مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه دالاهو:

باید همواره شجاعت، غیرت و عزت را در دل و جان جوانان زنده کرد

حجت الاسلام «چگینی» گفت: باید همواره شجاعت، غیرت و عزت را در دل و جان جوانان زنده و بارور ساخته و با یادآوری الگوهای مردانگی و شرافت آن‌ها را از ذلت‌پذیری به دور سازیم.
کد خبر: ۶۹۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲ - 08October 2024

باید همواره شجاعت، غیرت و عزت را در دل و جان جوانان زنده کردبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام و المسلمین «حامد چگنی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه دالاهو امروز در یادواره شهدای بخش ریجاب، اظهار داشت: دست یافتن به فرهنگ پر ارزش ایثار و شهادت و گسترش دادن آن در همه سطوح اجتماع به هماهنگی مجموعه‌های تأثیرگذار و استفاده بهینه از همه امکانات و ابزارهای فرهنگ‌ساز جامعه نیاز دارد.

این مسئول افزود: خانواده‌ها به عنوان اولین و مهم‌ترین پایگاه شکل‌گیری و رشد شخصیت و فرهنگ افراد، جدی‌ترین وظایف و مسئولیت‌ها را در این عرصه بر عهده دارند.

حجت الاسلام چگنی گفت: بدون شک شهادت در راه خدا با همه ارزشمندی به خودی خود هدفمند نیست بلکه هدف اصلی دفاع از دین، حق و عدالت است که هر مؤمنی باید برای رسیدن به چنین هدف والایی تا سر حد جان‌فشانی و فداکاری آماده باشد.

وی عنوان کرد: خانواده‌ها در طرح موضوع بسیار مهم ایثار و شهادت با جوانان خویش نباید آن را هدف اصلی معرفی کنند بلکه ثابت کنند چنان‌چه در راستای دفاع از حق، حقیقت، عزت و شرافت انسانی شهادت نصیب آن‌ها شود، نیز پیروز هستند.

این مسئول دمیدن روح شجاعت، عزت و غیرت در جوانان را نشان افتخار سرزمین بیان کرد و گفت: انسان در صورتی آماده شهادت و ایثار می‌شود که از روحیه عزتمندی و شجاعت برخوردار بوده و برای مبارزه در راه خدا ترس و تردیدی به خود راه ندهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه دالاهو عنوان کرد: باید همواره شجاعت، غیرت و عزت را در دل و جان جوانان زنده و بارور ساخته و با یادآوری الگوهای مردانگی و شرافت آن‌ها را از ذلت‌پذیری به دور سازیم.

حجت الاسلام چگنی گفت: شناسایی بسترهای مناسب و مکانیزم‌های مؤثر و برنامه‌ریزی بر مبنای آموزه‌های دینی و علمی می‌تواند فضای مناسبی برای تقویت ایمان، رشد فطرت خداخواهی و اشاعه روحیه شهادت‌طلبی در جامعه پدید آورد.

وی خاطرنشان کرد: خداخواهی با مقولات عشق به خدا، پیروی از دین، قرآن و اطاعت از ولایت، روحیه شهادت‌طلبی و ایثار را در جامعه تقویت می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه دالاهو گفت: با استفاده از برگزاری کنگره ملی شهدا باید در همه اقشار جریان‌سازی کرد تا انتقال دهنده میراث ارزشمند شهدا و روحیه ایثار و شهادت باشیم.

انتهای خبر/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار