سردار رادان: چاره‌ای جز حرکت در مسیر هوشمندسازی پلیس نداریم

 فرمانده کل انتظامی کشور گفت: سامانه ها، فرآیند‌ها و همکاران و نیرو‌ها سه ضلعی هستند که در کنار هم می‌توانند هوشمندسازی را رقم بزنند.
کد خبر: ۶۹۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲ - 08October 2024

 به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، سردار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی کشور، در آیین رونمایی از طرح‌های فاوایی نوآورانه و هوشمند نوین، سامانه گواهی عدم سوءپیشینه پلیس بین الملل فراجا و پروژه‌های هوشمندسازی که با حضور معاون هماهنگ کننده فراجا، معاون فناوری و اطلاعات فراجا و برخی روسای پلیس‌های تخصصی در قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) شهدای فاوا برگزار شد، گفت: مسلم است وقتی سخن از پلیس هوشمند می‌زنیم در ابعاد ۳ گانه باید آن را مورد بررسی قرار دهیم.

سردار رادان: چاره‌ای جز حرکت در مسیر هوشمندسازی پلیس نداریم

وی ادامه داد: سامانه ها، فرآیند‌ها و همکاران و نیرو‌ها سه ضلعی هستند که در کنار هم می‌توانند هوشمندسازی را رقم بزند. اگر هوشمندی را فقط در سامانه دیده و بقیه را نادیده گرفتیم سامانه موفق نخواهد بود.

سردار رادان تصریح کرد: ما چاره‌ای نداریم جز اینکه براساس سند معماری آینده پلیس در مسیر هوشمندی پیش برویم.

این مقام ارشد انتظامی گفت: مردم عزیز باید آموزش‌های لازم در این زمینه را فرا بگیرند که این کار را باید معاونت اجتماعی انجام دهد چراکه ما در یک بازه زمانی به جایی می‌رسیم که ارتباط ما و مردم فقط از طریق درگاه پلیس من انجام خواهد شد.

۳ روز مرخصی تشویقی هدیه رادان به ماموران پلیس

فرمانده کل انتظامی کشور در حاشیه این آیین و در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره هدیه فرماندهی انتظامی به ماموران پلیس به مناسبت هفته فراجا، گفت: سه روز مرخصی تشویقی و مبلغ ناچیزی برای تقدیر از ماموران فراجا در هفته انتظامی به آنها اختصاص یافته است.

اختصاص ۱۷ هزار دوربین البسه به پلیس‌های پیشگیری و راهور

سردار «احمد دولتخواه» نیز در این برنامه با تبریک هفته انتظامی، اظهار داشت: در حال حاضر در انتظامی کشور زیرساخت‌های پردازشی و اطلاعاتی و امنیتی فراهم شده است.

معاون فن آوری و اطلاعات فراجا افزود: در پلیس پیشگیری در بحث هوشمندسازی توانستیم در راستای تسریع و تسهیل در تکمیل مستندات پرونده، کاهش مراجعات مردم به پلیس، رعایت حقوق شهروندی و ... گام برداریم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: طرح خودرو بلاصاحب، اعلام فقدانی تک پلاکی و ... نیز از جمله دیگر اقداماتی است که در هوشمندسازی پلیس به آن پرداخته و رسیدگی خواهد شد.

طرح کروکی برخط، طرح استعلام تاریخچه پلاک، طرح ویرایش اطلاعات تماس مالک وسیله نقلیه و استعلام تخلفات کشف حجاب و ... به گفته سردار دولتخواه از جمله طرح‌های هوشمندسازی در حوزه پلیس راهور است.

سامانه صدور گواهی عدم سوپیشینه و مشکلات آن با هوشمندسازی مرتفع شد

سردار دولتخواه ادامه داد: طرح پیدایش میدانی اتباع خارجی با گرفتن یک عکس توسط دست افزاری که در اختیار ماموران قرار دارد می‌توانند به همراه اطلاعات خوداظهاری که از تبعه گرفته می‌شود اطلاعات فرد را ثبت و در مراحل بعدی مورد بررسی قراردهد البته اگر اطلاعاتی از تبعه در بانک اطلاعاتی پلیس وجود نداشته باشد.

وی اعلام کرد:۱۷ هزار دوربین البسه به پلیس‌های تخصصی از جمله پلیس پیشگیری و راهور اختصاص می‌یابد.

کروکی کاغذی تا پایان مهرماه جمع آوری می‌شود

سردار «سید تیمور حسینی» رئیس پلیس راهور فراجا نیز اعلام کرد: تا پایان مهرماه سال جاری پرونده کروکی کاغذی به طور کامل بسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از ۸۵ درصد کروکی در کشور به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، افزود: به طور قاطع تا پایان ماه جاری کروکی کاغذی جمع‌آوری و تمامی کروکی‌ها به صورت دیجیتال خواهد بود.

درخواست صدور کارت پایان خدمت المثنی از طریق سخا و پلیس من

سردار «مهری» نیز در این جلسه گفت: توزیع بهینه مشمولان با کمک سردار دولتخواه و هوشمندسازی پلیس انجام شده؛ همچنین برای تعیین اصالت کارت با موبایل می‌توان درخواست خود را ثبت کرده و بارکد مربوطه را دریافت کرد. 

وی افزود: امکان درخواست صدور کارت پایان خدمت المثنی از طریق سامانه سخا و پلیس من، نیز بدون مراجعه حضوری به پلیس + ۱۰ فراهم شده است.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها