودجه‌ای از محل سفر رئیس جمهور شهید به استان تخصیص پیدا کرده است لذا محل استقرار ادوات و تجهیزات نظامی پیش‌بینی شده و بودجه هم اختصاص یافته است و برای تکمیل آن نیاز به اعتبار است.

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ خاکبرداری زمین موزه شروع شد که از ظرفیت دستگاه های اجرایی و نظامی مانند نیرو هوایی ارتش، تیپ مردم پایه سپاه انصار الرضا(ع)، راهداری و سایر سازمان‌ها در استان استفاده گردید.

سرهنگ فلاحی بیان داشت: ساخت موزه از تیر سال ۱۴۰۱ آغاز شد که حدود ۶ هزار متر مربع برای سالن آمفی تئاتر، قسمت‌های اداری موزه، مرکز اسناد، کتابخانه، گالری و بخش‌های مختلف به عنوان ابنیه موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه نگاه شهدایی شهید خدمت آیت الله رئیسی، باعث شد که به موزه دفاع مقدس استان در دولت سیزدهم توجه ویژه شود ابراز داشت: بیشترین اعتبار برای موزه و یادمان‌های شهدای گمنام در دولت سیزدهم اختصاص یافت. 

این مسئول با تأکید بر اینکه مردم ولایتمدار، پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده معزز شهدا از شورای اسلامی شهر و شهرداری بیرجند انتظار دارند پروژه موزه دفاع مقدس استان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند، خواستار توجه ویژه برای ساخت و اتمام این پروژه مهم شد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار