دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان خبر داد؛

شروع جشنواره تئاتر کودکان و نوجوانان همدان با تئاتری درخصوص کودکان غزه

«مشهدی‌عباس» گفت: شروع بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با نمایشی درخصوص کودکان مظلوم غزه خواهد بود.
کد خبر: ۶۹۷۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴ - 08October 2024

شروع جشنواره تئاتر کودکان و نوجوانان همدان با تئاتری درخصوص کودکان غزهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «امیر مشهدی‌عباس» دبیر بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ارسال ۴۱۵ اثر از ۲۷ استان کشور به این جشنواره، اظهار داشت: با توجه به حجم آثار حدود ۹۰ درصد استان‌های کشور علاقه‌مند به حضور در این جشنواره هستند، همچنین ۱۳ کشور مختلف میهمان با هفت اثر نمایشی در این جشنواره حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به حضور دبیران مختلف جشنواره‌های دیگر کشورها، افزود: حرفه‌ای‌ترین گروه‌های نمایشی برای شرکت در بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر همدان دعوت شدند.

 دبیر جشنواره با بیان اینکه جشنواره از ۱۱ تا ۱۷ آبان در همدان برگزار می شود، گفت: شعار جشنواره امسال «تئاتر گفت و گوی بدون مرز»است که امید است این موضوع را بتوان در فرزندان این سرزمین نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه شروع جشنواره با نمایشی درخصوص کودکان مظلوم غزه خواهد بود و در مکان‌های مختلف اجرا خواهد شد‌، تصریح کرد: همچنین باتوجه به اینکه در ایام برگزاری جشنواره روز دانش آموز هم خواهیم داشت آثاری مرتبط با این روز تهیه و ارائه خواهد شد.

مشهدی‌عباس با اشاره به اینکه در این دوره با توجه به ظرفیت استان همدان شاهد حضور گروه‌هایی از استان هستیم، گفت: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای جشنواره از سوی تهران تعهد شده که البته اعتبارات چنین برنامه‌هایی همواره دچار تغییر است.

وی با اشاره به اینکه بخش‌های کودک، نوجوان خردسال و خیابانی در این جشنواره حضور دارند، افزود: همچنین آثار بین المللی و قصه نمایش نیر برای کودکان علاقمند برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان با اشاره به برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی برای کودکان و نوجوانان، متذکر شد: برای هنرمندان نیز کارگاه‌های انتقال تجربه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار