سردار شهید «ایرج مهری»:

مواظب باشید منافقان به خواسته‌شان نرسند

در وصیت‌نامه شهید «ایرج مهری» آمده است: مواظب باشید، منافقان به خواسته‌شان نرسند. دشمنان داخلی بدتر از دشمنان خارجی هستند.
کد خبر: ۶۹۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳ - 08October 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، «ایرج مهری» یکم دی‌ماه ۱۳۴۳ در روستای بقرآباد از توابع شهرستان اردبیل دیده به جهان گشود. پدرش حمداله پاسدار بود و مادرش مه‌لقا نام داشت. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. هفتم اسفندماه ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در جزیره مجنون با سمت فرمانده گروهان به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه ماند و سی‌ام خرداد ۱۳۷۴ پس از تفحص در گلزار شهدای علی‌آباد اردبیل به خاک سپرده شد.
 
در وصیت نامه شهید ایرج مهری می خوانیم:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
انا لله و انا الیه راجعون
 
و لا تحسبن الذین قتلوا فى سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون
 
محمد رسول الله و الذین معه اشداء على الکفار و رحماء بینهم. «قرآن کریم»
 
با درود و سلام بر رهبر کبیر انقلاب، منجى نسل و ابراهیم زمان و در هم کوبنده منافقان، حضرت آیت الله العظمى الموسوى الخمینى و با درود فراوان به روان پاک شهیدان راه حق و شهیدان کربلاى ایران که با نثار خون خود درخت پرثمر انقلاب را آبیارى کردند و ثمره این درختان، شهیدان گمنام هستند که راه آنها همیشه مستدام خواهد بود؛ و ما تا آخرین قطره خون خود، خون این شهیدان عزیز را از دشمنان سرسخت اسلام و انقلاب خواهیم گرفت و نخواهیم گذاشت که خون این شهیدان از بین برود؛ و با سلام بسیار فراوان بر خانواده‌هاى جانبازان انقلاب که ابراهیم وار فرزندان خودشان را فداى اسلام و قربانی انقلاب کردند و با این عمل خود با نیاکان خود تجدید پیمان کردند. (سلام بر خانواده‌هاى شهدا)
 
همان طور که در اول وصیت خود از زبان قرآن بیان کردم آیه‌اى که دلالت بر بازگشت همه به سوى خداوند است و آیه دیگرى که بیانگر زنده بودن آنهایى که به راه حق شتافته‌اند، مى‌باشد. امیدوارم شما خانواده‌هاى شهدا از این آیه درس عبرت بگیرید و هرگز اندوهگین و سست نباشید که فکر بکنید جوانى را از دست داده‌اید که همان طور ساده مرده است. شما‌ها جوانى از دست داده‌اید که عاشقانه و آگاهانه و حسین‌وار شهادت را برگزید و به نداى «هل من ناصر ینصرنى» سالار شهیدان لبیک گفته و با خانواده خویش وداع کرده و راهى کربلا شده تا به رهبرش حسین بگوید که ما جوانان ایرانى به راهت ادامه دادیم. پس بر این جوانان خود و بر خودتان که اینطور جوانانى را پرورش داده و فداى اسلام کردید افتخار کنید.
 
 با عرض معذرت و طلب عفو که وقت دوستان را گرفتم پیام خود را در ذیل مى‌رسانم
 
۱. جوانان مسلمان بروند به جبهه‌ها تا نگذارند آنهایى که در جبهه هستند خسته شوند و جوان‌ها بیشتر به جبهه بروند تا کار این جنگ را یکسره کنند. (امام خمینى) و باید ما از دستورات نایب امام زمان (عج) اطاعت کنیم، چون اگر اطاعت نکنیم دچار عذاب الهى مى‌شویم و جوانان باید به این دعوت امام لبیک بگویند و جبهه‌ها را خالى نگذارند.
 
۲. جوانان عزیز خداى ناکرده مبادا با یک لحظه غفلت، دشمنان سرسخت اسلام بالاخص منافقان کارى بکنند که ما اسلام را از دست بدهیم و مأیوس بشویم و نباید اینطور بشود و باید شما‌ها همیشه گوش به زنگ باشید و از هر لحاظ از نظر نظامى و عقیدتى مسلح باشید تا توطئه‌هاى ضدانقلاب را نقش بر آب سازید.
 
۳. برادران عزیز و نور چشمانم، حزب اللهی‌ها امیدوارم هر لحظه در هر کجا هستید توطئه‌هاى منافقان را خنثى کرده و همیشه در صحنه حاضر باشید. خداى نکرده یک لحظه خوابتان نبرد. اى برادران حزب‌اللهى خداى نکرده یک لحظه غفلت نکنید، خداى نکرده چشم‌هاى خود را بر روى هم نگذارید که یک وقت بیدار شوید که ببینید منافقان کار خودشان را کرده اند. خدا نکند اینطور شود. اگر بشود جواب خانواده‌هاى شهدا و مسئولیت‌تان را چه خواهید کرد و بر فریادهاى دلخراش شهیدان چه جوابى خواهید داشت؟
 
۴. برادران مبارز، اى ادامه دهندگان راه حسین (ع)، همیشه سنگر‌ها را پر کنید تا چشمان منافقان کور شود. همیشه در مساجد حضور داشته و در نمازهاى جمعه شرکت کنید و همیشه خود را براى ظهور حضرت مهدى (عج) آماده بکنید تا زمان امام مهدى (عج) این انقلاب را با سربلندى بسیار و با روسفیدى تقدیم حضرتش دهید. تا امام زمان از ما راضى و خشنود باشد.
 
۵. اى یاران امام، امام را هرگز تنها مگذارید، مسئولیتى بزرگ بر دوش دارید، مسئولیتى در نزد خداوند دارید که اگر غفلت ورزید به عذابش دچار مى شوید عذابى بس بزرگ و سخت. بروید به بسیج و سپاه تا عبادتگاه عاشقان الله و راه امام حسین (ع) را هرگز خالى نگذارید.
 
و اما اى عاشقان حسین، کتاب خدا را از یاد مبرید (قرآن) بلکه آن را دریابید و خوب یاد بگیرید و به عمقش و به برنامه‌هایش پى برده و نگذارید به دست دشمنان اسلام بیفتد. 
 
وصیت من به همه شما این است که مواظب باشید، منافقان به خواسته‌شان نرسند. دشمنان داخلی بدتر از دشمنان خارجی هستند. نگذارید نااهلان و منافقان صاحب مقام شوند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار