شیخ نعیم قاسم: عملیات طوفان‌الاقصی صد درصد مشروع و قانونی بود/ ایران مصمم به ایستادن در کنار مقاومت است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: همه جنایت‌های اسرائیل در چارچوب حمایت‌های آمریکا انجام می‌شود. ما آمریکا و بخشی از اروپا را شریک این جنایت‌ها می‌دانیم. اگر حمایت آن‌ها نبود جنگ یک ماهه پایان می‌یافت. مقاومت فلسطین امکان ندارد شکست بخورد.
کد خبر: ۶۹۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸ - 08October 2024

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه عملیات «طوفان‌الاقصی» صد درصد مشروع و قانونی بود، اظهار داشت: صهیونیست‌ها با حمایت آمریکایی‌ها و برخی از کشورهای غربی دو هدف مهم یعنی پایان دادن به مقاومت و نسل‌کشی ملت مظلوم فلسطین را دنبال می‌کنند.

شیخ نعیم قاسم: عملیات طوفان‌الاقصی صد درصد مشروع و قانونی بود/ ایران مصمم به ایستادن در کنار مقاومت است

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: کشورهای غربی همه تلاش می‌کنند تا به ما فشار بیاورند تا ما بترسیم اما ما هرگز نمی‌ترسیم. ما فرزندان دبیرکل شهید سید حسن نصرالله هستیم. عزم و اراده ما هر لحظه بیشتر می‌شود و مردم به زمان پیروزی‌ها اعتماد دارند.

وی گفت: سید حسن نصرالله در جایگاه عالی که قرار دارد صهیونیست‌ها را می‌ترساند و مقاومت شدیدی بر علیه صهیونیست‌ها ایجاد شده است. او در مقابل امتی است که به خط مقاومت و رستگاری آن ایمان دارند. همه مبارزان و اعضای مقاومت به تو درود می فرستند.

معاون دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان با بیان اینکه در این سخنرانی درباره سه موضوع صحبت می‌کنم. درباره عملیات «طوفان‌الاقصی» که یک سال از آن گذشت و این عملیات حادثه‌ای غیرعادی و استثنائی بود که می‌توانم بگویم این آغاز تغییر چهره خاورمیانه است. عملیات «طوفان‌الاقصی» با تلاش تمام مجاهدین و مقاومت و ملت فلسطین در غزه به صورت صد در صد مشروع و قانونی انجام شد. 

وی افزود: هدف اشغالگران پاسخ به «طوفان‌الاقصی» نیست. آنها دو هدف دارند؛ نخست اینکه به مقاومت به طور کامل پایان بدهند تا خطری برای «اسرائیل» وجود نداشته باشد و دوم، نسل‌‎کشی ملت فلسطین به صورتی است که قدرت نداشته باشند تا باردیگر مقاومت را شکل بدهند و به دنبال حقوق خود باشند.

شیخ نعیم قاسم گفت: جنایاتی که رژیم صهیونیستی انجام داده تا امروز بی‌سابقه بوده است؛ جنایات آن‌ها شامل قتل کودکان، زنان، سالخوردگان، امدادگران، پزشکان، خبرنگاران و نابودی بیمارستان‌ها است. این جنگ در حکم قتل عام همه انسان‌های آزاده است.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: تمام این جنایات در چارچوب حمایت‌های نامحدود آمریکا انجام می‌شود. ما آمریکا را شریک اساسی در همه جنایات می‌دانیم و همچنین بخشی از اروپا را که حمایت و پشتیبانی می‌کنند. زیرا اگر این پشتیبانی‌ها نبود جنگ در مدت یک ماه متوقف می‌شد زیرا «اسرائیل» قادر نبود که با مقاومت بجنگد.

وی بیان داشت: ما تا امروز بیش از ۴۲ هزار شهید تقدیم کردیم که در این میان تعداد زیادی هم زیر آوار هستند. ضمن اینکه تا امروز بیش از ۹۶ هزار نفر مجروح شده‌اند و بیش از ۶۰ درصد از شهدا زنان و کودکان هستند. آیا این جنگ است؟ محور مقاومت تا امروز یک سال است که در حال مقاومت بوده و قادر است که بسیار بیش از این مقاومت و ایستادگی کند.

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: مقاومت غزه و کرانه باختری و عملیاتی که در داخل اراضی اشغالی اتفاق می‌افتد، نشان می‌دهد که مقاومت و ملت فلسطین امکان ندارد شکست بخورد. این ملت شایسته زندگی و آزادی هستند و باید به آنها مدال انسانیت داده شود. کدام ملت می‌تواند در زمین با این وحشی‌ها مبارزه کند؟!

وی تصریح کرد: بعد از یک سال رئیس ستاد ارتش «اسرائیل» می‌آید و می‌گوید که «یک سال کامل گذشت و ما در اجرای ماموریت خود برای دفاع از شهروندان خود شکست خوردیم». شما شکست خوردید و شکست خواهید خورد؛ هر چقدر هم که به جنگ علیه انسانیت، منطقه و ما ادامه بدهید.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: ایران اسلامی، ایران امام خمینی (ره) که نخستین بار سفارت فلسطین را برقرار کرد، به‌طور جدی در پی از بین بردن غده سرطانی رژیم صهیونیستی بوده و هست؛ امری که در دوران رهبری امام خامنه ای نیز ادامه پیدا کرده است.

وی گفت: به آنهایی که در ارتباط با کمک‌های ایران به مقاومت شک و تردید می‌ورزند، می‌گویم آیا شما خودتان کمکی به مقاومت کرده‌اید که این مسائل را مطرح می کنید؟!

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: ایران بر اساس سیاست‌های خود و راهبردهایش عمل می‌کند و با عملیات وعده صادق نشان داد که حامی فلسطین و مقاومت است.

وی خاطرنشان کرد: نتانیاهو می‌گوید می‌خواهیم که شهرک‌نشینان را به مناطقی که از آن گریخته‌اند بازگرداند، به او می گویم که هرگز نمی توانی و شمار آوارگان از مناطق شمالی اراضی اشغالی به صورت چند برابری افزایش خواهد یافت.

شیخ نعیم قاسم گفت: همه اقدامات رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر در حمله به لبنان در راستای از بین بردن زیر ساخت‌های حیاتی و قتل عام مردم و غیر نظامیان بی‌گناه بوده است، آنها این هدف را دنبال می‌کنند که میان مردم لبنان و مقاومت شکاف ایجاد کنند اما هرگز موفق نمی‌شوند، ما در لبنان شریف ترین مردم را داریم.

وی افزود: مسئله دوم این است که جبهه لبنان، جبهه حمایتی از غزه بوده است که باعث فرسایش قوای رژیم صهیونیستی و البته آوارگی صدها هزار شهرک‌نشین صهیونیست شده است.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: این امر همچنین خسارات گسترده اجتماعی و اقتصادی در شمال اراضی اشغالی برای صهیونیست‌ها به بار آورده است.

وی افزود: جنگ گسترده و حمایت‌های شدید از رژیم صهیونیستی هرگز لحظه‌ای باعث خدشه وارد آمدن بر اراده مقاومت نشده است و ما همچنان به آنها ضربات دردناک وارد خواهیم کرد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: شما شاهد هستید که هر روز صدها موشک از لبنان به سوی اراضی اشغالی پرتاب شده و مواضع آنها را مورد اصابت قرار می‌دهد.

نعیم قاسم تاکید کرد: نتانیاهو می‌گوید می‌خواهیم که شهرک‌نشینان را به مناطقی که از آن گریخته اند بازگرداند، به او می گویم که هرگز نمی‌توانی و شمار آوارگان از مناطق شمالی اراضی اشغالی به صورت چند برابری افزایش خواهد یافت.

وی افزود: همه اقدامات رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر در حمله به لبنان در راستای از بین بردن زیر ساخت‌های حیاتی و قتل عام مردم و غیر نظامیان بی‌گناه بوده است، آنها این هدف را دنبال می‌کنند که میان مردم لبنان و مقاومت شکاف ایجاد کنند اما هرگز موفق نمی‌شوند، ما در لبنان شریف‌ترین مردم را داریم.

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: مساله سوم این است که به شما بشارت می‌دهم، فرماندهی و مقاومت و نیروهایش کاملاً بر اساس نظم و برنامه عمل می‌کند و ضربات سنگین و دردآوری به دشمن صهیونیستی وارد کرده اند.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: ما در همه پست‌ها هیچ جای خالی نداریم و همه فرماندهان در جایگاه‌های جدید خود به خوبی در حال مبارزه و جنگیدن در برابر رژیم صهیونیستی هستند.

وی تصریح کرد: به جبهه جنوب لبنان بنگرید، آیا مشاهده نمی‌کنید که عملیات زمینی و موشکی حزب‌الله افزایش یافته است؟ آیا سطح و دایره عملیاتی مقاومت در اراضی اشغالی افزایش پیدا نکرده است؟ این ها بیانگر واقعیت‌های میدانی است.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: ما در حال انتخاب دبیرکل جدید حزب‌الله لبنان هستیم و این مساله بر مبنای برنامه‌ها و چارچوب تعیین شده در حال انجام است.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: ما به حول و قوه الهی دشمن صهیونیستی را شکست می‌دهیم، ما فرزندان همان شهیدی هستیم که گفت و تاکید کرد که دوران شکست‌ها به پایان رسیده و ان‌شاءالله پیروزی دیگری را همچون جنگ ۳۳ روزه رقم خواهیم زد.

وی افزود: نبرد زمینی در جبهه جنوب لبنان از هفت روز پیش آغاز شده و ارتش رژیم صهیونیستی از میزان توانایی و قدرت مقاومت لبنان دچار شگفتی و حیرت شده است.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در پایان تاکید کرد: من به شما تاکید می‌کنم که تونل‌هایی که ارتش رژیم صهیونیستی کشف می‌کند هیچ ارزشی ندارد و ما خواستار درگیری زمینی شدید با صهیونیست‌ها و شکست دادن آنها در میدان هستیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

برچسب ها: حزب الله لبنان
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار