سردار شرفی: توسل به نیرو‌های فناورمحور باعث کاهش هزینه‌های انتظامی می‌شود

 جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا، گفت: توسل به فناوری و نیرو‌های فناور محور باعث کاهش هزینه در مأموریت و همچنین پیشبرد برنامه‌های انتظامی می‌شود.
کد خبر: ۶۹۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶ - 08October 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، سردار «محمد شرفی» جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه ایپاس اظهار داشت: امروزه فناوری، صنعت و علوم در حال رشد و تحول هستند و اگر ما در یکی از این حوزه‌ها توقف کنیم از این رشد جهانی، عقب می‌مانیم.

سردار شرفی: توسل به نیرو‌های فناورمحور باعث کاهش هزینه‌های انتظامی می‌شود

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا ادامه داد: اصلی‌ترین رویکرد پلیس کاهش آسیب و پیشگیری است بنابراین در کنار سرمایه انسانی که می‌بایست متناسب با قواعد و استاندارد‌های جهانی و همچنین دینی خودمان تربیت شود؛ ابزار و تجهیزات لازم و استفاده از فناوری روز هم در دستیابی به این رویکرد مهم است.

سردار شرفی افزود: توسل به فناوری و نیرو‌های فناورمحور باعث کاهش هزینه در مأموریت و همچنین پیشبرد برنامه‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز ماموریت فراجا در کنگره عظیم اربعین افزود: در ماموریت‌ها دو عامل تلفیق نیروی انسانی و فناوری مورد تاکید است برای مثال ما امسال با برنامه ریزی و استفاده از این دو عامل توانستیم ایستایی در پایانه‌های مرزی و ترافیک‌های جاده‌ای که در سنوات گذشته مشکلاتی را برای زائران ایجا می‌کرد را کاهش دهیم که این امر مورد رضایت مردم قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی که عدم وابستگی به بیگانگان و استقلال در همه زمینه هاست؛ در فراجا هم می‌بایست هر سنگری که خدمت می‌کنیم با ارائه ایده و ایده‌پردازی در پیشبرد این سیاست دین خود را ادا کنیم.

سردار شرفی با اشاره به اینکه نباید به امید کشور‌های خارجی در تامین تجهیزات و فناوری مورد نیاز باشیم، عنوان کرد: ما با شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی و بهره برداری از فناوری شرکت‌های نوبنیان و همچنین تشکیل کارگروه‌های تخصصی و خلق ایده اهداف و لوازم مورد نیاز سازمانی را تامین کنیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: اراده و خواست فرمانده کل انتظامی در اینست که حوزه فناوری را تقویت وآن را به سطح جهانی برسانیم.

وی بیان داشت: نمایشگاه ایپاس فرصت بسیار مغتنمی است که ما نیاز‌های سازمانی را به شرکت‌های دانش بنیان ارائه دهیم و از ظرفیت مخترعین و مبتکرین جوان هم در این نمایشگاه استفاده کنیم.

سردار شرفی اضافه کرد: این نمایشگاه محلی است برای اینکه در معرض افکار و ایده‌ها قرار بگیریم و همچنین از تولیدات و ظرفیت شرکت‌های داخلی حمایت کنیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: رده‌های مختلف پلیس متناسب با ظرفیت‌های خود و با تمام امکانات در این نمایشگاه حضور پیدا کنند چرا که این حضور ما را در معرض قضاوت و ارزیابی مردم کشور و جهان قرار می‌دهد.

سردار شرفی در پایان خاطر نشان کرد: رده‌های تخصصی پلیس در همه ابعاد بحث تامین ایمنی و امنیت نمایشگاه را با ایجاد طرح عملیاتی ویژه در دستور کار خود قرار دهند تا از حوادث احتمالی پیشگیری به عمل آید.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها